اجرای طرح پیش‌اظهاری و ترخیص كالا قبل از ورود تا ماه آینده
اجرای طرح پیش‌اظهاری و ترخیص كالا قبل از ورود تا ماه آینده
واتساپ: 09018317558 02142326

اجرای طرح پیش‌اظهاری و ترخیص كالا قبل از ورود تا ماه آینده

اجرای طرح پیش‌اظهاری و ترخیص كالا قبل از ورود تا ماه آینده : رئیس كل گمرك ایران كه پیش‌تر اعلام كرده بود، این سازمان به دنبال راه‌اندازی طرح پیش‌اظهاری و ترخیص كالا قبل از ورود به كشور است، از اجرایی شدن این طرح تا یك ماه دیگر خبر داد.مسعود كرباسیان، درباره‌ آخرین وضعیت این طرح، اظهار كرد: اقدامات اولیه آن انجام شده و قصد داریم به زودی این طرح را به مرحله اجرا برسانیم.در حال حاضر به دنبال این هستیم كه بتوانیم ارتباط‌مان را در خصوص راه‌اندازی این طرح با سایر سازمان‌ها نزدیك‌تر و الكترونیكی‌تر و پس از آن طرح را اجرایی كنیم.

بیشتر بدانید :

رئیس كل گمرك ایران با بیان اینكه مانعی بر سر راه اجرای این طرح وجود ندارد، گفت: ما در حال ارزیابی محیطی برای اجرای طرح هستیم كه ببینیم اجرای طرح به صلاح و نفع است یا نه، چرا كه وقتی فردی پیش‌اظهاری می‌كند. در ابتدا مبلغی را پرداخت می‌كند و ممكن است این مبلغ بعدا تغییر كند و باعث رفت و برگشت مجدد شود، بنابراین ما به دنبال این هستیم كه تا حد امكان این مشكلات را كاهش دهیم.

كرباسیان ابراز امیدواری كرد كه طرح مذكور از حدود یك ماه دیگر راه‌اندازی شده و به مرحله اجرا برسد. همچنین در خصوص بازرسی‌های فیزیكی از كالاهای وارداتی كه به گفته او به نوعی تحمیل به واسطه فضاسازی‌ها، ادامه داد: ما در حال حاضر تمامی كالاها را بررسی می‌كنیم. ما نمی‌گوییم بازرسی انجام نشود، اما بازرسی‌ تنها این نیست كه برویم و كالاها را بازرسی چشمی كنیم.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

رئیس كل گمرك ایران با بیان این ‌كه ثبت سفارش كالا، بانك، شركت حمل‌ونقل، سازمان ملی استاندارد، سازمان بنادر، انبار و … همه چیز را تایید و بررسی می‌كنند، اظهار كرد: ما زمانی ال سی بانك را نداشتیم و معلوم نبود چه كالایی به كشور وارد می‌شود، اسناد حمل را نداشتیم و نمی‌دانستیم حجم كالا چقدر است، فروشنده فاكتور نمی‌داد و مشخص نبود كالا از كدام كشور می‌آید و چه شركتی این كالا را بازرسی كرده است، بنابراین خودمان باید می‌رفتیم و به شكل فیزیكی و چشمی بازرسی را انجام می‌دادیم، اما در حال حاضر تمام دستگاه‌های مربوط و مذكور كارهای بازرسی را انجام می‌دهند و عملا نیازی به بازرسی دوباره ما نیست.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1068

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ