قاچاق محصولات رایانه ای با كارت بازرگانی یكبار مصرف
قاچاق محصولات رایانه ای با كارت بازرگانی یكبار مصرف
واتساپ: 09018317558 02142326

قاچاق محصولات رایانه ای با كارت بازرگانی یكبار مصرف

قاچاق محصولات رایانه ای با كارت بازرگانی یكبار مصرف

قاچاق محصولات رایانه ای با كارت بازرگانی یكبار مصرف : شخصی به نام (م.ف) قاچاقچی تجهیزات كامپیوتری كه توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد، پیش از این نیز سابقه قاچاق این تجهزات را در سابقه خود داشته است. قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز از دستگیری چند نفر در ارتباط با یك محموله بزرگ حاوی 5 كانتینر از تجهیزات خاص رایانه‌ای و تصویربرداری خبر داد.

به گفته خورشیدی، پس از شناسایی این محموله با همكاری گمرك و پس از توقیف 5 كانتینر محموله مذكور، مأموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی موفق به كشف مقادیر بسیاری «مینی كامپیوتر»، «دوربین‌های تصویربرداری سینمایی» كه ارزش هریك بین 80 تا 100 میلیون تومان برآورد شد و تعدادی سرورهای عظیم و بسیار پرقدرت شدند كه ارزش ریالی هریك از این سرورها بالغ بر 10 میلیارد تومان برآورد شده است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

باپیگیری‌های انجام آمده مشخص شد، یكی از دستگیر شدگان در این پرونده، شخصی به نام «م. ف» دارای سابقه دستگیری و پرونده در رابطه با قاچاق، مالك 3 دستگاه از این كانتینرها است. این شخص با اظهارات خلاف واقع بار كانتینرها را «تین كلاینت» با هزینه گمركی 4% عنوان كرده بود، درحالی كه تجهزیات مذكور تعرفه ای به مراتب بالاتر و برابر با 26 درصد را دارا هستند.

گفتنی است این شخص پیش از این به اتهام مشاركت و مباشرت در قاچاق كالا علاوه بر ضبط بیش از  900دستگاه نوت بوك و 5 دستگاه سرور به نفع دولت به رد بهای مال از بین رفته به میزان 120 میلیارد و 402 میلیون و 771 هزار و 295 ریال و پرداخت جزای نقدی به مبلغ 255 میلیارد و 16 میلیون و 991 هزار و 790 ریال درحق صندوق دولت محكوم شده بود.

همچنین بر اساس اطلاعات بدست آمده، چهار ماه قبل محموله 8 كانتینری تجهیزات رایانه‌ای طی اظهار نامه كوتاژ 27056 با استفاده از كارت بازرگانی یك بار مصرف به نام شركت”ت.آ.ط” به گمرك شهید رجایی اظهار میشود. در نتیجه بررسیهای چند باره این پرونده با توجه به اینكه علاوه بر قطعات، كالای كامل وارد كشور شده است، گمرك شهید رجایی با همكاری یك نهاد نظارتی مطالبه نامه یك میلیارد و 250 میلیون تومانی به نام شركت مذكور صادر میكند. به نظر میرسد محموله توقیف شده در تهران بی ارتباط با محموله‌های ترخیص از گمرك رجایی نباشد.

بیشتر بدانید :

ملاك تشخیص قاچاق بودن كالا سامانه جامع امور گمركی

در خصوص محموله 8 كانتینری گفتنی است، در مراحل اولیه انجام تشریفات گمركی با توجه به سوء سابقه فرد اصلی وارد كننده این تجهیزات، با دخالت بازبینی گمرك ایران خروج محموله منوط به بررسی و بازبینی كامل اظهار نامه میشود. متاسفانه مسئولان وقت مذكور بدون توجه به هشدارهای گمرك ایران با صدور 120 میلیون تومان تفاوت، اقدام به صدور مجوز خروج محموله می‌كنند. بدنبال اعتراض دفتر بازبینی، پس از خروج كالا مبلغ 125 میلیارد ریال مطالبه نامه صادر می‌شود.

به گزارش تسنیم،اگر چه صاحب كارت بازرگانی یكبار مصرف علی رغم ورود دیوان محاسبات استان اقدامی نسبت به پرداخت بدهی خود ننموده اما گفتنی است، به موجب نامه دفتر بازبینی ارزش كالا و مطالبات واقعی گمرك رقمی بسیار بیشتر از مطالبه نامه صادر شده میباشد. یك منبع اگاه به خبرنگار تسنیم گفت: رهگیری انبارهای نهایی كالا یكی از روشهای شناسایی محموله‌های قاچاق این فرد بوده است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1032

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ