دسترسی به ارزش گمرکی کالاها در سامانه
دسترسی به ارزش گمرکی کالاها در سامانه
واتساپ: 09018317558 02142326

دسترسی به ارزش گمرکی کالاها در سامانه

دسترسی به ارزش گمرکی کالاها در سامانه : گمرک ایران اعلام کرد: ارزش گمرکی کالاها با هدف دسترسی آسان شهروندان به قیمت انواع کالاهای وارداتی در بستر اینترنت قرار گرفته و در دسترس همگان است.

دسترسی به ارزش گمرکی کالاها در سامانه

به گزارش ایلنا به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، گمرک ایران جهت تسریع در فرایندهای گمرکی و ایجاد تسهیلات ویژه در فضایی تعاملی و نیز به منظور ارائه خدمات بهتر، از صفحه شناسه ارزش که با روش های مارکتینگ بر روی بستر اینترنت طراحی شده استفاده می کند تا اطلاعات ارزش کالاهای وارداتی بدون هیچ محدودیتی و صرفا از طریق اینترنت در دسترس شهروندان قرار گیرد .

بر این اساس شهروندان می‌توانند با استفاده از آدرس سایت “شناسه ارزش” به آدرس  tsc.irica.com اقدام به جستجوی ارزش و قیمت وارداتی کالاها در گمرک می‌کند.

با کمک گمرک الکترونیک و حذف عوامل انسانی ارزش کالاهای وارداتی به صورت آنلاین و الکترونیکی و با استعلام از  اتحادیه ها، تولید کنندگان و صاحبان صنایع انجام می‌شود و با این اقدام ضمن حذف دخالت عامل انسانی، ارزش گذاری کالاها در تمامی گمرکات به صورت یکسان و سیستمی انجام و تمامی این اطلاعات در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می‌شود.

بیشتر بدانید :

این اطلاعات در هر زمان و مکانی قابل رهگیری است و در صورت هر گونه اعتراض و یا انتقاد از نحوه ارزش گذاری کالاها به آسانی قابل رصد است.

این اقدام گمرک با هدف دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات امور گمرکی و در چارچوب حقوق شهروندی صورت می گیرد تا اطلاعات ارزش گذاری کالاها به نحو شایسته و آسان تری در اختیار مردم در بستر اینترنت قرار گیرد و جستجوی کالاها هم در فضای آسان تری انجام پذیرد. دسترسی به ارزش کالاهای وارداتی پس از الکترونیکی شدن گمرک و راه اندازی سامانه آنلاین ارزش امکان پذیر شده و کالاها به شکل آسان‌تری طبقه بندی شده و امکان جستجوی انواع کالاها به شکل آسان تری فراهم شده است.

یکی از مهمترین نتایج حذف عامل انسانی در ارزش گذاری کالایی،  پیشگیری از تخلفات و مبارزه با فساد بوده و با این اقدام شاهد افزایش درآمدهای گمرکی بوده‌ایم.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

افراد می‌توانند کالاهای وارداتی خود که در دسته بندی های این صفحه لحاظ نشده است را به کاربری poshtibanArzesh@ با قید تعرفه اعلام می کند.قبل از راه اندازی گمرک الکترونیک، امکان دسترسی به ارزش گمرکی کالاها در گمرک فراهم نبود و حتی بازرگانان و تجار نمی توانستند به اطلاعات ارزش پایه کالاها در گمرک دسترسی داشته باشند اما امروز به کمک گمرک الکترونیک این امکان فراهم شده و نه تنها تجار و بازرگانان بلکه تمامی شهروندان به آسانی می توانند در بستر اینترنت به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.این روند به فرآیند سریعتر ترخیص کالا کمک خواهد نمود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-11-28
0 3232

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ