ترخیص دستگاه کروماتوگراف از گمرک
ترخیص دستگاه کروماتوگراف از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص دستگاه کروماتوگراف از گمرک

ترخیص دستگاه کروماتوگراف برای صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی بسیار کاربردی و مهم است. کروماتوگرافی   (Chromatography) یا به اصطلاح سوانگاری، پرکاربردترین شیوه جداسازی مواد تجزیه‌ای است و در تمام شاخه‌های علوم کاربرد دارد.  بخشی از دستگاه‌های بایوکروماتوگراف موجود در کشور ما، از نوع وارداتی هستند و به همین دلیل قصد داریم در ادامه مقاله به موضوع ترخیص و واردات دستگاه کروماتوگراف از گمرک به طور مفصل بپردازیم. این دستگاه نیاز به اخذ مجوز ارزی و مجوز فنی دفتر صنایع و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی دارد.

ترخیص دستگاه کروماتوگراف

ترخیص دستگاه کروماتوگراف

تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستگاه کروماتوگراف

 

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه‌های کروماتوگراف برابر 90272000 است که دارای حقوق ورودی 3% و اولویت کروماتوگرافیی 22 می‌باشد. این کد نوع مواد تشکیل دهنده ،کاربرد و ارزش تقریبی و… بایوکروماتوگراف را مشخص مینماید و بر اساس آن میزان حقوق و عوارض ورودی بایوکروماتوگراف را به منظور واردات به کشور و ترخیص محاسبه می کنند.

 

مراحل واردات کروماتوگراف چیست؟

 

واردات بایوکروماتوگراف مراحلی دارد و هر تاجر و بازرگانی بایستی قدم به قدم این مراحل را انجام دهد. در ادامه مطلب قصد داریم به صورت مرحله به مرحله نحوه واردات کروماتوگراف را توضیح دهیم.

 

اخذ کارت بازرگانی

 

اگر جز افرادی هستید که به تازگی اقدام به واردات کروماتوگراف نموده‌اید لازم است برای دریافت کارت بازرگانی به سازمان‌های مربوطه مراجعه کرده و مراحل لازم برای دریافت آن را سپری کنید.

 

انتخاب کروماتوگراف و تامین‌کننده

 

هنگام انتخاب کروماتوگراف و تامین‌کننده توصیه می‌کنیم تا حدودی بر روی زبان، فرهنگ و قوانین و مقررات واردات و صادرات کشوری که قصد تجارت با آن را دارید تسلط داشته باشید.

 

درخواست ارسال پیش فاکتور یا پروفرما

 

پس از انتخاب تامین‌کننده و کروماتوگرافی وارداتی، لازم است برای ثبت سفارش و سایر مراحل واردات از فروشنده بخواهید تا پیش فاکتور یا پروفرما را برایتان ارسال کند و در آن مشخصات کامل کروماتوگراف را ذکر نماید.

 

ثبت سفارش

 

در این مرحله لازم است به سامانه ثبت سفارش وزارت صمت مراجعه کرده و در این سامانه درخواست واردات بایوکروماتوگراف ثبت نمایید.

 

حمل و نقل از دیگر مراحل واردات کروماتوگراف

 

برای حمل‌ونقل بین المللی روش‌های گوناگونی وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به اهداف خود یکی از روش‌های حمل دریایی، هوایی، جاده‌ای و ریلی را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که حمل‌ونقل بین‌المللی امری تخصصی است. در صورتی که از دانش کافی در این زمینه برخوردار نیستید توصیه می‌کنیم مراحل حمل را به یک شرکت معتبر و مطمئن واگذار کنید.

 

ترخیص کروماتوگراف از گمرک

 

بعد از انجام مراحل فوق، نوبت به ترخیص کروماتوگراف از گمرک می‌رسد. ترخیص کروماتوگراف از گمرک امری پیچیده و تخصصی است و مستلزم آشنایی با قوانین گمرکی و ارائه مدارک ترخیص به گمرک است.

 

مراحل ترخیص دستگاه کروماتوگراف

 

آگاهی داشتن از مراحل ترخیص از گمرگ می تواند شما را از پرداخت ضرر های مالی حفظ کند. ما در ادامه شما را با مراحل ترخیص آشنا می کنیم:

  1. تحویل اسناد توسط مشتری
  2. اخذ مجوزهای مربوطه
  3. دور اظهاری و پرینت اظهارنامه
  4. احراز هویت – دریافت شماره کوتاژ
  5. تعیین مسیر
  6. تایید کارشناس- ارسال به صندوق – واریز به بانک
  7. درب خروج
  8. اجازه بارگیری
  9. صدور بیجک – تسویه انبارداری
  10. بارگیری
  11. ارزیابی و کارشناسی درب خروج
  12. خروج بایوکروماتوگراف
  13. تحویل صورتحساب توسط بخش ترخیص به مالی
  14. ارسال صورتحساب از امور مالی به مشتری و تحویل بایوکروماتوگراف در محل

 

مشکلات ترخیص دستگاه کروماتوگراف

 

اشتباه انجام دادن هر یک از مراحل ترخیص می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شما عزیزان به همراه داشته باشد و باعث افزایش هزینه‌های ترخیص گردد. قوانین و مقررات مربوط به ترخیص این دستگاه دائماً در حال تغییر هستند و می‌توانند بسیار پیچیده باشند. عدم آشنایی با قوانین و مقررات می‌تواند منجر به جریمه، توقیف کالا و یا حتی از دست رفتن آن شود.فرآیند ترخیص به طور معمول نیازمند اخذ مجوزهای مختلف از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی است. این فرآیند اداری می‌تواند به طور قابل توجهی ترخیص را کند و پیچیده کند.

 

دستگاه کروماتوگراف ازکدام کشورها وارد می‌شود؟

 

متاسفانه به دلیل تحریم‌های اخیر، واردات مواد اولیه و تجهیزات ساخت این دستگاه‌ها با مشکل مواجه شده و تولیدات داخل برای تامین نیاز بازار مصرفی کشورمان کافی نمی‌باشد. به همین دلیل، تامین کنندگان ایرانی اقدام به واردات این محصولات اغلب از کشورهای امارات متحده عربی، آلمان، چین، جمهوری کره، فرانسه، ژاپن، ترکیه و … صورت گرفته و سالانه مقادیری ارز از طریق واردات این دستگاه، از کشور خارج می‌شود.

 

مدت زمان ترخیص کروماتوگراف از گمرک 

 

ترخیص این دستگاه از انبارهای گمرکی می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد اما بسته به مسیر اظهار و مجوزات مورد نیاز معمولاً حدود 3 تا 5 روز طول می‌کشد، مشروط بر اینکه تمام اسناد و فرآیندها تکمیل شده و در جای خود قرار داده شده باشند. اما در صورت مفقود شدن مدارک یا نیاز به بازرسی بایوکروماتوگراف، می‌تواند روزها یا هفته‌ها افزایش یابد. در چنین مواردی، تا زمانی که مدارک لازم ارائه نشده و یا ماموران گمرک بررسی‌های خود را انجام ندهند، دستگاه نگهداری می‌شود.

از این رو لازم است اطلاعات و جزئیات تماس دقیق خود را به عنوان گیرنده در فرآیند سفارش و رزرو بایوکروماتوگراف ارائه دهید. توجه داشته باشید که زمان تخمینی تحوبل کروماتوگراف برای هر سرویس، شامل تاخیرهای ناشی از فرآیندهای گمرکی کشور مقصد نمی شود.

 

هزینه ترخیص کروماتوگراف از گمرک

 

ترخیص بایوکروماتوگراف از گمرک شامل هزینه هایی است که در طی فرایندهای ترخیص بایوکروماتوگراف به اداره گمرک و سایر سازمان ها باید  پرداخت شوند. هزینه انبارداری، تخلیه و بارگیری، حقوق ورودی گمرک، هزینه کارشناسی، تعرفه آزمایشگاهی و… از جمله هزینه هایی است که برای ترخیص کروماتوگراف از گمرک پرداخت می شود.

نکته قابل توجه این است که هزینه ترخیص کروماتوگراف در تمامی گمرک های کشور بر طبق قوانین وضع شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و تعرفه های از پیش تعیین شده مورد محاسبه قرار می گیرد.

 

مجوزهای لازم برای ترخیص کروماتوگراف

 

اگر قصد ترخیص دستگاه کروماتوگراف از گمرک را دارید، شما باید برای تخصیص ارز در این زمینه، مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی را اخذ نمایید. لازمه ی ترخیص دستگاه بایوکروماتوگراف برای مصرف انسانی، اخذ مجوز فنی و ارزی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد. ترخیص این دستگاه برای مصارف کشاورزی یا دامداری، باید مجوزهای فنی از سازمان دامپزشکی و ارزی از وزارت جهاد کشاورزی جهت تخصیص ارز را اتخاذ نمایید.

تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستگاه کروماتوگراف چیست؟

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه‌های کروماتوگراف برابر 90272000 است.

دستگاه کروماتوگراف ازکدام کشورها وارد می‌شود؟

محصولات اغلب از کشورهای امارات متحده عربی، آلمان، چین، جمهوری کره، فرانسه، ژاپن، ترکیه و … صورت می‌گیرد.

مجوزهای لازم برای ترخیص کروماتوگراف چیست؟

مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی -مجوز فنی و ارزی از وزارت بهداشت- مجوزهای فنی از سازمان دامپزشکی و ارزی از وزارت جهاد کشاورزی

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1403-2-11
0 50

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ