جزئیات بخشنامه تعاملات ارزی بانک مرکزی
جزئیات بخشنامه تعاملات ارزی بانک مرکزی
واتساپ: 09018317558 02142326

جزئیات بخشنامه تعاملات ارزی بانک مرکزی

بخشنامه تعاملات ارزی بانک مرکزیجزئیات بخشنامه تعاملات ارزی بانک مرکزی : یک مسئول در بانک مرکزی با تاکید بر اینکه پیمان‌سپاری به مفهوم گذشته، مدنظر بانک مرکزی نیست، گفت:صادرکنندگان بر اساس بخشنامه جدید، در مقابل صادرات، واردات انجام داده و فقط در سامانه ثبت کنند.

جزئیات بخشنامه تعاملات ارزی بانک مرکزی

پیمان سپاری ارزی در بخشنامه اخیر بانک مرکزی که آبانماه صادر شده است، مدنظر بانک مرکزی نیست، یعنی در واقع پیمان سپاری به شیوه‌ای که در دهه گذشته صورت گرفته، مدنظر نیست؛ بلکه موضوع، تعاملات ارزی است.

این در حالی است که بیشتر مشکلاتی که در رابطه با صادرکنندگان بزرگ تبیین شده، به صادرات ریالی به افغانستان و عراق برمی گردد که در این رابطه در دوره‌های مجاز، صادرات ریالی جزو تعهدات ارزی صادرکنندگان قبول شده است؛ اما صادرکنندگان پذیرش صادرات ریالی را همچون گذشته از مردادماه به بعد خواستار هستند که این موضوع نیز در حال بررسی برای تعیین تکلیف است.

وی تصریح کرد: واردات در مقابل صادرات نیز از جمله شیوه‌هایی بوده است که صادرکنندگان می‌توانسته از آن استفاده کرده و این موضوع را نیز انجام داده‌اند، ولی در سامانه‌های ذیربط استفاده از ارز خود برای واردات مورد نیازشان را نیز ثبت نکرده‌اند، بر این اساس امروز (دهم دیماه) بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی صادر شده که صادرکنندگان با توجه به دستورالعمل داده شده، می‌توانند واردات در مقابل صادرات خود را در سامانه‌ای که طراحی شده، ثبت کنند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

کریمی در رابطه با تعاملات ارزی صادرات و و واردات گفت: این نکته حائز اهمیتی است؛ پس بر اساس این دستورالعمل، صادرکننده می‌تواند واردات در مقابل صادرات انجام داده و فقط باید در سامانه آن را به ثبت برسانند.

وی تصریح کرد: ما بحث پیمان سپاری نداریم، ارز باید فقط به چرخه تجاری برگردد و مشخص شود که ارز یا به صرافی برگشته، یا بابت پرداخت بدهی ارزی خود مورد استفاده قرار گرفته است یا حتی به صرافی فروخته شده است.

کریمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مجموع صادرات غیرنفتی در ۸ ماهه نخست، امسال ۲۷ میلیارد یورو بود از این میزان صادرکنندگان شش و هشت دهم میلیارد یورو را در سامانه نیما فروختند این درحالی است که صادرکنندگان ۷۰۳ میلیارد یورو معادل ارز ۴۲۰۰ تومانی را از منابع بانک مرکزی دریافت کرده بودند.

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-10-11
0 1444

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ