ترخیص تجهیزات ژیمناستیک
ترخیص تجهیزات ژیمناستیک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص تجهیزات ژیمناستیک

برای ترخیص تجهیزات ژیمناستیک چه باید کرد؟ اولین نکته مهم این است که باید از تمام قوانین و مقررات مربوط به انجام این عملیات که شامل انتخاب کشور مناسب تامین‌کننده تجهیزات ورزشی، خرید تجهیزات ورزشی، ترخیص این تجهیزات و ارسال آنها از کشور مقصد به ایران است، اطلاع یافت و سپس در ادامه کارهای مربوطه را انجام داد. در نهایت نیز از آنجایی که کارهای مربوط به واردات و ترخیص کالا یک فرایند پیچیده و زمان بر است، بهتر است کار را به کاردان سپرد. شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان، در این مسیر همراه شماست و در ادامه نیز نکات مهمی را راجع به ترخیص تجهیزات ژیمناستیک شرح خواهد داد. لطفا همراه باشید.

ترخیص-تجهیزات-ژیمناستیک

ترخیص-تجهیزات-ژیمناستیک

 

ترخیص تجهیزات ژیمناستیک

 

از مراحل اصلی واردات تجهیزات ورزشی ژیمناستیک از کشورهای مقصد عبارت است از ترخیص این تجهیزات از گمرک کشور تامین‌کننده. ترخیص کالا از گمرک، با طی کردن مراحل قانونی آن انجام می‌شود و ضوابط و شرایطی هم دارد که باید رعایت شوند. شما برای آنکه بتوانید تجهیزات ژیمناستیک را از گمرک کشور مربوطه ترخیص کنید، باید یکسری مدارک مثل کارت بازرگانی، بارنامه و … را ارائه دهید و برگه درخواست ترخیص تجهیزات را نیز تکمیل نمایید.

در ادامه، بازرسانان کشور تامین‌کننده، بعد از دریافت مدارک و برگه درخواست ترخیص، کالاهای وارداتی شما را بررسی می‌کنند و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، برگه ترخیص صادر خواهد شد. با دریافت این برگه شما می‌توانید تجهیزاتی که خریداری کرده‌اید را وارد ایران کنید.

ترخیص-کار-حرفه-ای

ترخیص-کار-حرفه-ای

مراحل ترخیص تجهیزات ژیمناستیک

 

برای ترخیص تجهیزات ورزشی، باید مراحل و اقدامات مختلف آن را طی کنید تا در نهایت محصول از گمرک آزاد شود. این مراحل را در ادامه شرح می‌دهیم :

 

ثبت اظهارنامه از طریق سامانه گمرکی

 

در قدم اول ترخیص تجهیزات ژیمناستیک، باید برای ثبت اظهارنامه از طریق سامانه گمرکی اقدام کنید. پس از تکمیل اظهارنامه در سامانه الکترونیکی گمرک، شماره سریال و شماره گردش برای صاحب کالا یا شرکت مورد نظر ارسال خواهد شد و با استفاده از این شماره سریال می‌توان پیگیر مراحل بعدی ترخیص کالا شد.

 

احراز هویت و اعلام اجزای الکتریکی

 

مرحله بعدی ترخیص کالا از گمرک، احراز هویت است و باید تمام مدارک مورد بررسی قرار بگیرند. پس از بررسی مدارک در صورتی که تایید شوند، شماره ثبت دررج می‌گردد و بعد از دریافت شماره ثبت، اظهارنامه صورت می‌گیرد.

 

کنترل و بازرسی کالا توسط بازرس گمرک

 

برای ترخیص تجهیزات ژیمناستیک، تمام تجهیزات توسط بارزس گمرک مورد کنترل و بررسی قرار می‌گیرند و این کالاها با مدارک ارائه شده مطابقت داده می‌شوند. اگر مشخصات کالاهای وارداتی مطابق با اطلاعات درج شده در اظهارنامه باشد، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

 

دریافت مجوزهای لازم برای ترخیص

 

برای ترخیص تجهیزات ورزشی باید یکسری مجوزها را دریافت کنید و در صورت مورد تایید بودن مجوزهای مربوطه، روند ترخیص کالا ادامه‌دار می‌شود.

 

پرداخت هزینه های گمرک و صدور سند ترخیص

 

از مراحل اصلی ترخیص تجهیزات ژیمناستیک، پرداخت هزینه‌های مربوط به گمرک است تا در نهایت سند ترخیص صادر شود. مبلع تعیین شده از سوی گمرک باید به طور تمام و کمال پرداخت گردد تا فرایند ترخیص کالا به پایان برسد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، فرایند ترخیص تجهیزات ورزشی، تخصصی و زمان بر است و اگر اطلاعات شما در این زمینه کافی نباشد، ممکن است فرایند ترخیص کالاهای وارداتی‌تان سخت و طولانی شود. از این رو توصیه می‌شود از یک  کارشناس ترخیص کار رسمی گمرک با تجربه و متخصص کمک بگیرید تا کارهای خود را بدون اتلاف وقت و با کمترین هزینه پیش ببرید.

 

کد تعرفه گمرکی تجهیزات ژیمناستیک

 

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص تجهیزات ژیمناستیک، یک کد مهم است و حتما باید داشته باشید. این کد تعریف کننده عددی می‌باشد که توسط سازمان‌ها و ارگان‌های گمرکی در سطح بین المللی استفاده می‌شود و هدف از ارائه آن، تعیین نوع و خصوصیات کالاست. کد تعرفه گمرکی برای تجهیزات ژیمناستیک، در تمام مراحل ترخیص و گمرک این لوازم استفاده می‌شود و مشخص کننده خصوصیات و جزئیات فنی کالاهاست. وارد کنندگان و صادر کنندگان با کمک کد تعرفه گمرکی می‌توانند کارهای خود را با دقت و سرعت عمل بیشتری ادامه دهند.

بازرسی کالا مدارک لازم برای ترخیص تجهیزات ژیمناستیک

 

پس از خرید تجهیزات ژیمناستیک، لازم است مدارکی را برای ترخیص کالاها به گمرک ارائه نمایید. مدارکی که برای ترخیص تجهیزات ژیمناستیک نیاز هستند، عبارتند از :

  • بارنامه که شامل اطلاعاتی در خصوص نوع محصولات است.
  • ترخیصیه که نشان دهنده تسویه حساب وارد کننده با شرکت حمل کننده محموله است.
  • گواهی مبدا که توسط اتاق بازرگانی کشور مبدا برای مالک صادر می‌شود و شامل اطلاعات محصول می‌باشد.
  • ظهرنویسی اسناد
  • فاکتور یا همان سند خرید
  • بیمه نامه
  • قبض انبار
  • پروفرما یا پیش فاکتور که شامل اطلاعاتی راجع به فروشنده، کالا، قیمت کالا، قیمت کل محموله و تعداد کالا می‌باشد.
  • ثبت سفارش یا همان مجوز وزارت بازرگانی برای ورود کالای مورد نظر
  • لیست عدل بندی (نحوه چیدمان کالا در محموله)
  • گواهی بازرسی که نشان دهنده تطابق کامل کالای ثبت سفارش شده با کالای وارد شده است.
خدمات پرشین تجارت دوان در زمینه واردات و ترخیص تجهیزات ژیمناستیک

 

شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان از شرکت‌های با سابقه در زمینه واردات و ترخیص انواع کالاها می‌باشد و می‌تواند راهنمای شما در این زمینه باشد. توصیه می‌شود از خدمات مشاوره این شرکت بازرگانی بهره مند شوید تا واردات و ترخیص کالاهای مورد نظر خود را بدون مشکل انجام دهید. خدمات این شرکت شامل برنامه‌ ریزی حمل و نقل، بررسی و انتخاب تامین کنندگان و تهیه قراردادهای تجاری، پایش و کنترل کیفیت محصولات در هنگام واردات و… می‌باشند.

هزینه واردات و ترخیص تجهیزات ژیمناستیک چقدر است؟

هزینه واردات و ترخیص تجهیزات ورزشی شامل هزینه‌های مربوط به خرید محصول، هزینه حمل و نقل، بیمه باربری، هزینه بازرسی کیفی، هزینه انبارداری، هزینه حق توقف کالا و … هستند.

ترخیص کار برای ترخیص تجهیزات ژیمناستیک چه کمکی می‌کند؟

ترخیص کار می‌تواند تمام مراحل مربوط به ثبت سفارش کالا و ترخیص لوازم ورزشی ژیمناستیک از گمرک را برای شما انجام دهد. می‌توانید در این مسیر از ترخیص کاران با تجربه شرکت پرشین تجارت دوان راهنمایی دریافت کنید.

روش حمل و نقل تجهیزات ورزشی چگونه است؟

شما می‌توانید برای انتقال تجهیزات ورزشی خریداری شده خود از کشور مربوطه، به روش‌های حمل زمینی، دریایی و هوایی اقدام کنید که در میان این روش‌ها، حمل هوایی پر هزینه‌تر است اما کالاهای شما را سریع‌تر به دست‌تان می‌رساند.

برای ترخیص تجهیزات ورزشی ژیمناستیک چه مدارکی نیاز هستند؟

مهم‌ترین مدارک برای ترخیص تجهیزات ژیمناستیک شامل بیمه نامه، بارنامه، فاکتور، گواهی مبدا، پروفرما و … هستند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-11-15
0 114

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ