ترخیص لودر مستعمل
ترخیص لودر مستعمل
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص لودر مستعمل

واردات لودر توسط واحدهای دارای پروانه و یا بازرگانان دارای قرارداد با واحد تولیدی منوط به تأیید استان مربوطه

 

ترخیص لودر مستعمل از گمرکات

در راستای ترخیص لودر مستعمل باید متناسب با برخی ملاحضات و شرایط اقتصادی در کشورمان انجام شود. در نظر داشته باشید که واردات کالا یک تجارت بین المللی می باشد که در آن بازرگانان برای وارد کردن کالایی به قلمرو گمرکی کشور، باید آن را از یک قلمرو گمرکی دیگر خریداری کرده و سپس متناسب با قوانین و تعرفه های گمرکی، آن را وارد بازار ایران کنند.

ورود کالاهای دسته دوم با توجه به قوانین گمرک کشورمان ممنوع می باشد؛ اما با توجه به برخی دلایل از جمله شرایط اقتصادی، واردات برخی ماشین آلات راهسازی از جمله لودر مستعمل به کشورمان امکان پذیر است.

افرادی که قصد واردات لودر مستعمل به کشور را دارند، برای موفق بودن در این زمینه حتما بایستی که اطلاعات خوبی از مشخصات فنی لودرها، مدل های مختلف و برند های معروف این ماشین آلات راه سازی داشته باشند.

همینطور داشتن اطلاعات تجاری مناسب همچون مجاز بودن واردات کالا، نیاز به دریافت مجوزهای مختلف، تعرفه های گمرکی و … نیز در امر واردات لودر مستعمل بسیار مهم می باشد. اگر شما نیز قصد واردات لودر مستعمل را دارید، توصیه می شود برای دریافت اطلاعات اولیه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

لودر_مستعمل

 

 

 

لودر چیست؟

جزء ماشین آلات راه سازی است که بیشترین کاربرد آن در پروژه های عمرانی می باشد. لودر ها به منظور بارگیری و حمل مصالح همچون خاک، آجر، ماسه، سنگ و … ، بلند کردن و جابه جایی بار، خاکبرداری، تمیز کردن سطح زمین،  یدک کشی و هل دادن دیگر ماشین آلات، ایجاد خاکریز و یا پر کردن کانال ها و … استفاده می شود.

یکی از اجزای مهم در لودر ها بخش موتور آن ها می باشد. لودرها دارای انواع مختلفی هستند که نوع موتور آن ها تعیین کننده نوع آن ها نیز است. از مهم ترین انواع لودر ها با برند های مختلف می توان به لودر دیزلی، بنزینی، برقی، گازی، دوگانه سوز و هیبریدی اشاره کرد.

 

واردات لودر مستعمل

 

آنچه که از مقررات گمرک ایران می شناسیم، این است که به طور کلی واردات هر نوع کالای مستعمل و یا به عبارتی دقیق تر به کشور ایران ممنوع است. این قانون به این معنی می باشد که اگر شما هر نوع کالای دست دومی را وارد کشور کنید، کالای دست دوم وارداتی مرجوع خواهد شد.

برخی از کالاها از جمله برخی ماشین آلات راهسازی از این قاعده مستثنی می باشند. برخی از ماشین آلات همچون لودر دارای نقش بزرگ و مهمی در پروژه های عمرانی، راهسازی و ساختمانی دارد.

بنابراین واردات و ترخیص لودر برای توسعه اقتصادی مهم و ضروری به شمار می رود. به همین دلیل قانون گذاردان واردات لودر مستعمل از دیگر کشورها را بلامانع دانسته و با رعایت قوانین و مقررات، واردات آن ها به کشور امکان پذیر می باشد.

در حال حاضر لودر های مستعمل از برند های خوب و معتبری همچون هیوندا، کوباتو، کوماتسو، هپکو، دوسان و … وارد کشورمان می شوند.

 

آیا واردات لودر مستعمل خوب است یا لودر نو؟

 

واردات لودر مستعمل همانند دیگر کالاهای دست دوم، دارای برخی معایب و البته مزایا می باشد. در ادامه به معایب و مزایای واردات لودر مستعمل اشاره کرده ایم :

 

مزایای واردات لودر مستعمل

 

  • لودر های مستعمل در امر خرید و فروش دارای قیمتی بسیار پایین تر از لودر های نو هستند؛ به این معنی که واردات لودر مستعمل بسیار به صرفه می باشد.
  • در برخی از برندها نمونه های قدیمی لودرها دارای کیفیت و کارایی بهتری هستند.

 

معایب واردات لودر مستعمل

 

  • خرید کالای مستعمل از جمله لودر دست دوم، طبیعتا به دلیل کارکردن نیازمند هزینه های نگهداری، تعمیر و تعویض قطعات بیشتری خواهد بود.
  • ماشین آلات مستعمل به دلیل اینکه قدیمی تر هستند، ممکن است در زمان خرابی قطعه مناسب و اصل آن ها در کشور موجود نباشد.

بنابراین نمی توان جواب قطعی به سوال واردات لودر مستعمل خوب است یا لودر نو داد؛ چراکه افراد مختلف می توانند با در نظر گرفتن معایب و مزایای واردات لودر در کنار هم، متناسب با شرایط خود به یک نتیجه قطعی برسند.

 

چگونگی واردات لودر مستعمل

 

این موضوع درست می باشد که واردات لودر مستعمل به کشورمان آزاد شده است، اما واردات و ترخیص لودر مستعمل تحت شرایط خاص تعریف شده ای امکان پذیر است. در ادامه به مهم ترین شرایط واردات و ترخیص لودر مستعمل اشاره کرده ایم :

  • ورود لودر های مستعمل به کشور ایران، فقط با رعایت قوانین و آئین نامه های اجرایی امکان پذیر است.
  • قبل از اقدام به خرید لودر های مستعمل از دیگر کشورها، بازرگانان باید اقدام به دریافت اسناد و مجوزهای لازم نمایند تا از بلامانع بودن واردات کالای خریداری شده مطمئن گردند. لازم است اشاره کنیم که مجوز واردات لودر مستعمل از سوی کمیسیون ماده 1 صادر می شود. (کمیسیون ماده 1 متشکل از نماینده گمرک، نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و همینطور نماینده وزارت صنعت و معدن است. در این کمیسیون مدارک مربوط به فرد و لودر مستعملی که قصد واردات آن را دارد (پروفرما)، مورد بررسی قرار می گیرد و مجوز واردات لودر مستعمل صادر می شود.)
  • برای دریافت مجوز های لازم جهت واردات لودر مستعمل، فرد باید در نظر داشته باشد لودر دست دومی را برای واردات انتخاب کند که ظرفیت تولید آن در داخل کشور کم تر از نیاز داخلی باشد. به عبارتی دقیق تر لودر های موجود در کشور پاسخگوی نیاز داخلی نباشد و یا در کشورمان تولید نشود.

لازم است اشاره داشته باشم که قیمت گذاری و تعیین ارزش گمرکی لودر مستعمل نیز به این گونه می باشد که به ازای هر مدل قدیمی تر، ارزش گمرکی آن نیز با کاهش همراه می باشد.

 

مراحل واردات لودر مستعمل

 

واردات ماشین آلات صنعتی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در واردات کشورمان می باشد. برای واردات این دسته از ماشین آلات همچون لودر مستعمل، بایستی که مراحل زیر طی شود :

 

مرحله اول : تعیین کد تعرفه گمرکی :

برای توصیف نوع کالا، از یک استاندارد رایج با عنوان کد تعرفه گمرکی در سراسر دنیا استفاده می شود.  این کد ها توسط سازمان جهانی گمرک پایه گذاری شده است. کالاهای خارج شده از مرزها توسط کد های تعرفه گمرکی شناسایی می شوند.

از مهم ترین مراحل واردات لودر مستعمل شناسایی کد تعرفه گمرکی آن می باشد. در این قسمت به منظور راهنمایی بازرگانان محترم، کد تعرفه گمرکی لودر مستعمل را آورده ایم. ( کد تعرفه گمرکی ترخیص لودر با قدرت 370 اسب بخار، کد 84295129  می باشد.| کد تعرفه گمرکی ترخیص لودر با قدرت 310 اسب بخار ، کد 84295122 می باشد.)

مرحله دوم : دریافت کارت بازرگانی :

افراد برای فعالیت در زمینه واردات کالا باید اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنند. واردات و ترخیص لودر مستعمل از گمرک نیازمند داشتن کارت بازرگانی می باشد. کارت بازرگانی از سوی اتاق بازرگانی، صنایع و معدن برای فرد صادر می شود.

البته برخی از موارد شامل شرکت های تعاونی مرز نشین، ملوانان، پیله واران و کارگران ایرانی مقیم از خارج با کارنامه شغلی از داشتن کارت بازرگانی برای واردات لودر مستعمل معاف می باشند. ( دریافت کارت بازرگانی دارای شرایط خاصی است که می توانید برای اطلاع از آن ها با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان تماس بگیرید. )

 

مرحله سوم : قیمت گذاری :

لودر های مستعمل وارداتی باید دارای شرایط لازم از جمله تولید نشدن در داخل کشور و یا کم بودن در عین تقاضای بالا را داشته باشد. از طرفی از زمان تولید آن ها نیز بیش از پنج سال نگذشته باشد.

تمامی این موارد با در نظر گرفتن هزینه های واردات و دیگر مسائل اقتصادی در نظر گرفته می شود و لودر های مستعمل وارداتی قیمت گذاری می شوند.

 

ترخیص لودر مستعمل با پرشین تجارت دوان

واردات لودرهای مستعمل از نظر اقتصادی بسیار یه صرفه هستند و با توجه به اینکه با وجود تورم و شرایط اقتصادی نابسامان در کشورمان، قیمت تمام شده لودرهای نو چندان اقتصادی نیست، وارد کنندگان اقدام به واردات لودرهای مستعمل ولی در عین حال کم کارکرد می کنند.

در این مقاله سعی کردیم تمامی موارد مربوط به واردات لودر مستعمل را بررسی کنیم. در صورتی که نیازمند همکاری با یک شرکت بازرگانی فعال در زمینه واردات و ترخیص کالا می باشید، می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی پیرامون واردات و ترخیص لودر مستعمل و همینطور اطلاع از قوانین جدید ترخیص کالاهای دست دوم از گمرکات سراسر کشور، با شماره های 02142326 و همچنین واتساپ به شماره 09018317541 تماس حاصل فرمائید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-9-24
0 629

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ