واردات و ترخیص کائوچو ای پی دی ام (EPDM)
واردات و ترخیص کائوچو ای پی دی ام (EPDM)
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص کائوچو ای پی دی ام (EPDM)

واردات کائوچو ای پی دی ام از گمرک از جمله فرآیندهای حیاتی در زمینه تجارت بین‌المللی است که نیازمند بررسی دقیق و آمادگی کامل می‌باشد. EPDM به عنوان یک نوع لاستیک ساخته شده از اتیلن، پروپیلن، و دیموند در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ساختمانی، الکترونیک، و محصولات لوازم خانگی استفاده می‌شود. با توجه به اهمیت وسیع استفاده از کائوچو ای پی دی ام، واردات آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، شناخت عمیق از قوانین و مقررات گمرکی و دقت زیاد می‌باشد. در این مطلب از وبسایت پرشین تجارت دوان با ما همراه باشید تا توضیحاتی در این زمینه برایتان ارائه ‌کنیم که می‌تواند نقطه شروعی برای درک بهتر فرآیند واردات EPDM، توانایی مذاکره با تأمین‌کنندگان معتبر، و انجام امور گمرکی و مالی در این زمینه باشد.

واردات کائوچو Epdm

واردات کائوچو Epdm

مراحل واردات کائوچو ای پی دی ام از گمرک

 

برای اینکه شما بتوانید واردات کائوچو را مستقیماً از کشورهای خارجی به کشورمان ایران وارد کنید، باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • انتخاب منبع فروش کالا و یافتن فروشنده معتبر با کمک موتورهای جستجوی گوگل، تجربه بازرگان دیگر و اتاق بازرگانی.
  • صدور پروفرما توسط فروشنده با ذکر مشخصات دقیق محصول و شرایط قرارداد، بعد از اعلام و تایید درخواست شما.
  • تنظیم قرارداد خرید و توافق با فروشنده در مورد قیمت، رعایت استانداردهای لازم در تولید برای واردات کائوچو ای پی دی ام.
  • ثبت سفارش: باید قبل از پرداخت هر گونه مبلغ و بعد از تایید نمونه محصول در آزمایشگاه انجام دهید.
  • پرداخت مبلغ کل پیش فاکتور توسط شما (به صورت نقدی یا خرید دیداری یا به صورت اسنادی) هنگام آماده‌سازی یا ارسال کالا.
  • توافق با فروشنده در مورد نوع حمل کالا. (ترم تحویل)
  • بررسی مدارک و اسناد حمل و بازرسی کالا در گمرک، جهت صدور برگ سبز گمرکی و ترخیص کالا.
  • دریافت ترخیصیه و حمل کالا از گمرکات به انبار خریدار.

اگر به واردات در حوزه مواد اولیه شیمیایی در حوزه های شیشه سازی ، نساجی و تولید رنگ ، علاقه مند هستید، مقاله “واردات کربنات پتاسیم از گمرک ” را مطالعه نمایید.

هزینه ها و تعرفه گمرکی واردات کائوچو ای پی دی ام از گمرک

 

تعرفه کائوچو ای پی دی ام 40027000  با مأخذ 3 درصد و اولویت 22 می باشد و به شرط مصرف دامی ، نیاز به دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی می باشد.

هزینه‌های دقیق واردات این محصول بسته به موقعیت جغرافیایی، قوانین محلی و سایر عوامل متغیر است. اما یک سری هزینه های ثابتی وجود دارند که در ادامه شرح می‌دهیم.

  • هزینه خرید کالا: بابت خرید کلی محصول وارداتی شما باید به فروشنده پرداخت شود.
  • هزینه تعرفه‌های گمرکی شامل مالیات‌ها و عوارض گمرکی که برای واردات کالاها به کشورهای مختلف اعمال می‌شود. تعرفه‌ها بسته به نوع کالا، کشور مبدأ، و سیاست‌های تجاری هر کشور ممکن است متفاوت باشند. تعرفه گمرکی واردات کائوچو ای پی دی ام (EPDM) 40027000 می‌باشد.
  • هزینه‌های حمل و نقل کالا از مبدأ به مقصد که بسته به روش حمل دریایی، هوایی، زمینی متغیر است.
  • هزینه‌های بیمه: برای جبران خسارات وارده به کالا در طول حمل و نقل باید پرداخت شود.
  • هزینه‌های مربوط به گواهینامه‌های استاندارد و مدارک: برخی کالاها نیاز به مدارک خاصی دارند که هزینه‌های مربوط به دریافت آن‌ها باید پرداخت شود.
  • هزینه ترخیص: هنگام ترخیص محصول وارداتی از گمرک نیز باید هزینه هایی به مراجع مربوطه بپردازید.
نکات مهم برای ترخیص کائوچو ای پی دی ام از گمرک

 

واردات و ترخیص مواد شیمیایی از جمله کائو چو ای پی دی ام نیازمند تجربه و دانش زیاد است. از این رو بهتر است با اتمام مراحل واردات کائوچو ای پی دی ام از گمرک، جهت ترخیص به نکات زیر توجه کنید:

  • از یک ترخیص کار آشنا به قوانین و اصول تجارت کمک بگیرید. آن ها با نحوه واردات و صادرات این قبیل کالاها آشنایی دارند و کمتر به مشکلات گمرکی دچار می‌شوند.
  • محصولات شیمیایی و مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی، انواع وسیعی دارند و کوچک‌ترین اشتباه در زمان تعیین کد HS کالا، هزینه های مالی و زمانی زیادی به دنبال خواهد داشت.
  • به دلیل ممنوعیت واردات برخی مواد شیمیایی، حتما قبل از ورود هر نوع محصول شیمیایی ابتدا حتما با استعلام از سازمان‌ها و نهادهای مربوطه، از قانونی بودن و عدم ممنوعیت ورود و ترخیص آن‌ها مطمئن شوید.
  • دقت کنید که هنگام اخذ پروفرما، مجوزها و استعلام‌ها را از سازمان‌های مربوطه بگیرید.
  • در هنگام خرید، علاوه بر علامت استاندارد، به فاکتورهای دیگری چون برند، قیمت و نظرات سایر مصرف‌کنندگان هم توجه کنید.
آیا برای واردات کائوچو ای پی دی ام نیاز به دریافت استاندارد اجباری است؟

 

واردات مواد شیمیایی از جمله واردات کائوچو ای پی دی ام از گمرک تحت شمول استاندارد اجباری است. هدف از تدوین استانداردهای اجباری، صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، تضمین کیفیت و سلامت محصولات و رونق اقتصادی و افزایش صادرات می‌باشد.

استانداردهای اجباری توسط یک مرجع قانونی برای تضمین کیفیت، سلامت و ایمنی کالاها و خدمات وضع می‌شوند و دارای انواع زیر می‌باشند:

  1. استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران (INSO): برای کالاها و خدماتی که به لحاظ ایمنی، بهداشت، محیط زیست و کیفیت برای مصرف کنندگان حائز اهمیت هستند، اجباری است و نشان دهنده انطباق محصول با الزامات این نوع استاندارد است.
  2. استانداردهای اتحادیه اروپا (CE): این نوع استاندارد منطقه ای اجباری جهت تسهیل تجارت میان کشورهای یک منطقه خاص تدوین می‌گردد.
  3. سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO) : این نوع استاندارد توسط سازمان های بین المللی مانند ایزو (ISO)تدوین و برای کالاها و خدمات مورد معامله در سطح جهانی به کار می‌رود.
دریافت خدمات واردات کائوچو ای پی دی ام از گمرک از پرشین تجارت دوان

 

از جمله مهم‌ترین موادی که به کشور ایران وارد می‌شود، مواد شیمیایی هستند. این مواد به دلیل کاربردهای گسترده‌ در صنایع مختلف، از تنوع و گستردگی بالایی برخوردارند.

اشاره کردیم که واردات کائوچو ای پی دی ام از گمرک باید مطابق با قوانین تجارت و امور گمرکی و با اخذ مجوزهای لازم انجام شود. همچنین، صدور پروفرما از جمله موارد ضروری است که اولین قدم در واردات هر کالایی، از جمله این ماده شیمیایی، محسوب می‌شود.

با توجه به دسته‌بندی گمرکی، اخذ پروفرما برای مواد شیمیایی نیازمند داشتن کد تعرفه و رعایت اصول خاصی است که در این مقاله به تفصیل به توضیحات و قوانین آنها پرداختیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. هرگونه سوال و نظری در این مورد داشتید می‌توانید با ما در میان بگذارید.

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه واردات و ترخیص کائوچو ای پی دی ام، از طریق راه‌های ارتباطی  (شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 ) با کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

چرا واردات کائوچو ای پی دی ام EPDM به کشورها مورد نیاز است؟

EPDM به عنوان یک ماده شیمیایی، تقاضا و کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ساختمانی، و الکترونیک دارد.

چه مراحلی برای واردات EPDM باید طی شود؟

مراحل انتخاب منبع فروش، اخذ پروفرما، تنظیم قرارداد خرید، ثبت سفارش، انجام امور بانکی، حمل کالا، ترخیص از گمرکات و حمل به انبار خریدار می‌باشد.

چه هزینه‌هایی برای واردات ای پی دی ام از گمرک وجود دارد؟

هزینه واردات این کالا شامل هزینه خرید کالا، تعرفه‌های گمرکی، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های بیمه، و هزینه‌های مربوط به گواهینامه‌ها و مدارک است.

چرا برای واردات کائوچو ای پی دی ام به کشور نیاز به مجوزها و مدارک خاصی داریم؟

برای اطمینان از ایمنی، بهداشت و انطباق با استاندارد کیفیت ماده EPDM باید مجوزهای لازم دریافت شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1403-2-10
0 50

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ