اخذ استاندارد کالاهای صادراتی
اخذ استاندارد کالاهای صادراتی
واتساپ: 09018317558 02142326

اخذ استاندارد کالاهای صادراتی

اخذ استاندارد کالا های صادراتی از سری مواردی است که باید در هنگام وارد کردن کالاهای صادراتی رعایت شود تا فرد وارد کننده دچار مشکل نشود. این استاندارد ها معمولا شامل ویژگی ها فنی و شرایط دیگر کالاها است که از آن به عنوان راهنما کالاها و اطمینان پیدا کردن از کیفیت مواد و …. استفاده می شود. آیا تاکنون درباره اخذ استاندارد کالا های صادراتی چیزی شنیده اید؟

اخذ استاندارد مواد غذایی استاندارد های کالا های صادراتی

 

استفاده از این استاندارد ها در تجارت بسیار ضروری است و افرادی که در زمینه تجارت کالاها فعالیت دارند باید این استانداردها را بدانند تا افرادی که می خواهند این کالاها را خریداری کنند قبل از رسیدن کالاها به گمرک از لحاظ کمی و کیفی خاطر جمع باشند و کالای خریداری شده خود را همان گونه که انتخاب کرده اند تحویل بگیرند. در صورتی که این استاندارد ها نباشد تجارت خوب و مطمئن امکان پذیر نمی باشد و ممکن است تجار دچار مشکلاتی شود.

استاندارد_ایزو_چیست؟ استاندارد به چه معناست؟

 

استاندارد یک سری توافقات است که شرایط دقیق و ویژگی های فنی کالاها را در بر می گیرد به طور خلاصه با توجه به استاندارد ها کالاهای شما را با آن مطابق می دهند تا مطمئن شوند که تمامی چیزهای که درباره کالا گفته شده درست است یا خیر. معمولا افرادی که در زمینه صادرات فعالیت دارند با این استاندارد ها آشنایی دارند. معمولا این استاندارد ها در حوزه های گوناگونی مانند نتریال، ایزوها، بسته بندی و کیفیت وجود دارند.

این استاندارد ها دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آن ها را برای شما توضیح می دهیم:

 

  • استاندارد پایه
  • استاندارد های گروه
  • استاندارد های محصول

 

استانداردهای پایه

 

استاندارد های پایه، استاندارد های هستند که با توجه به جنبه ایمنی عمومی به مفاهیم و اهداف اساسی پرداخته است و برای بیشتر محصولات و کالاها از این مورد استفاده می شود.

 

استانداردهای گروه

 

استاندارد گروه  یکی دیگر استاندارد های است که برای یک گروه خاص مورد استفاده قرار می گیرد مثلا برای محصولات صنعتی پزشکی و … از این استاندارد ها استفاده می شود برعکس استاندارد پایه که برای بیشتر کالاها مورد استفاده قرار می گرفت.

 

استانداردهای محصول

 

این استاندارد معمولا به عملکرد محصول و یا خصوصیات اساسی ایمنی محصول می پردازد و درباره یک محصول صحبت می کند و شامل استانداردهای پایه و استانداردهای گروه می شود و اطلاعات کاملی را درباره محصول در اختیار شما قرار می دهد مثلا می گوید که یک محصول باید چه مقدار کارکرد داشته باشد و یا….

استاندارد-کالا استاندارد اجباری – استاندارد اختیاری

 

معمولا استاندارد ها دارای دو دسته اختیاری و اجباری هستند که بیشتر استاندارد ها اختیاری می باشند و برخی دیگر از استاندارد ها هستند که توسط مراجع دولتی و یا توافقات بازرگانی و….. به صورت اجباری در می آیند که این اجباری شدن ممکن است براساس قانون باشد.

استاندارد های اجباری به دلایلی معمولا در سازمان، بیمارستان، یک کشور و…. به صورت اجباری است مثلا برای صادرات خودرو باید یک سری استاندارد ها وجود داشته باشد مثلا داشتن ABS و معاینه فنی و…. که از سری استاندارد های ضروری و اجباری می باشد که نداشتن این موارد باعث می شود که ماشین جریمه شود.

در صورتی که قصد صادرات و یا واردات کالا را داشته باشید باید این کار را توسط افرادی که در این زمینه مهارت دارند انجام دهید که شرکت های بازرگانی یکی از بهترین گزینه ها برای صادرات و واردات می باشد و می توانند کالاهای مورد نیاز شما را با توجه به استاندارد های کالا های صادراتی صادر و یا وارد نماید و هم چنین این شرکت ها وظیفه دارند که به انطباق استاندارد ها بپردازند. این انطباقات باید براساس شیوه نامه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی انجام شود.

 

چرا صادرات کالا ها باید مطابق استاندارد ها باشد؟

 

استاندارد ها به کسانی که می خواهند از این کالاها استفاده کنند این اطمینان را می دهند که مشخصات و خدمات محصول ها مطابق چیزی است که شما می خواهید. همچنین این استاندارد ها اطلاعاتی را برای شما فراهم می کنند که شما خاطر جمع باشید که کالای مورد نظر شما دارای ایمنی است یا خیر.

مثلا در صورتی که شما قصد کار کردن با یک تاجر را دارید باید به او اطمینان دهید که کالای شما دارای یک سری استاندارد ها است و این استاندارد ها باعث می شوند که مشتری با خیال راحت تر محصولات شما را خریداری نماید.

 

استاندارد های واردات و صادرات

 

برای واردات و صادرات کالا باید این کار توسط فردی انجام شود که در وهله اول دارای روحیه کاری بالا باشد و بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد و همچنین مورد اعتماد فرد صادر کننده و وارد کننده باشد و استاندارد های کالا های صادراتی را به خوبی بلد باشد و بتواند کارهای صادرات را به خوبی انجام دهد.

استاندارد های که بدون کنترل انجام شود ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیادی شود  و اگر بر این صادرات نظارتی انجام نگیرد ممکن است باعث شود که موقعیت کالاها در جهان دچار مشکل شود و همچنین در صورتی که نظارتی بر روی این کالا ها صورت نگیرد ممکن است باعث شود که کالاهای وارداتی شما نامرغوب باشند و باعث ایجاد ضرر شوند.

پس باید برای صادرات کالاهای شما این کار به موسساتی که کار آن ها صادرات و واردات است سپرده شود تا آن ها بتوانند این کار را به راحتی انجام دهند و استاندارد های لازم را شناسایی نمایند و براساس آن کار شما را انجام دهند.

استاندارد های وجود دارند که به آن ها استاندارد های عمومی می گویند که به 4 دسته تقسیم می شوند و دانستن آن ها بسیار ضروری است.

 

  • استاندارد های ملی
  • استاندارد های کارخانه ای
  • استاندارد های منطقه ای
  • استاندارد های بین المللی
استاندارد منطقه ای

 

استانداردی است که در منطقه ای از اروپا کاربرد دارد  و در آن جا توافق شده است که این استاندارد ها به صورت منطقه ای اجرا شود.

 

استاندارد ملی

 

این استاندارد در تمامی کشور مورد استفاده قرار می گیرد مانند برخی استاندارد ها که در هنگام وارد شدن کالاها داریم.

 

استاندارد بین المللی

 

این استانداردها  در تمامی دنیا قابل استفاده هستند ولی بین المللی به این معنا نیست که در منطقه ها هم کاربرد داشته باشد ممکن است در برخی از منطقه ها معنا و کاربرد نداشته باشد.

 

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-8-20
0 839

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ