ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی
ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی

ترخیص داروهای دامی در سال‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها با موانع و مشکلات بسیاری رو به رو بوده و بازرگانان برای واردات این اقلام دارویی از کشورهای مختلف مسیر سختی را طی می‌کنند. برای واردات آسان و بدون دردسر انواع داروهای دامپزشکی و ترخیص داروهای دامی می‌توانید، از مشاوره حرفه‌ای با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان بهره مند شوید.

ترخیص-داروهای-دامی شرایط ترخیص داروهای دامی

 

شرایط واردات داروهای دامپزشکی فقط به افراد حقوقی که دارای اساسنامه فعاليت در امور واردات اقلام مندرج در آیین نامه اجرایی هستند آن هم در صورتی که یا مجوز فروش انحصاری دارو را داشته باشند و يا به عنوان نماینده قانونی شرکت تولید کننده دارو معرفی شوند، با رعایت همه ضوابط مندرج در قانون از طرف سازمان دامپزشکی کشور صادر می‌شود.

 

ثبت درخواست مجوز واردات داروهای دامپزشکی

 

دریافت مجوز واردات داروهای دامپزشکی در دو مرحله آنلاین و حضوری انجام می‌شود. ثبت درخواست مجوز واردات داروهای دامپزشکی به صورت آنلاین بسیار آسان است و فقط وارد کننده باید به سامانه آنلاین سازمان دامپزشکی کشور به آدرس درگاه الکترونیکی www.ivo.ir مراجعه کرده و درخواست خود را بدون مراجعه حضوری به ثبت برساند.

 

نحوه ارسال مدارک برای درخواست مجوز

 

از اردیبهشت ماه سال 1395 فقط مدارکی در دفتر سازمان دارو و درمان سازمان دامپزشکی برای واردات مورد بررسی قرار می‌گیرد که مدارک و مستندات آن به صورت الکترونیکی و در قالب فایل PDF ارسال گردند. نحوه ارسال مدارک برای درخواست مجوز ارسال به سامانه، پرتال و یا ارسال به صورت سی دی و  فلش مجاز بوده و مدارک فیزیکی بررسی نمی‌شود.

 

فرآیند صدور مجوز واردات داروهای دامپزشکی

 

فرآیند صدور مجوز واردات داروهای دامپزشکی، مسیر پر فراز و نشیبی است که با ارسال درخواست در سامانه جامع تجارت آغاز و با اعلام موافقت سازمان دامپزشکی کشور به سامانه جامع تجارت به اتمام می‌رسد. جزئیات مربوط به سایر مراحل صدور مجوز واردات داروهای دامپزشکی به شرح زیر است:

  • ارسال درخواست واردات توسط متقاضی از طریق سامانه جامع تجارت
  • تکمیل و ثبت مشخصات و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه سازمان دامپزشکی کشور
  • بررسی مدارک از نظر کفایت و ارزیابی خطر بر اساس تجارب علمی- فنی (کارشناسی) توسط سازمان دامپزشکی کشور/ اداره کل دامپزشکی استان، حسب نوع کالا
  • اعلام عدم پذیرش درخواست متقاضی به وزارت صنعت، معدن و تجارت (بایگانی مدارک) یا درخواست تکمیل یا اصلاح مدارک از متقاضی
  • اعلام موافقت با درخواست متقاضی توسط سازمان دامپزشکی کشور/ اداره کل دامپزشکی استان، از طريق سايت (در صورت تکمیل بودن مدارک و حصول شرایط لازم)
  • پرداخت وجه مطابق تعرفه (حسب نوع کالا) توسط متقاضی در سامانه
  • تایید و اعلام وصول پرداخت تعرفه توسط اداره کل/ اداره مالی از طريق سايت
  • صدور مجوز توسط سازمان دامپزشکی کشور/ اداره کل دامپزشکی استان، حسب نوع کالا
  • اعلام موافقت به سامانه جامع تجارت (در مورد مجوز ورود موقت: اعلام موافقت به صورت مکتوب و یا به سامانه جامع گمرک)

 

drug شرایط و مدارک صدور مجوز واردات داروهای دامپزشکی

 

داروهای دامپزشکی و کاربرد آنها بسیار متنوع است و از این رو برای دریافت مجوز واردات این اقلام باید مدارک بسیاری را برای اثبات کیفیت و اعتبار شرکت تولید کننده به مراجع ذیصلاح ارائه کنید. شرایط و مدارک صدور مجوز واردات داروهای دامپزشکی به شرح زیر می‌باشد:

  • شركت متقاضی بايد قبل از تقاضای مجوز مدارک خود را ارائه و در سامانه دارويی ثبت و كد ورود به سامانه را دريافت نمايد.
  • هرگونه تغيير در هر يک از مفاد فوق بايد حداكثر ظرف مدت يک هفته به سازمان اطلاع رسانی شود.
  • متقاضي دريافت مجوز واردات دارو/مواد اوليه می بايد نسبت به تكميل فرم درخواست واردات دارو/مواد اوليه اقدام و ضمائم آن را به صورت پست الكترونيک(به آدرس سامانه دارویی) اقدام نماید.

تبصره 1: پيش فاكتور (Invoice Proforma) بايد در سربرگ شركت توليد كننده يا شركت دارای مجوز فروش كه در گواهي ثبت درج شده است، صادر گردد و حداقل دارای اطلاعات لازم از جمله نام فروشنده، نام خريدار، نام و مشخصات محصول، نام كشور سازنده، نام كارخانه سازنده، شرايط نگهداری، بسته بندی، نحوه و وسيله حمل و نقل، تعداد دفعات حمل، شماره و تاريخ اعتبار باشد. ضمنا در شرايط خاص با تشخيص دفتر، شركت وارد كننده می‌تواند از شركت‌های واسطه مشروط به دارا بودن origin of Certificate و analysis of Certificate معتبر، اقدام به ارائه پيش فاكتور نمايد.

تبصره 2: فرم درخواست واردات دارو/مواد اوليه و اصل پيش فاكتور بايد توسط مدير عامل و مسئول فنی تائيد و به امضاء برسد و در محل شركت نگهداری شود.

تبصره 3: در صورت تكميل مدارک، مجوز واردات مطابق فرم مربوط صادر مي‌شود.

 

مسئوليت های شركت دارنده گواهی واردات دارو

 

در صورتي كه بنا به شرايط خاص كشور وارد كننده‌ای مجاز باشد به طريقي بجز نماينده رسمی اقدام به واردات دارو کند، تمامی مسئوليت‌های واردات آن دارو بر عهده شركت وارد كننده خواهد بود. یکی از مسئوليت های شركت دارنده گواهی واردات دارو انطباق كيفيت داروی وارداتی با محصول ثبت شده در كليه مراحل است.

 

شرايط و مدارک لازم جهت ترخيص داروهای دامپزشکی

 

ترخیص انواع دارو از گمرک نیازمند رعایت کردن اصول و قوانین خاصی است و در صورتی که مجوزهای واردات دارو مطابق با قوانین و اصول کشور نباشد، مراحل ترخیص کالا از گمرک دچار مشکل می‌شود. شرايط و مدارک لازم جهت ترخيص داروهای دامپزشکی عبارتند از:

  • ثبت درخواست ترخيص در سامانه دارويي
  • اصل فاكتور بايد از طرف صادر كننده پيش فاكتور و اطلاعات آن دقيقا مطابق با پيش فاكتور صادر شده باشد.
  • ارائه گواهي BSE در صورت لزوم
  • اظهارنامه گمركي با شماره كوتاژ
  • تاييديه امور مالي مبني بر پرداخت هزينه‌های مربوطه

 

تعرفه ترخیص انواع داروهای دامپزشکی

 

تمامی هزینه‌هایی که در طول مراحل ترخیص تا هنگام آزادسازی کالا از گمرک دریافت می‌شود، تعرفه ترخیص نام دارد. این هزینه‌ها شامل هزینه انبارداری، تعرفه گمرکی و باربری است. تعرفه ترخیص انواع داروهای دامپزشکی همانند سایر اقلام یکسان نیست و این هزینه جدا از هزینه‌های ثبت سفارش واردات دارو می‌باشد. برای اطلاع از لیست قیمت داروهای دامپزشکی می‌توانید به سایت سازمان دامپزشکی مراجعه نمایید.

 

در این مقاله شرایط و ضوابط قانونی واردات داروهای دامپزشکی را بیان کردیم. دریافت مجوزهای لازم برای واردات داروهای دامپزشکی نیازمند ارائه مدارک و مستندات دقیق است تا کارشناسان طبق آیین نامه واردات مجوز صادر کنند. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ضمن ارائه مشاوره تخصصی به بازرگانان، سابقه درخشانی هم در زمینه ثبت سفارش واردات و ترخیص انواع دارو دارد.

نحوه ثبت درخواست مجوز واردات داروهای دامپزشکی به چه صورتی است ؟

ثبت درخواست مجوز واردات داروهای دامپزشکی در دو مرحله آنلاین و حضوری انجام می‌شود، ابتدا وارد کننده که یک فرد حقوقی است باید در خواست خود مبنی بر واردات دارو در سامانه الکترونیکی  www.ivo.ir ثبت کند و پس از آن منتظر نتیجه بماند. تمامی مدارک از سال 1395 به بعد به صورت الکترونیکی دریافت و هیچ مدرکی در سازمان دامپزشکی برای درخواست مجوز واردات به صورت فیزیکی مورد پذیرش نیست.

تعرفه ترخیص انواع داروهای دامپزشکی چقدر است؟

تعرفه ترخیص داروهای دامپزشکی براساس نوع دارو و سایر شرایط مربوط به واردات متغیر بوده و به صورت یکسان نرخ مشخصی را برای همه داروها نمی‌توان اعلام کرد.

برای ترخیص انواع داروهای دامپزشکی از گمرک چه مدارکی نیاز است؟

آخرین مرحله واردات داروهای دامپزشکی، ترخیص آن از گمرک است. مدارک مورد نیاز جهت ترخیص دارو از گمرک عبارتند از: ثبت درخواست ترخيص در سامانه دارويي، ارائه اصل فاكتور با اطلاعات کامل خریدار و فروشنده، ارائه گواهي BSE در صورت لزوم، ارائه اظهارنامه گمركي با شماره كوتاژ تاييديه امور مالي مبني بر پرداخت هزينه‌های مربوطه .

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-10-4
0 644

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ