حمل بار دریایی از چین به ایران
حمل بار دریایی از چین به ایران
واتساپ: 09018317558 02142326

حمل بار دریایی از چین به ایران

حمل بار دریایی از چین به ایران چگونه انجام می‌شود؟ در حال حاضر امروزه کشور ایران و چین دارای همکاری‌های متعددی با یکدیگر هستند و حجم مراودات اقتصادی این دو کشور به میلیون‌ها دلار نیز می‌رسد. نام چین در کنار نام آمریکا، به عنوان یکی از قوی‌ترین اقتصاد جهان مطرح می‌شود و جزو بزرگ‌ترین صادرکنندگان در جهان می‌باشد. بخش اعظم محصولات وارداتی به کشور ایران نیز از طریق کشور چین تامین می‌گردد.

برای حمل بار از کشور چین به ایران، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. یکی از این روش‌ها حمل و نقل دریایی از کشور چین به ایران است. این مقاله از وبسایت پرشین تجارت دوان را به بررسی کامل حمل دریایی از چین اختصاص داده‌ایم، همراه ما باشید.

حمل-بار-دریایی-از-چین آیا حمل دریایی از چین روش مناسبی است؟

 

برای حمل کالاهای وارداتی از کشورهای مبداء به مقصد، روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از رایج‌ترین و بهترین روش‌ها برای حمل بار، حمل و نقل دریایی است.

هرساله بازرگانانی که اقدام به خرید کالا از چین بدون واسطه می‌کنند، هزاران تن بار را با استفاده از روش حمل دریایی، وارد بنادر ایران می‌کنند. به طور کلی حمل دریایی از چین به دلیل امنیت بار، هزینه مقرون به صرفه، ارسال سریع و … روشی بسیار مناسب برای حمل بار از کشور چین به ایران است.

در روش حمل دریایی از چین، می‌توان حجم بالایی از کالاها را از کشور چین وارد کشور ایران نمود. یک کشتی باربری مورد استفاده برای حمل دریایی، از قابلیت جابجایی چند صد تن بار برخوردار می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که حمل دریایی از چین از بهترین روش‌ها برای حمل بار در حجم بسیار بالا است.

 

مزیت‌های حمل دریایی از چین

 

بر اساس آماری که در این زمینه جمع‌آوری شده است، هر ساله میلیاردها دلار کالا از کشور چین وارد کشور ایران می‌گردد. با توجه به فاصله‌ای که کشور چین با کشور ایران دارد، استفاده از روش حمل و نقل زمینی، عملا غیرممکن به نظر می‌رسد و از سویی دیگر در صورت امکان نیز به دلیل سختی‌های زیادی که دارد، اصلا توصیه نمی‌شود.

بنابراین تنها روش‌های دریایی و هوایی برای انتقال بار از چین به ایران باقی می‌مانند. با توجه به اینکه هر دو کشور ایران و چین، به آب‌های آزاد دسترسی دارند و بنادر زیادی در این دو کشور وجود دارند، امکان استفاده از روش حمل دریایی از چین به ایران با بالاترین کیفیت ممکن وجود خواهد شد. ضمن اینکه استفاده از روش حمل دریایی نسبت به حمل و نقل هوایی بسیار به صرفه‌تر است.

در روش حمل دریایی از چین محدودیت وزنی وجود ندارد. به طوری که با این روش، بارهایی که سنگین و چند ده‌تنی هستند نیز به راحتی و با استفاده از کشتی به ایران فرستاده می‌شوند.

از مزیت‌های مهم حمل دریایی از چین به ایران، امنیت بالایی است که در این روش وجود دارد. روزانه صدها کشتی در آب‌های آزاد به سمت مقصد حرکت می‌کنند و از مسیرهای دریایی تجاری که از قبل تعیین شده‌اند، عبور می‌کنند. به طوری که در این مسیرها امنیت در بالاترین حد خود برقرار است.

 

انواع روش‌های حمل دریایی از چین

 

حمل دریایی از چین با کانتینر و به سه صورت مختلف صورت می‌گیرد که در ادامه پیرامون آن‌ها توضیحات بیشتری را ارائه کرده‌ایم.

 

حمل به صورتFCL 

 

یکی از روش‌های حمل دریایی از چین، حمل به صورت فول بار (FCL) می‌باشد. این روش زمانی که میزان حجم یک کالا بسیار بالا باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که بازرگانان باید برای حمل کالای خود، یک و یا چندین کانتینر را به صورت مستقل در نظر بگیرند.

در حقیقت در این روش، تمامی ظرفیت یک کانتینر در روش دریایی از چین به ایران، تنها به یک نفر اختصاص داده می‌شود. این روش برای کسانی که بار آن‌ها حداقل به اندازه یک کانتینر ظرفیت دارد، مناسب می‌باشد.

 

حمل به صورت LCL

 

در صورتی که محموله مورد نظر که از کشور چین به ایران ارسال می‌گردد، به صورت خرده بار باشد، می‌توان این کالاها را در کنار دیگر کالاهای ارسالی در یک کانتینر مستقر نمود. درحمل دریایی از چین، کالاهای هر فرد در پالت‌های جدا اما در مکانی مشترک با دیگر کالاها و در یک کانتینر قرار می‌گیرند. در این شیوه هزینه با روش فول بار متفاوت خواهد بود، اما امکان تاثیر کالاها بر روی یکدگر نیز وجود دارد.

در حمل دریایی از چین به ایران و حمل خرده بار، کلاس خطر بسیار مهم می‌باشد. برای مثال در صورتی که کالای شما در کنار کالاهای قابل اشتعال و انفجار قرار بگیرند، ضرر و زیان زیادی را ایجاد می‌کنند.

در این روش ارسال بار از چین، فضای کانتینرها مطابق با CBM اجاره داده می‌شوند که معادل یک متر مکعب است. بنابراین حداقل فضایی که در این روش از ظرفیت کانتینر به حمل بار دریایی از چین اجاره داده می‌شود، برابر با یک CBM است. در هر CBM امکان ارسال 1000 کیلوگرم بار وجود دارد.

در صورتی که در این روش، حجم بار ارسالی یک CBM و یا کمتر از این مقدار باشد اما دارای وزن بیش از 1000 کیلوگرم باشد، صاحب کالا باید هزینه دو CBM را پرداخت نماید.

 

حمل به صورت  BULK 

 

از دیگر روش‌های حمل دریایی از چین که در دسته بندی حمل و نقل فله‌ای قرار می‌گیرد، حمل به صورت فله‌ای است. در این روش بارها بدون اینکه بسته‌بندی شوند، به صورت فله‌ای در کشتی باربری چین بارگیری می‌شوند. برای مثال این روش از حمل بار از چین به ایران، برای حمل بار ماسه بر روی کشتی کاربرد دارد.

 

مهم‌ترین بنادر چین در حمل دریایی

 

کشور چین، از کشورهای بسیار پهناور است که دارای ارتباط وسیعی با آب‌های آزاد نیز می‌باشد. همین موضوع سبب شده است که حمل و نقل دریایی از چین به ایران، با کیفیت بسیار بالایی صورت بگیرد.

در کشور چین، بندرهای بسیار مهمی وجود دارند که ارسال بار از طریق هر یک به صورت جداگانه صورت می‌گیرد. در حال حاضر بزرگ‌ترین بندر کشور چین، بندر هنگ کنک می‌باشد که هر ساله میلیون‌ها تن بار از طریق این بندر به نقاط مختلف در سراسر جهان ارسال می‌گردد.

بنادر دیگری شامل شنزن، شانگ‌های، گوانجو و … در نیز در چین فعال می‌باشند که میزان حجم مبادلات در این بنادر برابر با میلیون‌ها تن در سال است.

محصولاتی که در حمل دریایی از چین به ایران فرستاده می‌شوند، معمولا در بندرعباس تحویل داده می‌شوند. البته از دیگر بنادر شامل بندر امام خمینی و بندر چابهار نیز برای دریافت کالای ارسال شده از چین استفاده می‌گردد؛ اما بیشترین میزان دریافت کالای ارسالی از چین متعلق به بندرعباس است.

 

سخن آخر

 

در این مقاله به بررسی جزئیات حمل دریایی از چین پرداختیم. امیدواریم مطالعه آن برای شما همراهان گرامی وبسایت پرشین تجارت دوان مفید واقع شود. در صورتی که در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی شامل شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 با کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

زمان حمل دریایی از چین و تحویل آن در بنادر ایران، چقدر است؟

برای حمل دریایی از چین، نمی‌توان زمان دقیقی را ارائه داد. معمولا مدت زمان حمل بار از چین به ایران، از زمانی که کشتی‌ها در بنادر چین بارگیری می‌شوند و تا زمان رسیدن به بنادر ایران، بین 30 الی 35 روز می‌باشد. این مدت زمان به صورت تقریبی است و در مدت زمان حمل دریایی از چین به ایران، فاکتورهای مختلفی شرایط آب و هوایی، اخبار روز و … تاثیرگذار می‌باشند.

حمل دریایی از چین و یا حمل هوایی، کدام یک به صرفه‌تر است؟

حمل دریایی از چین به ایران نسبت به حمل هوایی بسیار به صرفه‌تر است. در روش دریایی، امکان انتقال حجم بیشتری از محصولات وجود دارد. اما بدیهی است که زمان حمل کالا از طریق دریایی نسبت به حمل کالا با روش هوایی، طولانی‌تر می‌باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-6-4
0 258

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ