واردات برندهای خارجی تحت تصمیمات جدید گمرك
واردات برندهای خارجی تحت تصمیمات جدید گمرك
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات برندهای خارجی تحت تصمیمات جدید گمرك

واردات برندهای خارجی تحت تصمیمات جدید گمرك

واردات برندهای خارجی تحت تصمیمات جدید گمرك؛ گمرك ایران از اجرای طرح جدید وزارت صنعت، گمرك و مركز اصناف برای حمایت از تجارت رسمی خبر داد.به گزارش دیوان اقتصاد، براساس این طرح كه حمایت ویژه ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز را به همراه دارد، واردات برندهای خارجی انحصاراً توسط نمایندگی‌های رسمی، ثبت سفارش و اطلاعات آن در اختیار گمرك قرار می‌گیرد.

 گمركات موظفند صرفاً كالا را براساس اطلاعات مندرج در ثبت سفارش كه در سامانه ثبت سفارش ثبت شده ترخیص نمایند.

یكی از مهمترین مزیت‌های این طرح امكان ثبت سفارش صرفاً توسط نمایندگی‌های رسمی بوده و با اجرایی شدن آن امكان ثبت سفارش بنام افراد غیرمرتبط از جمله دارندگان كارت‌های بازرگانی یكبار مصرف وجود نخواهد داشت.

واردات برندهای خارجی تحت تصمیمات جدید گمرك

این اقدام پس از راه‌اندازی گمرك الكترونیك در كشور امكانپذیر شده و با توجه به الكترونیكی شدن تمامی رویه‌های گمركی و ارتباط الكترونیكی گمرك و سامانه ثبت سفارش هیچ مانعی برای اجرایی شدن این طرح وجود ندارد و اطلاعات دریافتی از سامانه ثبت سفارش بر روی سامانه جامع گمركی می‌نشیند و سامانه الكترونیكی گمرك هم بر روی این اطلاعات اصطلاحاً قفل می‌شود.

در همین ارتباط اسامی تعدادی از برندهای مجاز كه دارای نمایندگی رسمی در كشور هستند از سوی سازمان توسعه تجارت به گمرك اعلام شده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد كه با حمایت ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز و تفاهم وزارت صنعت، معدن و تجارت با مركز اصناف و امور بازرگانان ایران مقرر شده طرح مبارزه با قاچاق كالا با محوریت اصناف دنبال شود و مركز اصناف با هماهنگی نمایندگی‌های رسمی برندهای خارجی، بر ورود و توزیع این برندها در داخل كشور نظارت كند.

بیشتر بدانید :

مهمترین مزیت این طرح حمایت كه با مشاركت مركز اصناف و نمایندگی‌های رسمی برندهای خارجی در كشورمان اجرا می‌شود از تجارت رسمی و قانونی و مبارزه با كالای قاچاق است.

براساس ماده 8 مقررات صادرات و واردات، واردكنندگان كالاهای مختلف اعم از دولتی و غیردولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش باید منحصراً به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمایند.

واردات برندهای خارجی تحت تصمیمات جدید گمرك

همچنین براساس تبصره یك همین ماده، موافقت با ورود كالا، مجوز ترخیص نیز تلقی شده و نیاز به اخذ مجوز جداگانه نیست.

الزام به داشتن نمایندگی رسمی برای عرضه‌كنندگان كالاهای وارداتی در ماده 4 قانون حمایت از مصرف‌كنندگان نیز آمده و بر این اساس واردكنندگان ملزم به ارائه سرویس و خدمات بعد از فروش می‌باشند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

براساس ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان كلیه عرضه‌كنندگان اعم از تولیدكنندگان و واردكنندگان كالاهای سرمایه‌ای ازجمله خودرو (سنگین یا سبك)، ماشین‌آلات صنعتی، كشاورزی، راهسازی، لوازم خانگی، مصنوعات الكتریكی و الكترونیكی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی مكلف به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز، تأمین قطعات یدكی و ارائه سرویس و خدمات بعد از فروش هستند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1022

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ