دور جدید مذاكرات اقتصادی ایران و آلمان
دور جدید مذاكرات اقتصادی ایران و آلمان
واتساپ: 09018317558 02142326

دور جدید مذاكرات اقتصادی ایران و آلمان

دور جدید مذاكرات اقتصادی ایران و آلمان

دنیای اقتصاد: وزیر اقتصاد آلمان در راس هیاتی بزرگ متشكل از 100 فعال اقتصادی این كشور امروز به ایران سفر می‌كند. به گزارش رویترز، این سفر كه با هدف توسعه روابط دو كشور صورت می‌گیرد در حالی انجام خواهد شد كه تحریم‌ها علیه ایران به‌طور كامل رفع نشده و به‌ویژه محدودیت‌های بانكی به ترمزی برای بهره‌مندی ایران از مزایای ناشی از لغو تحریم‌ها و تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای خود تبدیل شده است.

پیش‌تر یك بار سفر وی به تهران به تعویق افتاده بود. بیماری زیگمار گابریل علت به تعویق افتادن این سفر اعلام شده بود. قرار است در جریان سفر گابریل به تهران، برای نخستین بار طی 15 سال گذشته كمیسیون اقتصادی دو كشور برگزار شود. به گفته گابریل انتظار می‌رود در این سفر قراردادهای مهمی امضا شود. غول صنعتی آلمان، زیمنس و خودروسازی دایملر جزو اولین شركت‌هایی هستند كه از این فرصت دیدار از تهران بهره‌مند می‌شوند اما آنها به‌شدت مراقب معاملات خود با ایران هستند و تنها بعد از اطمینان حاصل كردن از قانونی بودن اقداماتشان با توجه به تحریم‌های آمریكا به معامله با ایران می‌پردازند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

روابط _ایران_و_المان

صادرات آلمان به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی 15 درصد رشد داشته و به 13/ 1 میلیارد یورو رسیده است. پیش‌بینی می‌شود این رقم در كل سال جاری میلادی به 4 میلیارد یورو برسد. در حالی كه بانك‌های آلمانی همچنان خود را از سیستم بانكی ایران دور نگه داشته‌اند یك كارشناس اقتصادی به رویترز گفت: نشانه‌هایی از تحرك در بخش بانكی آلمان برای برقراری ارتباط با ایران دیده می‌شود. براساس گزارش رویترز،‌ گابریل روز جمعه به تهران هشدار داد كه برای عادی‌سازی روابط با ایران، تهران باید حق موجودیت اسرائیل را بپذیرد و فعالیت‌های خود را در سوریه نیز متوقف سازد.

دور جدید مذاكرات اقتصادی ایران و آلمان

در مقابل تهران بیان كرده است كه هیچ پیش‌شرطی برای روابط ایران و آلمان وجود ندارد و دخالت شخص ثالث در امور داخلی و سیاست‌های بین‌المللی‌اش را رد كرد. همچنین گابریل كه رئیس حزب سوسیال‌دموكرات آلمان است، به اشپیگل گفت: «همكاری‌های اقتصادی آلمان و ایران قرار نیست معجزه كند، اما می‌تواند باعث باز كردن فضای دو كشور برای معاملات بیشتر و محركی برای تغییرات اجتماعی باشد.» الیزا آگنر وزیر اقتصاد دولت فدرال ایالت باواریا كه به‌تازگی به ایران سفركرده است، توافق‌نامه‌ای را با سه بانك ایرانی امضا كرده است كه به آنها اجازه می‌دهد شعب خود را در مونیخ بازگشایی كنند.

دور جدید مذاكرات اقتصادی ایران و آلمان

این اقدام راه را برای معاملات تجاری بیشتر با تهران باز می‌كند. ورنر شروپل، مدیرعامل شركت IMO GmbH كه به صادرات قطعات برای تجهیزات انرژی بادی می‌پردازد، بیان كرده است: «یك موضوع و مشكل مهم برای شركت‌های كوچك و متوسط عدم توانایی این شركت‌ها برای حفظ اعتبارنامه‌شان برای انتقال كالا و محصولاتشان به ایران است.» شركت شروپل هم‌اینك از طرف‌های سوم برای تجارت با ایران استفاده می‌كند، اما امیدوار است كه این فرآیندها ساده‌تر شده و بتوان سرمایه‌گذاری بیشتری روی انرژی‌های بادی ایران انجام داد. اتاق بازرگانی ایران و آلمان، در حال حاضر كمك‌های خوبی به كسانی كه قصد تجارت با ایران دارند می‌كند، اما بزرگ‌ترین بانك‌های آلمانی یعنی دویچه بانك و كامرس بانك در ایجاد رابطه با تهران همچنان احتیاط می‌كنند.

بیشتر بدانید :

به گزارش «دنیای اقتصاد»، هیات اقتصادی آلمان به سرپرستی معاون صدراعظم این كشور دوشنبه دوازدهم مهرماه در اتاق ایران حضور پیدا می‌كند. همایش اقتصادی و سپس دیدارهای رو در رو تجار و فعالان اقتصادی ایران و آلمان ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد. شركت‌های آلمانی در زمینه‌های فاینانس، بانك، انرژی و زیرساخت در پنل‌های تخصصی به مذاكره با فعالان اقتصادی ایران می‌پردازند. علاقه‌مندان برای شركت در همایش مذكور می‌توانند با ثبت‌نام اینترنتی اعلام آمادگی كنند.

منبع : دنیای اقتصاد

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1132

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ