بخشنامه ارزی جهت حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی
بخشنامه ارزی جهت حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی
واتساپ: 09018317558 02142326

بخشنامه ارزی جهت حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی

بخشنامه ارزی برای حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی

بخشنامه ارزی جهت حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی : بر اساس دستورالعمل جدید ارزی دولت، نرخ انتقالات ارزی برای ورود، بكارگیری و خروج سرمایه‌های خارجی بر مبنای ارز آزاد خواهد بود.

حمایت_از_سرمایه_گذار_خارجی بخشنامه ارزی جهت حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی

احمد جمالی در نشست خبری خود با خبرنگاران از تمهید جدید دولت برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته با هماهنگی صورت گرفته میان سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران و بانك مركزی، دستورالعملی ابلاغ شده كه بر مبنای آن انتقالات ارزی برای ورود، بكارگیری و خروج سرمایه‌ سرمایه‌گذاران خارجی با نرخ ارز آزاد محاسبه شود.

مدیركل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری ایران افزود: این دستورالعمل طی روزهای اخیر بر اساس ماده 12 قانون حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی ابلاغ شده كه بر این اساس نرخ مورد اعمال برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در چارچوب دستورالعمل منتشر شده اخیر از سوی بانك مركزی بر اساس نرخ روز اعلامی این بانك است كه این نرخ معادل میانگین نرخ‌های موجود ارز آزاد در بازار تعیین شده است.

وی تصریح كرد: تا پیش از این سرمایه‌گذاران خارجی مشكلات زیادی را برای محاسبه ارز ورودی به كشور با نرخ مبادلاتی داشتند كه به نظر می‌رسد ابلاغ این دستورالعمل، مشوق بسیار حائز اهمیتی برای آنها است.

جمالی همچنین از پوشش ریسك غیرتجاری سرمایه‌گذاران خارجی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد و خاطرنشان كرد: تمامی ریسك‌های غیرتجاری سرمایه‌گذاران خارجی اعم از انتقالات، مصادره، نقض قرارداد و سلب مالكیت پوشش داده خواهد شد تا سرمایه‌گذاران بتوانند با امنیت خاطر سرمایه خود را وارد ایران كنند.

به گفته مدیركل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری ایران، مشوق‌های مالیاتی نیز برای ارائه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده كه مزیت‌های مختلف مالیاتی به ویژه در حوزه هتلداری و ساخت بیمارستان ارائه می‌شود.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران خارجی كه با همكاری با همتایان ایرانی خود، شركت مشترك ثبت كرده و سرمایه‌گذاری نمایند، از مزایا و معافیت مندرج در قانون تصویب شده، از ابتدای فروردین ماه امسال استفاده كنند.

جمالی، بیشترین سرمایه خارجی جذب شده طی ماه‌های اخیر را در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و خاطرنشان كرد: در گذشته تملك زمین برای خارجی‌ها در مناطق آزاد كشور ممنوع بود ولی هم‌اكنون اگر شركتی از سوی آنها ثبت شود، می‌توانند تملك زمین یا اجاره آن را داشته باشند كه این باعث تحریك سرمایه‌گذاران و ایجاد رقابت خواهد شد.

رشد چشمگیر ورود سرمایه خارجی به كشور

مدیركل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری ایران در پاسخ گفت: روند پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی طی ماه‌های اخیر بسیار افزایش یافته و نسبت به دوره مشابه در سال قبل از منظر تعداد طرح و حجم سرمایه‌گذاری، غیرقابل تصور است.

وی افزود: فرصت بی‌نظیری برای كشور در حوزه جذب سرمایه‌های خارجی فراهم شده و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی تمامی امور پذیرش، بكارگیری و ورود سرمایه‌گذاران را در چارچوب مقررات و قوانین كشور مدیریت می‌كند.

جمالی، قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران را بسیار مترقی دانست و خاطرنشان كرد: می‌توان به روش مستقیم و یا ترتیبات قراردادی از جمله بیع متقابل، مشاركت مدنی و BOT، سرمایه‌های خارجی را جذب كرد ضمن اینكه محدودیتی برای انتخاب در روش اجرا برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

مدیركل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری ایران خاطرنشان كرد: تملك زمین موضوعی خاص برای سرمایه‌گذاران است و در برخی از كشورها مشكلاتی در این زمینه وجود دارد اما در ایران چنانچه سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت هر هتل یا نهادی از طریق تشكیل و ثبت شركت اقدام كنند، می‌توانند تملك زمین داشته باشند، اما لازمه این كار آن است كه در ایران شركتی به ثبت رسانده و اقدام به خرید یا اجاره محل كنند.

وی در پایان گفت: انتقالات منابع و سرمایه‌ای كه سرمایه‌گذاران می‌خواهند وارد كشور كنند به صورت نقد و غیرنقد اعم از ماشین‌آلات، تجهیزات، مواد اولیه و دانش فنی كاملا مجاز است و آنها می‌توانند از پوشش‌های كشور در این زمینه برخوردار باشند.

برای مشاهده بخشنامه گمرك در جهت حمایت از تولید داخلی کلیک کنید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1141

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ