ترخیص دستگاه خط تولید ورق کارتن
ترخیص دستگاه خط تولید ورق کارتن
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص دستگاه خط تولید ورق کارتن

در این مقاله قصد داریم شما را با ترخیص دستگاه خط تولید ورق کارتن و مراحل آن از گمرک آشنا کنیم.

ترخیص دستگاه خط تولید ورق کارتن

ترخیص دستگاه خط تولید ورق کارتن

واردات و ترخیص دستگاه خط تولید ورق کارتن

 

ترخیص دستگاه خط تولید ورق کارتن یکی از خدماتی است که شرکت پرشین تجارت در جهت کمک به تجار و واردکنندگان کشور انجام میدهد. ترخیص این کالا همچون سایر محصولات صنعتی سلسله مراتب و مراحل خاص خود را دارد و در طی این فرایند باید از سازمان های ذیربط در جهت تسریع امر ترخیص کالا مجوز های لازم اخذ شود.

در تمام جهان  امروزه از انواع کارتن‌ها برای بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله محصولات غذایی و لبنی که جزو کالاهای اساسی خانوار محسوب میشود به کار گرفته میشود ؛ به عنوان نمونه  پاکت شیر نمونه‌ای از کاربرد ورق کارتن است. ورق کارتن را تحت فرآیندهای خاصی که در خطوط تولید کارخانه‌ها و به وسیله ماشین آلات مخصوص صورت می‌گیرند، از انواع کاغذ می‌سازند. درایران نیز دستگاه‌های مورد نیاز جهت تامین خط تولید ورق کارتن را از کشورهای خارجی وارد کرده و برای ساخت و تامین صنایع داخلی به این محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

 

به‌ صورت کلی کارخانجات تولید کارتن در ایران به دو دسته تقسیم می شوند:

 

کارخانه‌های تولید کرافت

 

این دسته از  کارخانه‌ها امکانات لازم برای ساخت مواد اولیه و خمیر کاغذ از چوب را دارا می باشند و کاغذ تولیدی توسط این کارخانه‌ها کرافت نامیده میشود که کیفیت ساخت بالایی دارد  و از استحکام بالای برخوردارمی باشد.

 

کارخانه‌های بازیافت

 

این نوع از کارخانه‌ها نیزکاغذ مورد نیاز برای ساخت ورق کارتن را از  پسماند کارتن‌ها و خمیر کاغذ بازیافتی تهیه می کنند. این نوع کارخانه‌ها در دو بخش اصلی فعالیت دارند که شامل : واحد تولید خمیر از ضایعات کارتن و خط تولید کاغذ می شود.

 

ترخیص دستگاه خط تولید ورق کارتن از گمرک، عملیاتی حرفه ای و تخصصی بوده و نیازمند دانش و اطلاعات بروز از قوانین و مقررات اداره گمرک جهت اخذ مجوز از اداره گمرک برای ترخیص کالا میباشد . در این زمینه با اعتماد به شرکت پرشین تجارت که دارای سابقه ی درخشان در امر ترخیص کالا از گمرک هست میتوانید با کمترین هزینه و با آسودگی خاطر این فرایند را به درستی طی کنید.

در ایران به علت وجود تحریم‌ها و مصائب سیاسی و اقتصادی و از طرف دیگر نبود اطلاعات، دانش کافی و مواد اولیه برای ساخت چنین دستگاه‌هایی،فعالان صنعتی زیادی به واردات و خرید ماشین آلات مصرفی در خطوط تولید تمایل نشان داده اند.

بیشترین حجم واردات دستگاه‌های تولید ورق کارتن درسرزمین ما از کشورهای چین، سوئیس، ایتالیا، تایوان، ترکیه، امارت و آلمان صورت می‌گیرد و همین امریاعث می شود خطوط تولیدی این محصول توقف ناپذیر شود.

مجوز_بهداشت مجوز های لازم جهت ترخیص دستگاه خط تولید کارتن

 

برای ترخیص دستگاه خط تولید کارتن اخذ و دریافت مجوز های لازم از دستگاههای اجرایی کشور و سازمان های ذیربط امری الزامی است. شامل :

  • اخذ مجوز فنی از وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) ، بهین‌یاب برای کالاهای مستعمل.
  • اخذ مجوز ارزی از دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولید ، تخصیص ارز.

گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت همواره درمسیر اخذ هر کدام ازمجوزها همراه فعالان اقتصادی کشور می باشد.  ماشین آلات صنعتی ای که که جهت تولید کاغذ و مقوا کارتن استفاده می شود و معمولاً از کشورهای خارجی وارد گمرک کشور می شود شامل موارد زیر است:

  • سینگل فیسر C و B فلوت
  • رولگیر کاغذ دوب
  • سیستم خشک کن دارای 18پلیت به همراه پتو کش کامل
  • سیستم کات اف روتاری جهت برش طولی ورق

هنگام رسیدن محموله به گمرک باید مراحل ترخیص دستگاه خط تولید کارتن را با آگاهی و دانش کامل بر قوانین و ضوابط گمرک انجام داد، سلسله مراتب ترخیص دستگاه خط تولید کارتن و مقوا از گمرک شامل موارد زیر می شود:

 

ایجاد و ثبت اظهارنامه در سامانه EPL

 

نخستین مرحله از ثبت سفارش کالا این است که تاجر و وارد کننده باید اظهارنامه ی خود را که دربرگیرنده ی مشخصات شرکت و مشخصات دقیق کالا و اطلاعات دیگر میشود را در سامانه EPL به صورت مجازی و آنلاین ثبت کنند.

 

احراز هویت و تعیین مسیر گمرکی

 

پس از بررسی و تطابق مدارک توسط تیم فنی اداره گمرک، یک کد یا شماره کوتاژ به واردکننده تعلق می گیرد.

 

کنترل و بازرسی کالا

 

در این مرحله باید مسیر کالای خود را انتخاب کنید. این که از چه طریقی دستگاه خط تولید کارتن و مقوا را وارد کمرگ کشور شود. مسیر کالا از سه مسیر زرد و قرمز و سبز مطابق با اسناد ارائه شده مشخص میشود. جهت انتخاب درست لجیستیک میتوانید از راهنمایی تیم حرفه ای مشاوران شرکت پرشین تجارت بهره ی کافی را ببرید.

مسیرهای کالا شامل سه مسیر زرد و قرمز و سبز است که هرکدام به شرح زیرمی باشد:

 

سبز:  در این مسیرنیازی به بررسی و ارزیابی سند ها و کنترل ارزش و تعرفه نیست.

زرد: فقط نیاز به بررسی اسناد و کنترل بهای کالا دارد.

قرمز: نیاز به ارزیابی، تطبیق اسناد و بررسی و کنترل ارزش و تعرفه کالا دارد.

 

بررسی مدارک و تطبیق اطلاعات کالا

 

این مرحله شامل بررسی تمام مدارک و اظهاراتی است که شخص یا شرکت وارد کننده در سامانه ثبت کرده است . اگر که نقصی در ارائه مجوزها و مدارک جهت ترخیص کالایی مثل دستگاه خط تولید کارتن و مقوا وجود داشته باشد، این محصول داخل انبار گمرک توقیف می شود. که در این صورت، ترخیص کردن دستگاه خط تولید کارتن دچار تاخیر می شود و واردکننده مجبور میشود هزینه مضافی را به غیراز هزینههای معمول بابت جبران جریمه لحاظ کند.

 

واریز وجه گمرکی

 

با مراجعه به سایت payment.irica.ir میتوانید وجه گمرکی را پرداخت کنید و این مرحله را هم به راحتی پشت سر بگذارید.

 

خارج شدن دستگاه خط تولید کارتن از گمرک

 

دراین مرحله باید هزینه هایی مانند هزینه انبارداری پرداخت شود و بعد از آن به واردکننده قبض انبار داده می شود که این به معنی دریافت مجوز بارگیری خواهد بود. بعداز دریافت مجوز بارگیری می توانید اقدام به خروج دستگاه خط تولید کارتن کنید.
یکی دیگر از خدمات شرکت پرشین تجارت کمک به شما در انجام این مراحل ازترخیص دستگاه خط تولید کارتن است. شما میتوانید با تیم حرفه ای ما ارتباط داشته باشید تا ترخیص کالا از گمرک بهتر صورت گیرد.

 

تعرفه ی گمرک جهت ترخیص دستگاه خط تولید کارتن

 

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه خط کارتن برابر 84392000 با حقوق ورودی 4% و اولویت محصولی 25 می باشد.  به این  نکته توجه کنید که ارائه کد تعرفه گمرکی به اداره گمرک اهمیت بسزایی در روند ترخیص کالا دارد. در صورت نداشتن کد تعرفه گمرکی واردات و تجارت شما غیر قانونی و به اصطلاح قاچاق ثبت میشود و در انبار گمرک توقیف شده و شامل جریمه می شود.

هزینه های ترخیص دستگاه تولید کارتن از گمرک شامل موارد زیر می شود:

 

  • هزینه ی بارگیری و تخلیه کالاها
  • هزینه ی باربری و انبارداری گمرک: هزینه نگهداری کالا در فرآیند ترخیص کالا را هزینه انبار داری می‌گویند،که بستگی به ارزش، حجم، وزن و مدت زمان ماندگاری کالا متغیر می باشد.
  • هزینه کارشناسی محصول
  • عوارض و حقوق گمرکی
  • سود بازرگانی کالا
  • مالیات بر ارزش افزوده و مالیات علی الحساب: واریز مالیات به منظور جلوگیری از فرار مالیات کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف تصویب شده است. طبق این قانون شما موظف به پرداخت ۲ درصد ارزش ریالی محصول و ارزش سیف حقوق ورودی هستید. البته شرکت های تولیدی و یا بعضی از دارندگان کارت‌های بازرگانی با ارائه مدارکی مبنی بر خوش حسابی و یا انجام ۳ سال واردات پیاپی از این قانون معاف می شوند.
به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1403-2-19
0 39

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ