ترخیص دستگاه سنجش سختی قرص
ترخیص دستگاه سنجش سختی قرص
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص دستگاه سنجش سختی قرص

واردات کالاهای پزشکی از جمله ترخیص دستگاه سنجش سختی قرص از اهمیت بالایی برخوردار است. این تجهیزات معمولا از کشورهایی مانند: ایتالیا، فرانسه، کره جنوبی و ترکیه  وارد کشور ایران می شوند.

یک وارد کننده کالاهای پزشکی باید در نظر داشته باشد که قبل از هرگونه اقدامی برای واردات کالاهای پزشکی باید حتما از اداره کل نظارت بر تجهیزات پزشکی مجوز واردات کالای پزشکی مورد نظر را دریافت کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر مجوزهای لازمه را قبل از واردات کالای خود دریافت نکرده باشید به هیچ عنوان حق وارد کردن آن ها را نخواهید داشت و کالا متروکه می گردد.

ترخیص-دستگاه-سنجش-قرص

ترخیص دستگاه سنجش سختی قرص

 

عدم ترخیص به موقع کالاها از گمرک و حتی عدم تخلیه سریع کالاها در بنادر، اسکله ها و انبارهای گمرک می تواند جرایم سنگینی را برای تجار به همراه داشته باشد و همچنین می تواند به مرور بر سابقه فعالیت های تجاری آن ها نیز اثر گذاشته و از اعتبار شما در بازارهای فروش بکاهد. از این رو اولین اقدامی که می توانید در تسریع روند حمل و نقل تا ترخیص کالاها از گمرک انجام دهید، جمع آوری اسناد و مدارک لازم برای ترخیص کالاها پیش از ورود کالاها به کشور می باشد.

 

كشف_قرص_ترامادول استانداردهای تعیین شده برای واردات تجهیزات پزشکی

 

از اولویت های مهم وزارت بهداشت برای واردات کالاها و موارد پزشکی و یا  مرتبط با این حوزه مثل واردات دستگاه پرس قرص یا … این است که کالای وارداتی مورد نظر در خود کشور سازنده نیز به فروش رسیده و مورد استفاده قرار گرفته باشد و گواهی آن به رویت اداره کل تجهیزات پزشکی کشور برسد.از همه مهم تر اینکه برای ترخیص کالای پزشکی واردکنندگان نمی توانند از تمام گمرکات کشور استفاده کنید و این کار تنها در برخی از گمرک ها انجام می شود.

 

دستگاه تست سختی قرص چیست؟ 

 

قرص های جامد اغلب داروهای مورد استفاده برای دوز مصرفی هستند.سختی قرص به عنوان مبنایی برای هدایت توسعه محصول و به عنوان یک قاعده کنترل کیفیت عمل می کند.که قرص ها نباید بیش از حد نرم و یا بیش از حد سخت باشد.آزمایش سختی قرص یک روش آزمایشی است که برای اندازه گیری نقطه شکست یک قرص استفاده می شود.این روش جنبه اساسی تولید دارو است.تست سختی قرص اطمینان حاصل می کند که قرص جامد به اندازه کافی سخت برای حفظ فشارهای مکانیکی در شرایط مختلف است.

 

کاربرد دستگاه تست سختی قرص

 

  1. مورد استفاده در آزمایشگاه کنترل،واحد تحقیقات و فرمولاسیون
  2. کلیه پارامتر های متغیر و ثابت مطابق با استانداردهای USP می باشد.
  3. تستر سختی قرص پزشکی ابزار برای تشخیص سختی شکستن قرص است.

 

واردات-دستگاه-پرس-قرص ویژگی های دستگاه تست سختی قرص

 

قابلیت اندازه گیری سختی قرص تا 500 نیوتن ، گزارش گیری و ثبت محاسبات آماری ، دارای 7 حافظه برای ثبت مشخصات قرص ، اتصال به پرینتر و چاپ محاسبا ت آماری ، قابلیت محاسبه بر اساس سه واحد نیوتن، کیلو پاسکال و استرانگ کوب, * در کلیه مدل ها قسمت های متغیر قابل کالیبره می باشند.

چرا باید دستگاه تست سختی قرص وارد کنیم؟

 

از قابلیت های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرص لود شده و مصنوعی فشرده شده است.
  • تستر سختی قرص دارای سنسور فشار دقت بالا و داده های سختی در LED نشان داده شده است.
  • تستر سختی قرص پزشکی می تواند به طور مداوم تست سختی قرص را آزمایش کند.
  • اتوماسیون: خودکار تست، خودکار تشخیص، زنگ خودکار.

 

مجوزهای لازم برای ترخیص لوازم و تجهیزات پزشکی از گمرک

 

  • مجوز فنی و ارزی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای محصولاتی که مصارف انسانی دارند
  • مجوز فنی از سازمان دامپزشکی برای محصولاتی که مصارف دامی دارند
  • مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی جهت تخصیص ارز
  • مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت برای کالاهای مستعمل و دسته دوم

 

مدارک لازم جهت دریافت مجوز واردات تجهیزات پزشکی

 

  1. کارت بازرگانی حقوقی
  2. نامه نمایندگی از کمپانی سازنده
  3. گواهی های ISO ،CE ،FDA
  4. برچسب کالا (لیبل)
  5. کاتالوگ
  6. گواهی فروش در کشور سازنده
  7. کد GTIN
  8. پروفرما اینویس
  9. آنالیز یا تست ریپورت
  10. تعهد خدمات پس از فروش (برای دستگاه ها)

 

فرآیند صدور مجوز تجهیزات پزشکی

 

در ابتدا لازم است در سامانه تجهیزات پزشکی به عنوان وارد کننده ثبت نام کنیم و نام کاربری و رمز عبور را از سامانه دریافت نماییم.در گام بعدی باید نمایندگی معتبر از کمپانی خارجی را ثبت کنیم  و پس از تایید نامه نمایندگی توسط کارشناسان انجمن صنفی اداره کل تجهیزات پزشکی، نسبت به ثبت کالا جهت دریافت کد IRC اقدام نماییم.

 

هزینه های واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک

 

هزینه های مربوط به واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک مطابق با قوانین کشور شامل موارد مختلفی از جمله هزینه های واردات کالا به کشور، هزینه های حمل و نقل کالاها، هزینه های انبارداری، هزینه های بارگیری و تخلیه، هزینه های ترخیص کالا از گمرک، حقوق و عوارض ورودی، مالیات های گمرکی و هزینه های خرید کالا می باشد که بسته به شرایط مختلف واردات، حمل و نقل و حجم کالاها این هزینه های می تواند به صورت های متفاوتی محاسبه شود.

 

شرایط واردات دستگاه تست سختی قرص چیست؟

 

واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک نیز مانند سایر تجارت های بین المللی قوانین مخصوص به خود را دارد و علاوه بر قوانین و مقرراتی که از سوی وزارت صمت تعیین می شود، قوانینی نیز از سوی سازمان بهداشت کشور تعیین شده اند تا تجهیزات وارد شده را از نظر سلامت بررسی شود. و لازم است با قوانین و مقررات سازمان بهداشت کشور آشنا بوده و تاییدیه های لازم را از این سازمان در خصوص واردات تجهیزات پزشکی به کشور دریافت نمایید.

 

تحریم چه تاثیری بر واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی گذاشته است؟

 

شرایط تحریم باعث شده تا فروشندگانخارجی، کالا را به مقصد ایران ارسال نکنند. بنابراین بسیاری از واردات کشور، به مقصد کشورهای ثالث فرستاده می شود. شهر دبی در امارات متحده عربی مقصد بسیاری از واردات اقلام پزشکی است. حتی شرکت های جنرال تریدینگ به دلیل نداشتن چنین مجوز هایی امکان چنین کاری را ندارند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-10-12
0 293

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ