در برنامه ششم توسعه وضعیت چای وارداتی چه می شود؟
در برنامه ششم توسعه وضعیت چای وارداتی چه می شود؟
واتساپ: 09018317558 02142326

در برنامه ششم توسعه وضعیت چای وارداتی چه می شود؟

در برنامه ششم توسعه وضعیت چای وارداتی چه می شود؟ حذف تعرفه چای وارداتی رقابت تولیدکنندگان را به همراه دارد. کارشناسان معتقدند،حذف مالیات بر ارزش افزوده چای خارجی رقابت سخت میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی را به همراه دارد.به گزارش فانوس، در بهمن ماه گمرک ایران طی نامه ای به مدیران اجرایی اعلام کرد که در برنامه ششم توسعه واردات و توزیع چای خارجی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده طبق اعلام سازمان امور مالیاتی معاف است.  براین اساس زمان اجرایی شدن این قانون همزمان با اجرایی شدن برنامه ششم توسعه کشور اعلام شده است.

در برنامه ششم توسعه وضعیت چای وارداتی چه می شود؟

البته ناگفته نماند که این معافیت قابل تسری به خدمات بسته بندی، فرآوری و توزیع محصول نخواهد بود و تنها عرضه واردات چای خشک بدون هیچ گونه افزودنی در برنامه ششم از پرداخت مالیات برارزش افزوده معاف است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

چندی پیش محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای حذف مالیات بر ارزش افزوده چای خارجی را عاملی برای کاهش قدرت رقابت پذیری چای داخلی دانست و افزود: حذف  تعرفه واردات چای خشک  در تضاد با اقتصاد مقاومتی و تولید داخل است که این امر به نفع ما نیست.حال باید منتظرماند و دید که کاهش تعرفه واردات چای خارجی چه تاثیری بر میزان تولید و فروش چای ایرانی در سال های آتی به همراه خواهد داشت.

گودرز خرداد پور معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای با اشاره به اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده چای های وارداتی به نفع تولید داخل نیست، اظهار کرد: مصوبه اخیر گمرک مبنی بر حذف مالیات بر ارزش افزوده چای وارداتی، کاهش رقابت تولید داخل نسبت به محصولات خارجی را به همراه دارد.به گفته وی؛ حذف مالیات بر ارزش افزوده به سبب کاهش هزینه های تولید، انگیزه واردکنندگان برای واردات را افزایش می دهد.

بیشتر بدانید :

خردادپور ادامه داد: حمایت همه جانبه دولت طی سال های اخیر از چایکاران، افزایش تولید برگ سبز چای را به همراه داشت که مصوبه حذف مالیات بر ارزش افزوده و رقابت سخت میان تولید داخل و خارجی، مشکلاتی برای چایکاران به وجود خواهد آورد.

این مقام مسئول مصرف سالیانه چای کشور 105 تا 110 هزارتن چای خشک اعلام کرد و افزود: متوسط تولید سالیانه چای خشک داخلی 25 هزارتن است که با این وجود تامین مابقی نیاز کشور از منابع وارداتی، حذف مالیات بر ارزش افزوده نمی تواند در کاهش میزان تولید تاثیر گذار باشد.

به گفته معاون بازاریابی سازمان چای با کاهش و حذف تعرفه چای وارداتی، افزایش کیفیت چای داخلی امری ضروری است، در غیراین صورت نمی توان برنامه افزایش تولید را پیش برد.

واردات سالیانه 96 هزارتن چای

صادق حسنی مدیراجرایی صندوق چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  با اشاره به اینکه واردات چای حساب و کتاب ندارد، گفت: سال گذشته 56 هزارتن چای به طور رسمی و 40 هزارتن غیر رسمی وارد شد.

وی افزود: عدم پرداخت 9 درصد ارزش افزوده برای این حجم واردات رقم قابل توجهی است.

حسنی بیان کرد: حداقل نرخ هر کیلو چای خارجی 40 هزار تومان است،  این درحالی است که کارخانه های چای برای فروش 25 هزارتن چای خشک داخلی با مشکلات متعددی روبر هستند.

مدیراجرایی صندوق چای ادامه داد: با وجود آنکه برای حذف ارزش افزوده چای داخلی سال ها تلاش کردیم اما واردکنندگان به سبب نفوذ و قدرت بیشتر ظرف مدت دوماه توانستند معافیت را اخذ کنند که این امر در افزایش میزان واردات تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که حذف مالیات بر ارزش افزوده چای داخلی می تواند بر کاهش میزان تولید تاثیر گذار باشد یا خیر، بیان کرد: اجرای این مصوبه تاثیری در میزان تولید چای داخلی نخواهد داشت و تنها این میزان واردات می تواند مشکلاتی در فروش محصول داخلی ایجاد کند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-12-16
0 1517

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ