تهاتر و مبادله کالا با کشور کنیا
تهاتر و مبادله کالا با کشور کنیا
واتساپ: 09018317558 02142326

تهاتر و مبادله کالا با کشور کنیا

تهاتر کالا با کنیاتهاتر کالا با کنیا ممکن مشود؟ ، رایزن بازرگانی ایران در کنیا تهاتر کالا را گزینۀ مناسبی در راستای مدیریت بهینۀ واردات و راه حلی در مقابل مشکلاتی همچون مسائل نقل و انتقالات مالی و پولی و احتمال کمبود نقدینگی عنوان کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مرتضی دیلان، با اشاره به گوشت به عنوان یکی از کالاهای پیشنهادی برای تهاتر اظهار داشت: با توجه به قیمت کشتارگاهی مناسب گوشت گوسفندی و گاوی (پوست‌کنده و آماده) در کنیا و در راستای جلوگیری از خروج بی رویۀ ارز، می‌توان با اعزام تیم تخصصی و کارشناسی برای بررسی میدانی، امکان تهاتر برای این کالا با کشور کنیا را فراهم آورد.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

وی افزود:  کشور کنیا به جهت دسترسی‌ به اقیانوس هند از طریق بندر مومباسا، بزرگترین بندر شرق آفریقا، به عنوان هاب منطقه شرق آفریقا محسوب می‌گردد و مسیر ترانزیت کشورهایی از قبیل اوگاندا، بروندی، برونئی و سودان جنوبی را داشته و پروژه‌های عظیم راه‌سازی را در دست اجرا دارد که به همین دلیل یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان قیر در منطقه است.

بیشتر بدانید :

دیلان با تاکید بر مزیت ایران در زمینۀ صادرات ال پی جی و محصولات پتروشیمی گفت: مصرف ال پی جی کشور کنیا در حال حاضر بین 140 هزار تا 200 هزار تن در سال است که معمولا هر سال حدود 4 تا 10 درصد افزایش می‌یابد و این در حالی است که دولت کنیا تسهیلات خوبی برای تامین سیلندرهای گاز و واردات این محصول اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مصرف سالیانۀ چای در کشورمان بیش از 120 هزار تن است و فقط حدود 5 هزار تن از آن تولید داخل است اظهار داشت: علیرغم اینکه بورس چای مومباسا بزرگترین بورس چای جهان است سهم بسیار اندکی در صادرات به ایران دارد و چای مورد نیاز کشورمان اغلب از کشورهایی نظیر امارات که نقش واسطه داشته و یا از کشورهای هند و سریلانکا وارد می‌شود که در عمل هر کیلو 2 دلار افزایش قیمت را به خریدار ایرانی تحمیل می‌کند.

رایزن بازرگانی ایران در کنیا در خصوص موضوع کشت فراسرزمینی در این کشور گفت: با توجه به خشکسالی موجود در کشورمان و نوع آب و هوا و زمین‌های وسیع قابل کشت دولتی و خصوصی در کنیا، می‌توان از کشت فراسرزمینی برخی محصولات کشاورزی مورد نیاز از جمله عمده کالاهای وارداتی اساسی و همچنین محصولات کشاورزی با مصرف بالای آب بهره برد.گفتنی است، صادرات کشورمان به کشور کنیا در دوماهۀ اول سال جاری بیش از 27 میلیون دلار بوده و رقم واردات در همین بازۀ زمانی کمتر از 2 میلیون دلار برآورد شده است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-3-28
0 2033

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ