تبدیل معبر كولبری مله خورد سروآباد به بازارچه رسمی از برنامه های دولت است
تبدیل معبر كولبری مله خورد سروآباد به بازارچه رسمی از برنامه های دولت است
واتساپ: 09018317558 02142326

تبدیل معبر كولبری مله خورد سروآباد به بازارچه رسمی از برنامه های دولت است

تبدیل معبر كولبری مله خورد سروآباد به بازارچه رسمی از برنامه های دولت است

علی مفاخری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به دستاوردهای مهم دولت در شهرستان سروآباد گفت: یكی از برنامه های مهم دولت بازگشایی مرزها به منظور تامین حداقل معیشت مرزنشینان است. وی ادامه داد: در این راستا معبر كولبری مله خورد شهرستان سروآباد بعد از 13 سال بسته بودن با تلاش و پیگیری استاندار كردستان رسما در تیر امسال بازگشایی و واردات كالا و اجناس از این مرز آغاز شد.

تبدیل كولبری سروآباد به بازارچه رسمی

وی اظهار كرد: بازگشایی معبر كولبری مله خورد باعث رونق نسبی و ایجاد درآمد برای مرزنشینان حاشیه این مرز شده و به مهاجرت معكوس در روستاهای این منطقه منجر شده است.

فرماندار شهرستان سروآباد اضافه كرد: هم اكنون 83 قلم كالا از طریق معبر كولبری مله خورد وارد می شود و امكان داد و ستد این كالاها بدون هیچ محدویتی وجود دارد.برای پنج روستای اطراف مرز مله خورد كارت مرزنشینی به تعداد یك هزار و 760 كارت صادر شده و مردم این روستاها در طول هفته بر اساس برنامه ای كه هنگ مرزی مشخص كرده از ظرفیت این معبر كولبری استفاده می كنند.

بیشتر بدانید : آغاز بهره‌برداری از خطوط انتقال آب خلیج‌فارس

او با اشاره به درخواست سایر روستاهای شهرستان برای استفاده از ظرفیت این معبر كولبری و صدور كارت مرزنشینی گفت: باتوجه به اینكه اقتصاد شهرستان سروآباد ضعیف است، لیست تمام ساكنین روستاهای شهرستان در شعاع 15 كیلومتری را به هنگ مرزی برای صدور كارت مرزنشینی ارسال كرده ایم.

مفاخری با اشاره به افزایش آمار بیكاری در منطقه گفت: در شرایط اقتصادی موجود، معبر كولبری مله خورد می تواند بخش كوچكی از مشكلات اشتغال در منطقه را برطرف و به عنوان منبع درآمدی برای مرزنشینان باشد.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

وی با بیان اینكه زیرساخت های لازم از جمله مسیر مناسب ارتباطی، فنس كشی و استقرار پاسگاه هنگ مرزی در معبر كولبری مله خورد فراهم شده است، افزود: یكی از برنامه های دولت تبدیل معبر كولبری مله خورد به بازارچه رسمی مرزی همانند مرز سیرانبند بانه و مرز باشماق مریوان است كه در صورت محقق شدن این مهم تمام روستاهای شهرستان سروآباد از ظرفیت و پتانسیل این مرز بهره مند خواهند شد.

فرماندار شهرستان سروآباد اظهار كرد: هم اكنون در معبر كولبری مله خورد فقط واردات كالاها و اجناس انجام می شود، كه در صورت تبدیل شدن آن به بازارچه رسمی، صادرات از این مرز نیز انجام خواهد شد.

وی به پرداخت سود حاصل از صادرات سوخت اشاره كرد و افزود: در اجرای این طرح به روستاهایی كه در شعاع 20 كیلومتری از مرز واقع شده اند، مبلغی به عنوان سود حاصل از فروش سوخت به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

بیشتر بدانید : آب بطري هاي آب معدني گرم

به گفته وی، این طرح در چهار شهرستان مرزی مریوان، سروآباد، بانه و سقز اجرایی می شود.

مفاخری خاطرنشان كرد: باتوجه به اینكه ماندگاری روستائیان به ویژه در روستاهای مرزی باعث ایجاد امنیت در این مناطق می شود، دولت به این مهم توجه ویژه ای دارد و در این راستا تلاش می كند مهمترین مشكلات و كمبودهای روستائیان را برطرف كند.

به گزارش ایرنا، معبر كولبری مله خورد از توابع شهرستان سروآباد در مجاورت منطقه خرمال كردستان عراق قرار دارد.این مرز 13 سال پیش با حمله آمریكا به عراق مسدود شد و تیرماه امسال با پیگیری دولت به صورت رسمی بازگشایی شد.استان كردستان 227 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق دارد كه 24 كیلومتر آن در شهرستان سروآباد است.شهرستان سروآباد در فاصله 90 كلومتری از غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1310

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ