کارگو و خدمات بار هوایی
کارگو و خدمات بار هوایی
واتساپ: 09018317558 02142326

کارگو و خدمات بار هوایی

خرید کالا و تحویل درب انبار
خرید کالا و تحویل درب انبار

کارگو و خدمات بار هوایی چیست؟ بسیاری از کالاهایی که در کشورهای مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، وارداتی هستند. برای انتقال محصولات و کالاهای مختلف از کشوری به کشور دیگر که کیلومترها با یکدیگر فاصله دارند، از شیوه نقل و انتقالات منحصر به فردی استفاده می‌شود. برای حمل و نقل کالا در زمینه واردات و صادرات، روش‌های مختلفی از جمله حمل بار با کشتی، حمل بار به صورت هوایی و … وجود دارند. حمل کالا با کشتی روشی ایمن و کم‌هزینه است، اما مدت زمان انجام آن کمی طولانی می‌باشد؛ مشکلی که در روش حمل و نقل هوایی برطرف شده است. در ادامه این مقاله از وبسایت پرشین تجارت دوان با ما همراه شوید تا با جزئیات بیشتری از کارگو و خدمات بار هوایی آشنا شویم.

 

حمل و نقل هوایی

 

کارگو به چه معناست؟

 

از اصطلاح کارگو برای کالا و یا کالاهایی استفاده می‌شود که با استفاده از کشتی، هواپیما و یا کامیون و دیگر روش‌های رایج حمل می‌شوند. فرقی نمی‌کند کالای مورد نظر چیست، کارگو به تمامی کالاها از جمله مواد خام، مواد غذایی، وسایل شخصی و … اطلاق می‌شود.

معادل کارگو در زبان فارسی را می‌توان “بار” عنوان کرد. کارگو و یا بار و یا محموله در جعبه‌ها، ظروف و … بسته‌بندی می‌شوند تا حمل و نقل آن‌ها به شیوه‌ای آسان صورت بگیرد. بنابراین کارگو به بارهای تجاری گفته می‌شود که برای آن بارنامه و یا صورت بار صادر شده است و نوعی روش حمل نیست.

 

کارگو و فریت بار چه تفاوتی دارند؟

 

افرادی که به دنبال تعاریفی از کارگو و خدمات بار هوایی هستند، به دنبال این موضوع می‌باشند که اصطلاح کارگو و فریت بار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ فریت بار نوعی حمل بار با هواپیما به شمار می‌رود اما از نظر ماهیت با کارگو تفاوت بسیاری دارد.

فریت بار نوعی حمل و نقل هوایی است که برای مسافران صورت می‌گیرد و مسافرانی که قصد حمل بار را دارند، باید از فریت بار استفاده کنند. این در حالی است که کارگو به بارهای تجاری گفته می‌شود. کارگو و فریت بار، از نظر قیمت، فرآیندهای ارسال و تحویل، دریافت مجوزهای مختلف و … دارای تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر می‌باشند. فریت بار معمولا برای چند کالای محدود و با وزن کم انجام می‌شود، در حالی که کارگو برای کالاهایی با حجم زیاد کارایی دارد.

حقوق حمل و نقل تجاری مراحل کارگو و خدمات بار هوایی

 

فرآیند انجام کارگو و خدمات بار هوایی، شامل موارد زیر است:

  1. ثبت درخواست ارسال بار و محموله به یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کارگو (مشخصات کالاها باید به صورت دقیق اعلام گردد.)
  2. استعلام قیمت از طریق شرکت انتخابی و پرداخت هزینه‌های کارگو
  3. طی مراحل اداری لازم و دریافت فاکتور
  4. ارائه کردن مدارک و مشخصات مورد نیاز کالاها و سپس تحویل اجناس و کالاها
  5. بسته بندی نمودن کالا توسط شرکت خدمات کارگو
  6. پیگیری بار پس از رسیدن پروازهای کارگو بر مقصد از طریق خدمات بار هوایی
عوامل موثر در هزینه کارگو

 

هزینه‌های کارگو شامل هزینه‌هایی می‌باشد که شخص حمل کننده و یا شرکت ترابری جهت حمل بار از یک نقطه به نقطه دیگر دریافت می‌کند. در ادامه به هزینه کارگو و خدمات بار هوایی پرداخته‌ایم.

 

وزن کالا

 

وزن کالای اولیه عامل موثر در هزینه کارگو و خدمات بار هوایی است. هر چه وزن یک کالا بیشتر باشد، هزینه کارگو برای آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

ابعاد کالا

 

ابعاد کالا نیز در هزینه نهایی کارگو و خدمات بار هوایی تاثیرگذار می‌باشد؛ بی‌شک حمل کالایی که ابعاد بزرگ‌تری دارد، با هزینه بیشتری نیز همراه خواهد بود.

 

فاصله هوایی

 

میزان فاصله هوایی و زمینی بین مبداء و مقصد با یکدیگر متفاوت است. در برخی مواقع فاصله زمینی دو کشور کوتاه است، اما فاصله هوایی میان آن‌ها به دلیل نبود مسیرهای مستقیم طولانی می‌باشد. میزان فاصله هوایی بین مبدا و مقصد بر روی هزینه کارگو و خدمات بار هوایی تاثیر می‌گذارد.

 

نوع کالا

 

نوع کالا نیز تعیین کننده هزینه کارگو و خدمات بار هوایی است. برای مثال کالاهایی که در برابر ضربه حساس هستند، با هزینه بیشتری جهت حمل و نقل نیز همراهند.

 

شرکت خدمت دهنده

 

قطعا شرکت و یا ایرلاینی که برای کارگو انتخاب می‌کنید نیز در هزینه نهایی حرفی برای گفتن خواهد داشت. هر شرکت براساس پارامترهایی شامل سابقه، اعتبار، کیفیت خدمات و … نرخ به خصوصی را برای کارگو و خدمات بار هوایی مشخص می‌کند. بهتر است پیش از دریافت خدمات، از این هزینه‌ها مطلع گردید و به سراغ شرکتی بروید که در عین ارائه خدمات باکیفیت، با بودجه شما مطابقت داشته باشد.

عوامل دیگری شامل قوانین کشور مبداء و مقصد، بیمه کارگو، هزینه وانت بار برای انتقال بار به مبداء اصلی، هزینه تحویل، عوارض گمرکی، هزینه‌های اضافی برای سوخت، هزینه امکانات و خدمات و … نیز در هزینه نهایی کارگو و خدمات بار هوایی تاثیرگذار می‌باشد.

کالای مجاز برای کارگو و خدمات بار هوایی چیست؟

 

از مهم‌ترین نکات برای حمل و نقل کارگو، توجه به این موضوع است که کالای مورد نظر برای کارگو و خدمات بار هوایی مجاز باشد. هر کدام از کشورها مطابق با سیاست‌های خاصی که دارند، واردات برخی کالاها به کشور خود را ممنوع اعلام کرده‌اند. در این صورت اگر بازرگانان و تجار از کارگو و خدمات بار هوایی برای کالای ممنوعه در یک کشور استفاده کنند، مجرم خواهند بود.

برای مثال اسلحه جزو کالاهای ممنوعه است. یا برخی کالاها در برخی بازه‌های زمانی به صورتی موقتی در لیست کالاهای ممنوعه قرار می‌گیرند. استفاده از کارگو و خدمات بار هوایی برای برخی کالاهای دارویی و بهداشتی نیز با دریافت مجوزهای ورود امکان‌پذیر خواهد بود.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله از وبسایت پرشین تجارت دوان، توضیحاتی را پیرامون کارگو ارائه کردیم و امیدوار هستیم با مطالعه آن با مفهوم کارگو آشنا شوید. موارد گفته شده، می‌تواند به شما کمک کند تا اگر برای حمل و نقل کالای خود از روش کارگو استفاده نمودید، با مشکلی مواجه نشوید.

به طور کلی کارگو و خدمات بار هوایی، جزو بهترین روش‌های انتقال بار در میان کشورهایی می‌باشد که مرز زمینی ندارند. همینطور برای انتقال کالا به کشورهایی که به دریا راه ندارند نیز بهترین و سریع‌ترین روش برای انتقال کالا به شمار می‌رود.

پیش از اقدام برای استفاده از کارگو و خدمات بار هوایی، حتما با یک شرکت ارائه دهنده این خدمات تماس بگیرید و کالای خود را اعلام نمایید تا از مجاز بودن و انتقال سریع کالای خود اطمینان حاصل کنید و در نهایت نیز از هزینه این خدمات مطلع گردید.

در صورتی که در زمینه کارگو و خدمات بار هوایی، نیاز به دریافت مشاوره از مجموعه‌ای معتبر و کارشناسانی آگاه دارید، برای دریافت مشاوره رایگان از طریق راه‌های ارتباطی شامل شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 با کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

مراحل کارگو و خدمات بار هوایی شامل چه مراحلی است؟

مراحل کارگو و خدمات بار هوایی شامل بسته بندی مناسب، بررسی مشخصات ابعاد و تناژ بار، تعیین دقیق محموله، ارائه درخواست ارسال بار به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کارگو، استعلام و پرداخت هزینه‌های کارگو و خدمات بار هوایی، انجام مراحل اداری و دریافت فاکتور، تحویل اجناس و کالا و در نهایت پس از رسیدن پرواز به مقصد پیگیری بار می‌باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-5-17
0 207

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ