ترخیص پتانسیومتر از گمرک
ترخیص پتانسیومتر از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص پتانسیومتر از گمرک

یکی از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان، ترخیص پتانسیومتر از گمرک است. پتانسیومتر نوعی مقاومت الکتریکی می‌باشد که از آن در زمینه‌های مختلفی از جمله کنترل سرعت ولتاژ و فرکانس‌ها و بررسی میزان پتانسیل آن‌ها استفاده می‌گردد. پتانسیومتر به نوعی یک تقسیم کننده و یا کنترل کننده به شمار می‌رود. در ادامه این مقاله از وبسایت پرشین تجارت دوان با ما همراه شوید تا با جزئیات بیشتری از ترخیص پتانسیومتر از گمرک آشنا شویم.

ترخیص مقاومت پتانسیومتر

ترخیص مقاومت پتانسیومتر

واردات پتانسیومتر از چه کشورهایی به ایران انجام می‌شود؟

 

بیشترین میزان واردات پتانسیومتر از کشورهای اروپایی و چینی به کشورمان صورت می‌گیرد. کسانی که قصد فعالیت در زمینه واردات پتانسیومتر را دارند، باید ابتدا از سازمان‌های ذی‌ربط، مجوزهایی که برای واردات این کالا به کشورمان نیاز است را دریافت کنند. تجار برای اینکه متوجه شوند واردات پتانسیومتر از دیگر کشورها به چه مجوزهایی نیاز دارد، باید اقدام به بررسی بخشنامه‌های صادر شده در این زمینه نمایند.

در نظر داشته باشید که بخشنامه‌های منتشر شده در این زمینه، به صورت دوره‌ای با برخی تغییرات همراه هستند. بنابراین شما باید پیش از اقدام برای واردات، ابتدا بروزترین بخشنامه‌ها را مورد بررسی قرار دهید و بعد از آشنایی با جزئیات آن، اقدامات لازم را نیز انجام دهید.

 

مراحل ترخیص پتانسیومتر از گمرک

 

برای ترخیص پتانسیومتر از گمرک، مراحل و اقدامات مختلفی صورت می‌گیرد تا در نهایت محصول از گمرک آزاد گردد. مراحل ترخیص پتانسیومتر یا باید توسط خود صاحب کالا و یا نماینده قانونی او صورت بگیرد.

در ادامه به مراحل ترخیص این کالا از گمرک، می پردازیم:

 

1. ثبت اظهارنامه از طریق سامانه گمرکی

 

وقتی کالای وارداتی شما وارد گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌شود، می‌توانید برای ترخیص آن اقدام کنید. در اولین قدم باید اظهارنامه را از طریق سامانه گمرکی به صورت آنلاین و توسط سیستم EPL انجام دهید. بنابراین برای پشت سرگذاشتن این روند، نیازی به مراجعه و اقدام حضوری نیست.

پس از اینکه اظهارنامه توسط فرد و در سامانه الکترونیکی گمرک و بدون مشکل تکمیل گردد، شماره سریال و شماره گردش برای صاحب کالا و یا شرکت مورد نظر ارسال می‌گردد. با استفاده از این شماره سریال، می‌توان دیگر مراحل را آغاز نمود.

 

2. احراز هویت و اعلام اجزای الکتریکی

 

طی این مرحله تمامی مدارک مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورتی که تائید شوند، شماره ثبت درج می‌گردد. پس از دریافت شماره ثبت، اظهارنامه صورت می‌گیرد.

 

3. کنترل و بازرسی کالا توسط بازرس گمرک

 

در این مرحله بازرس گمرک، تمامی کالای وارداتی را با مدارک ارائه شده مطابقت می‌دهد و کالایی که از دیگر کشور وارد ایران شده است را بازرسی می‌کند. در صورتی که مشخصات کالای وارداتی با آنچه که در اظهارنامه ثبت شده است، مطابقت داشته باشد، در این مرحله مشکلی ایجاد نمی‌گردد.

 

4.دریافت مجوزهای لازم برای ترخیص پتانسیومتر از گمرک

 

درصورتی که برای واردات پتانسیومتر از گمرک، نیاز به دریافت مجوزهایی باشد، در این صورت بازرگانان باید برای دریافت آن‌ها اقدام کنند. در صورت تائید مجوزهای دریافتی، روند ترخیص کالا وارد مرحله بعدی می‌شود.

 

5. پرداخت هزینه‌های گمرکی و صدور سند ترخیص

 

پس از اینکه فرآیند شناسایی کالا و تطبیق مدارک مرتبط با آن انجام شد، حال واردکنندگان باید برای پرداخت هزینه‌های مرتبط با ترخیص کالا اقدام نمایند. پس از اینکه بازرگانان اقدام به پرداخت مبلغ تعیین شده از سوی گمرک کنند، مسیر ترخیص کالا مشخص می‌گردد.

در نظر داشته باشید که ترخیص کالا فرآیندی تخصصی و زمانبر است. درصورتی که در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشید، ممکن است فرآیند ترخیص کالا با هزینه زیادی همراه بوده و زمانبر شود. بنابراین سعی کنید برای ترخیص پتانسیومتر از گمرک، با یک ترخیصکار مجرب همکاری کنید تا بدون اتلاف وقت و با کم‌ترین هزینه، کالای خود را از گمرک ترخیص و وارد بازار ایران نمایید.

برای آشنایی با جزئیات واردات و ترخیص جک پنوماتیک، مقاله ” ترخیص عملگر پنوماتیک ” را مطالعه کنید.

 

خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه ترخیص مقاومت پتانسیومتر از گمرک

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه ترخیص پتانسیومتر از گمرک، دارای چندین سال تجربه است. شما عزیزان می‌توانید از خدمات مجموعه دوان در زمینه ترخیص این کالا بهره‌مند شوید. در ادامه به برخی از خدمات مجموعه در زمینه ترخیص پتانسیومتر از گمرک اشاره کرده‌ایم.

  • واردات و ترخیص انواع پتانسیومتر
  • ترخیص پتانسیومتر خطی
  • واردات و ترخیص پتانسیومتر لگاریتمی
  • ترخیص پتانسیومتر کنترل صوتی
  • واردات و ترخیص پتانسیومتر تلویزیون
  • ترخیص پتانسیومتر کنترل حرکت
  • واردات و ترخیص پتانسیومتر مبدل‌ها
  • ترخیص پتانسیومتر محاسبه‌گر
  • واردات و ترخیص پتانسیومتر ولوم یا چرخشی
  • ترخیص پتانسیومتر تام پات
  • واردات و ترخیص پتانسیومتر سوییچ لغزشی
  • ترخیص پتانسیومتر اسلاید پات
  • واردات و ترخیص پتانسیومتر صفحه مندرج یا ترمیر پات
کد تعرفه گمرکی ترخیص پتانسیومتر از گمرک

 

اطلاع از کد تعرفه گمرکی کالا برای ترخیص پتانسیومتر از گمرک، ضرورت دارد. این کد، یک کد هشت رقمی است که تعیین کننده میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای کالای وارداتی است. واردکنندگان ملزم به پرداخت درصدی از ارزش کل کالا به عنوان حقوق گمرکی به گمرک هستند.

به همین دلیل در ادامه به کد تعرفه گمرکی ترخیص پتانسیومتر اشاره کرده‌ایم.

  • کد تعرفه گمرکی ترخیص پتانسیومتر : ردیف 853340
  • تعرفه گمرکی ترخیص پتانسیومتر برای تنظیم هوای ورودی و سوخت در موتورهای انژکتوری : ردیف 85334010
  • کد تعرفه گمرکی ترخیص متغییر پتانسیومتر ولوم: ردیف 85334020
دریافت مشاوره تخصصی واردات و ترخیص پتانسیومتر از گمرک

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با برخورداری از چندین کارشناس فعال در زمینه واردات و ترخیص پتانسیومتر از گمرک و با سال‌ها سابقه‌ای که در این زمینه دارد، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. به طوری که از ابتدای خرید کالا از تامین کننده خارجی تا در نهایت ترخیص کالا از گمرک و وارد کردن آن به بازار داخلی همراه شما خواهد بود.

در صورتی که مایل هستید پیش از دریافت خدمات، ابتدا در زمینه ترخیص کالا از جمله پتانسیومتر مشاوره دریافت کنید، می‌توانید از طریق شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 با ترخیصکاران بازرگانی دوان تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. کارشناسان مجموعه پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

مراحل ترخیص پتانسيومتر از گمرک، شامل چه مراحلی است؟

برای ترخیص پتانسيومتر از گمرک، صاحب کالا و یا نماینده قانونی او، باید مراحلی شامل آماده کردن مدارک مورد نیاز، ثبت اظهارنامه، پرداخت هزینه گمرک از جمله سود بازرگانی و … را پشت سر بگذارد.

چه مدت می‌توان پتانسیومترهای وارداتی را در گمرک نگهداری کرد؟

مدت زمانی که می‌توان کالاهای وارداتی از جمله پتانسیومتر را در انبار گمرک نگهداری کرد، برابر با سه ماه می‌باشد. اگر صاحب کالا و یا نماینده قانونی او در این بازه زمانی، کالای خود را از گمرک ترخیص نکند، با یک تقاضانامه کتبی، امکان تمدید این مهلت برای دو ماه دیگر نیز وجود دارد. در صورتی که در طی این پنج ماه برای ترخیص کالا اقدامی صورت نگیرد، مشمول قوانین متروکه می‌گردد.

هزینه ترخیص پتانسيومتر از گمرک چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه ترخیص پتانسيومتر از گمرک، بر اساس متغیرهای مختلفی از جمله هزینه دریافت مجوزهای لازم، هزینه‌های خدماتی از جمله ثبت سفارش، کارمزد، تخلیه و بارگیری، انبارداری و … تعیین می‌گردد.

برای ترخیص پتانسيومتر از گمرک به چه مدارکی نیاز می‌باشد؟

واردکننده و یا نمایندگی قانونی او، باید برای ترخیص پتانسيومتراز گمرک، مدارکی شامل قبض انبار، ترخیصیه، قبض انبار الکترونیک، کپی برابر اصل بارنامه شرکت حمل، فاکتور تجاری، پکینگ لیست، گواهی مبدا، پروفرما، بیمه‌نامه، گواهی بازرسی بانکی، وکالت‌های مرتبط، شناسه انبار صاحب کالا، گواهی و مجوزهای لازم و … را آماده و تحویل دهند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-9-29
0 110

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ