ترخیص مواد، قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی بدون انتقال ارز
ترخیص مواد، قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی بدون انتقال ارز
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص مواد، قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی بدون انتقال ارز

ترخیص تجهیزات واحدهای تولیدی بدون انتقال ارزترخیص مواد، قطعات،ترخیص تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی بدون انتقال ارز ، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: مواد، قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی که تا قبل از پایان تیرماه امسال وارد گمرکات کشور شده باشند (گروه‌های کالایی 1 و 2) بدون انتقال ارز نیز می توانند ترخیص شوند.

ترخیص مواد، قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی بدون انتقال ارز

مجتبی خسروتاج با بیان این مطلب، افزود: یکی از تصمیمات جلسات بررسی مسایل اقتصادی کشور که در مورخ یک تیرماه 97 اتخاذ شده است و ابلاغ شده به این قرار است که وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان ثبت سفارش از محل بند 9 ماده 38 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و ترخیص کلیه کالاهای گروه 1 و2 که تا پایان تیرماه 1397 بر اساس تأییدیه گمرک جمهوری اسلامی ایران به اماکن گمرکی وارد شده‌اند را با دریافت شماره قبض انبار از بازرگان فراهم کند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

وی با تشریح تبصره‌های سه گانه این ماده، گفت: بر اساس تبصره 1 واردکنندگان مشمول این بند مکلفند حداکثر تا پایان شهریور 1397 نسبت به ترخیص کالاهای مذکور اقدام کنند. تبصره 2 مسؤولیت کنترل تاریخ ورود کالا قبل از تاریخ فوق و انطباق شماره قبض انبار مذکور را بر عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران گذاشته است و تبصره 3 می گوید با توجه به اینکه کالاهای مذکور در گذشته تأمین ارز شده‌اند واردکنندگان مذکور ادعایی جهت تأمین ارز موارد فوق پس از ترخیص را ندارند.

بیشتر بدانید :

خسروتاج در ادامه تصریح کرد: تصمیم فوق‌الذکر باعث می‌شود در ترخیص محموله‌های دپو شده در گمرکات تسریع شود.البته بخشی از کالاهای انبار شده در گمرکات ممکن است از محل ثبت سفارش بانکی انجام شده باشد و متقاضی بخواهد پس از تامین ارز، در قالب ضوابط بانکی و یا در شکل سپرده برات بدون تعهد ترخیص کند. معهذا، این گزینه بدون انتقال ارز نیز از محل بند 9 ماده 38 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات برای متقاضیان فراهم است.تسهیلات مذکور شامل کالاهای گروه سوم و کالاهای ممنوعه است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-5-8
1 1253

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

نظرات

  • اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند

    ممنون مطلب خیلی خوب و کاملی بود

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ