بلا مانع بودن صادرات جو، ذرت، كنجاله سویا و روغن خام تصفیه نشده
بلا مانع بودن صادرات جو، ذرت، كنجاله سویا و روغن خام تصفیه نشده
واتساپ: 09018317558 02142326

بلا مانع بودن صادرات جو، ذرت، كنجاله سویا و روغن خام تصفیه نشده

بلا مانع بودن صادرات جو، ذرت، كنجاله سویا و روغن خام تصفیه نشده

صادرات جو، ذرت، كنجاله سویا و روغن خام تصفیه نشده بلامانع است.

  • به گزارش روابط عمومی گمرك ایران، براساس بخشنامه جدید دفتر صادرات گمرك به گمركات اجرایی، صادرات ذرت دامی با كد طبقه بندی 10059010 ، جو با كد طبقه بندی 10039000، كنجاله سویا با كد طبقه بندی 23040000 با پرداخت عوارض صادراتی متعلقه ( موضوع ردیفهای 2،3،6 جداول منضم به بخشنامه ردیف 84 مورخ 30/2/93) بلامانع است و همچنین براساس این تصمیم جدید، صادرات انواع روغن تصفیه نشده نیز بلامانع اعلام شده است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

بلامانع_بودن_صادرات_سویا
  • بر همین اساس، بدیهی است كه در صورت وارداتی بودن محموله های موصوف و استفاده از ارز مبادله ای برای واردات آنها، انجام تشریفات صادرات منوط به پرداخت مابه التفاوت ارز متعلقه و ارائه نامه تسویه از بانك ذی ربط خواهد بود.
  • لازم به ذكر است كه وزارت جهاد كشاورزی در نامه ای صادرات كالاهای مذكور را بلامانع دانسته و در خصوص سایر كالاهای استعلام شده شامل گندم و آرد اعلام كرده است كه علی رغم یارانه ای بودن، با عنایت به مازاد بر نیاز كشور و با توجه به امكان عرضه آن در رینگ صادراتی بورس كالاهای كشاورزی براساس مصوبه كارگروه تنظیم بازار طبق تبصره ذیل بند «یك» مصوبه هیات محترم وزیران به شماره 323/93/م/ت50429هـ مورخ 16/1/95 تصمیم گیری در خصوص كالاهای گروه اول نیاز به هماهنگی با كارگروه تنظیم بازار دارد.

بلا مانع بودن صادرات جو، ذرت، كنجاله سویا و روغن خام تصفیه نشده

  • گمرك ایران پیش از این با برگزاری جلسات مستمر با اتحادیه ها، تشكل ها و صادركنندگان از وزارت جهاد كشاورزی درخواست كرده بود تا محدودیت ها برای صادرات این كالاها برداشته شود. همچنین درخواست برای رفع محدودیت صادرات گندم و آرد از دیگر درخواست های گمرك ایران برای رفع موانع صادراتی بوده كه برداشتن این محدودیت ها موكول به نظر كارگروه تنظیم بازار شده است.

بیشتر بدانید :

  • بر اساس برنامه جدید گمرك ایران نشست های مشتركی میان مسئولان گمرك و صادركنندگان به صورت هفتگی و با حضور تشكل ها و اتحادیه های صادركنندگان و تولیدكنندگان برگزار می شود تا علاوه بر رفع موانع صادراتی از نزدیك مشكلات تولید كنندگان كالاهای صادرات محور مطرح تا علاوه بر رفع مشكلات و موانع صادرات این كالاها ؛ تسهیلات مرتبط با ورود مواد اولیه و دیگر كالاهای واسطه ای ارائه گردد.
به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1504

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ