هیئت‌دولت افزایش تعرفه واردات 800 قلم كالا را نپذیرفت
هیئت‌دولت افزایش تعرفه واردات 800 قلم كالا را نپذیرفت
واتساپ: 09018317558 02142326

هیئت‌دولت افزایش تعرفه واردات 800 قلم كالا را نپذیرفت

هیئت‌دولت افزایش تعرفه واردات 800 قلم كالا را نپذیرفت

عضو كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: دولت درخواست افزایش تعرفه برای لیست 800قلم كالا كه از سوی وزیر صنعت ارائه شده بود را نپذیرفت.

عبدالرضا مصری عضو كمیسیون برنامه و بودجه، با بیان اینكه برای رونق تولید داخلی و در نهایت افزایش اشتغال بایستی با روند واردات كالاهایی كه مشابه داخلی دارند مقابله شود، تاكید كرد: برای تحقق این منظور ابتدا بایستی شرایط رقابت برای تولید كننده داخلی و خارجی را یكسان كرد، چراكه امروز این دو در شرایط برابر رقابت نمی‌كنند.

عدم پذیرش افزایش 800 قلم تعرفه كالا

عضو كمیسیون برنامه و بودجه گفت: موضوعاتی مثل اختلاف 23درصدی نرخ سود وام بانكی، حق بیمه‌های سنگین داخلی، زمان بالای  ترخیص كالا ازگمركات، بهره مندی از جوایز صادراتی14 درصدی و همچنین تشریفات پرشمار واردات و صادرات  از جمله شرایط نامتوازن رقابت تولید كننده داخلی و خارجی می‌باشد.مصری ادامه داد، وقتی كه تولید كننده داخلی اقدام به اخذ تسهیلات میكند بایستی 25 درصد سود بدهد اما تولید كننده خارجی بهره  2درصدی پرداخت میكند كه همین جا تولید كننده خارجی 23 بر صفر از تولید كننده داخلی جلو افتاده است، این موضوع نكته ساده‌ای نیست كه بتوان به راحتی از آن عبور كرد.

بیشتر بدانید :

به گفته مصری، در شرایطی كه تولید كننده داخلی با 40 امتیاز از رقیب خارجی عقب افتاده است،  افزایش تعرفه‌های وارداتی یكی از بهترین مسیرها برای مقابله با واردات انبوه كالای خارجی است و دست اندر كاران باید برای اجرای  آن چاره‌اندیشی كنند.

هیئت‌دولت افزایش تعرفه واردات 800 قلم كالا را نپذیرفت

عضو كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تاكید كرد:  بعضا دیده می‌شود كه در مورد برخی كالاها، تولید كننده داخلی اقدام به تولید كالا كرده است اما با شرایطی سختی كه به آن اشاره شد رو به رو شده و از سوی دیگر می‌بینیم كه انبوه كالای مشابه خارجی نیز در دسترس مصرف كننده قرار گرفته است، با این شرایط واضح است كه تولید داخل زمین می‌خورد.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

این نماینده مجلس با اشاره به  اینكه وزیر صنعت با همین استدلالها اقدام به ارائه لیست 800 قلمی كالاهایی كه نمونه مشابه داخلی برای آنها وجود دارد كرد، گفت: دولت با دلایلی كه هنوز اعلام نشده با افزایش تعرفه این كالاها مخالفت كرده است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1066

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ