درخواست وزارت صنعت از هیات دولت برای كاهش تعرفه واردات پنبه
درخواست وزارت صنعت از هیات دولت برای كاهش تعرفه واردات پنبه
واتساپ: 09018317558 02142326

درخواست وزارت صنعت از هیات دولت برای كاهش تعرفه واردات پنبه

درخواست وزارت صنعت از هیات دولت برای كاهش تعرفه واردات پنبه

درخواست وزارت صنعت از هیات دولت جهت كاهش تعرفه واردات پنبه ، مدیركل دفتر صنایع نساجی و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارسال درخواست این وزارتخانه با هماهنگی وزارت جهاد كشاورزی به هیات دولت جهت كاهش تعرفه واردات پنبه از 10 به پنج درصد خبر داد.

درخواست وزارت صنعت از هیات دولت برای كاهش تعرفه واردات پنبه
افسانه محرابی با اشاره به این كه پنبه یكی از مهم‌ترین مواد اولیه مورد استفاده در صنعت نساجی است، اظهار كرد: پنبه یكی از مهم‌ترین مواد اولیه‌ای است كه باید در زمان مناسب و به مقدار لازم تهیه شده و مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین درخواستی در راستای كاهش پنج درصدی تعرفه واردات پنبه به هیات دولت ارسال شده تا بتوانیم بخشی از مسائل موجود در حوزه پوشاك را در كاهش قیمت تمام شده از این طریق برطرف سازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به این كه در حال حاضر تعرفه واردات پنبه 10 درصد است و با مشكلات عدیده‌ای در تامین این ماده اولیه روبرو هستیم، گفت: اخیرا با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت و با موافقت وزارت جهاد كشاورزی تقاضایی به هیات دولت ارسال شده تا تعرفه واردات پنبه از 10 به پنج درصد كاهش یابد.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

مدیركل دفتر صنایع نساجی و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این درخواست با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و موافقت سایر دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته و درخواست آن از سوی محمد شریعتمداری به معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال شده و تنها در انتظار مصوبه هیات دولت است.

محرابی در ادامه با تاكید بر این كه كشوری همانند تركیه علی‌رغم تولید پنبه تعرفه واردات یك سنتی برای این ماده اولیه در نظر گرفته است، خاطرنشان كرد: تركیه یكی از رقبای ما در مقوله پوشاك به حساب می‌آید اما ملاحظه می‌كنید علی‌رغم تولید پنبه در این كشور تعرفه بسیار پایینی برای آن جهت حمایت از تولیدشان نظر گرفته است.

وی با اشاره به این كه یكی از مشكلات اصلی در صنعت پوشاك كشور مقوله پنبه به عنوان ماده اولیه است، گفت: به دنبال این هستیم كه بتوانیم تعرفه واردات پنبه را از 10 به پنج درصد برسانیم، هرچند كه واحدهای تولیدی نظرشان این است كه این تعرفه به حداقل ممكن برسد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1175

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ