ترانزیت کالا
ترانزیت کالا
واتساپ: 09018317558 02142326

ترانزیت کالا

اعمال تخفیف 30 تا 40 درصدی از سوی راه‌آهن ایران برای ترانزیت کالا  ، معاون سیر و حركت شركت راه‌آهن گفت: با توجه به كاهش تولید و قیمت برخی كالاها در منطقه، تخفیف تعرفه ترانزیت ضروری است در این راستا راه‌آهن ایران برای حمل و ترانزیت كود، گوگرد و پنبه، تخفیف 30 تا 40 درصدی در نظرگرفته است.

اعمال تخفیف 30 تا 40 درصدی از سوی راه‌آهن ایران برای ترانزیت برخی كالاها

حسین عاشوری با اشاره كاهش تولید و قیمت برخی كالاها در منطقه و ضرورت تخفیف در تعرفه ترانزیت ریلی از اعمال تخفیف 30 تا 40 درصدی خبر داد.

وی گفت: برای توسعه ترانزیت در منطقه، راه آهن تركمنستان نیز برای حمل برخی از كالاها در منطقه تخفیف 50 درصدی اعمال كرده است.

عاشوری یادآور شد: در نشستی كه به تازگی با مسئولان و تجار تركمنستان برگزار شد برای ترانزیت كود و گوگرد از این كشور به توافق رسیده‌ایم و مذاكراتی با مسئولان و تجار تاجیكستان برای ترانزیت شمش آلومینیوم، پنبه و سوخت انجام شده است.

تخفیف_ترانزیت_کالا

معاون سیر و حركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران‌ گفت: با توجه به مذاكرات انجام شده با مسئولان راه‌آهن كشورهای منطقه، امیدواریم تا پایان امسال شاهد توسعه ترانزیت در منطقه باشیم.

عاشوری از برگزاری نشستی با مسئولان راه‌آهن 6 كشور قزاقستان، تركیه، تركمنستان، ازبكستان، تاجیكستان و ایران در آینده در تهران خبر داد و گفت: در این نشست با توجه به وضعیت اقتصادی منطقه راهكارهای توسعه ترانزیت كالا توسط شبكه ریلی و مسایل و مشكلات مرزی كشورهای منطقه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

ترانزیت کالا

به گفته عاشوری، تعرفه ترانزیت ریلی در كشورهای مختلف متفاوت است اگرچه از یك فرمول ثابتی در این خصوص استفاده می‌شود اما كشورها برای افزایش ترانزیت كالا توسط شبكه ریلی خود معمولا تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینكه در 2 سال اخیر ركود اقتصادی و كاهش تولید، همه كشورهای آسیای میانه و قفقاز را دربرگرفته و به دنبال آن ترانزیت كالا در منطقه كاهش یافته است، افزود: در دو هفته اخیر در نشستی با وزیر راه‌آهن تركمنستان و رئیس راه‌آهن تاجیكستان، حمل كالاهای وارداتی و صادراتی از كشورهای منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

بنابراین گزارش سال گذشته با بهبود جایگاه ترانزیت ریلی، میزان ترانزیت كالا در شبكه ریلی كشور به حدود یك میلیون و 500 هزار تن رسید در حالی كه در در سال 1392 میزان ترانزیت كالا توسط راه‌آهن ایران نزدیك به 500 هزار تن و در سال 1393 حدود 750 هزار تن بود.(اخبار مصوبات)

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1046

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ