صادرات گل خشک
صادرات گل خشک
واتساپ: 09018317558 02142326

صادرات گل خشک

بر اساس آماری که در این زمینه به دست آمده است، در سه ماه ابتدایی سال، کشورمان بیش از دو هزار و 356 هزار تن گل و گیاه و انواع نباتات را به بیست و سه کشور در سراسر جهان صادر کرده است. کشورهای عراق، ویتنام و ارمنستان بیشترین سهم از این صادرات را به خود اختصاص داده‌اند و در زمینه صادرات گل خشک، جزو مقاصد اصلی و شرکای تجاری گل و گیاه ایران می‌باشند. در ادامه این مقاله از وبسایت پرشین تجارت دوان ما را همراهی کنید تا با جزئیات تکمیلی پیرامون صادرات گل خشک آشنا شویم.

صادرات گل خشک صادرات گل خشک

 

از محصولات صادراتی کشور ایران می‌توان به انواع درخت، بوته، درخچه‌هایی با میوه‌های خوراکی، انواع گیاهان، غنچه‌های انواع گل‌ها، انواع گل‌های خشک، انواع گل‌های زینتی و … اشاره کرد. محصولات نامبرده از مهم‌ترین محصولات صادراتی کشورایران به شمار می‌روند.

البته لازم است اشاره کنیم که کشور ایران از تمامی ظرفیت و پتانسیلی که در این زمینه دارد، برای صادرات گل خشک استفاده نمی‌کند. به طوری که کشور ایران در زمینه تولید انواع گل و گیاه، دارای مقام هفدهم در جهان است، در حالی که در زمینه صادرات انواع گل و گیاه، دارای مقام 107 است. این موضوع نشان می‌دهد که می‌توان با در نظر گرفتن پتانسیل‌های کشورمان در زمینه تولید انواع گل و گیاه، فعالیت بیشتری را نیز در زمینه صادرات گل خشک داشت.

در حال حاضر سالانه سه میلیارد شاخه گل و گیاه در کشورمان تولید می‌گردد؛ از این حجم از تولیدات، به اندازه 200 میلیون شاخه گل صادر می‌شود که از این میان، تعداد 100 میلیون از آن شاخه گل و 100 میلیون از آن نیز گیاه آپارتمانی می‌باشند.

 

انواع گل‌های خشک صادراتی ایران

 

در کشور ایران طیف وسیعی از گل‌ها تولید می‌شود که امکان خشک کردن آن‌ها جهت استفاده از خواص‌شان وجود دارد. در ادامه به برخی از رایج‌ترین گل‌های خشک صادراتی ایران اشاره کرده‌ایم. معمولا فعالان در زمینه صادرات گل خشک، در زمینه صادرات گل‌هایی که در ادامه نام‌ برده‌ایم، فعال هستند.

  • گل همیشه بهار خشک ( Pot margold )
  • گل خشک پامپاس ( Pampas grass )
  • گل خشک مدل دم روباهی ( Asparagus meyeri )
  • غنچه گل رز خشک ( Rose Bud )
  • گل خشک مدل زنبوری یا استاتیس ( Sea Lavender )
  • گل خشک مدل مینا ( Aster )
  • گل خشک مدل ستاره ای ( Cosmos Flower )
  • گل خشک مدل نیلوفر مرداب ( Water lily )
  • مدل غنچه رز مینیاتوری
  • گل خشک مدل خوشه گندم ( Wheat )
  • گل خشک مدل جزه ( Ruscus )
  • گل خشک گل گندم ( Corn flower )
  • گل خشک پنیرک ( Mallow )
  • گل خشک قمیش ( Giant reed )
  • گل خشک قاصدک ( Dandelion )
  • گل خشک شوکران ( hemlock )
  • گل خشک بابونه ( Chamomile )
  • گل خشک مدل بومادران ( Yarrow )
  • غنچه خشک تلخه ( Rhaponticum repens )
  • گل خشک شقایق قرمز ( red poppy )
  • گل خشک دکمه ای / تکمه ای ( Gomphrena )
  • گل خشک فراموشم مکن ( Scorpion grasses )
  • گل خشک پیراکا نتا ( Pyracantha )
  • گل خشک ژیپسوفیلا ( Gypsophila )
  • گل خشک دم موشی ( Brome chess )
چالش‌ها و دشواری‌های صادرات گل خشک چیست؟

 

از مهم‌ترین دشواری‌هایی که در زمینه صادرات گل خشک وجود دارد، می‌توان به دو عامل گرانی نرخ کرایه حمل هوایی و همینطور مشکلات حمل زمینی از محل کشت و پایانه اشاره کرد. همینطور مشکلاتی در زمینه تنظیم زمانبندی صحیح برای تولید و حمل و رساندن به موقع گل خشک به دست مشتری نیز در این زمینه وجود دارد. البته برخی از صادرکنندگان ایرانی نیز به صورت مستقل و انفرادی به بازارهای جهانی ورود می‌کنند و از یک استراتژی مشترک پیروی نمی‌کنند که همین موضوع سبب می‌شود مشکلاتی در این زمینه نیز رخ دهد.

از سویی دیگر امکانات لازم برای فرآوری گیاهان در کشورمان وجود ندارد؛ به همین دلیل اغلب گل به قیمت پایینی به دیگر کشورها صادر می‌شود که آن‌ها خود با فرآوری، آن را با قیمت بالاتری نیز به فروش می‌رسانند. البته نبود سیستم‌های نگهداری و فرآوری، منجر به ایجاد ضایعات فراوان و تبدیل بخش زیادی از تولیدات گل در کشور ایران به زباله گل می‌شود.

 

بسته ‌بندی و صادرات گل خشک

 

انواع گل خشک، در بسته‌بندی‌های مختلفی به سراسر جهان صادر می‌شود. گل‌هایی که اغلب زیبا، خوش عطر، دارای خواص دارویی و … هستند، برای عرضه به بازار جهانی، باید بسته‌بندی مناسبی نیز داشته باشند.

بسته‌بندی گل‌های خشک جهت صادرات، با حساسیت بالایی نیز برخوردار است؛ چراکه بسته بندی این محصولات باید به گونه‌ای باشد که ضمن جلوگیری از آسیب دیدن‌ آن‌ها در فرآیند حمل و نقل به دیگر کشورها، برای عرضه به بازار جهانی نیز مناسب باشد.

صادرات گل خشک، در کانتینرهای 20 فوتی و با وزن 20 تن به بالا صورت می‌گیرد. این کانتینرها در در کشتی و یا هواپیماها و یا تریلی‌ها بارگیری می‌شوند و به مقصد نهایی ارسال می‌گردند.

البته در طی فرآیند خشک کردن گل‌ها نیز برای آن‌ها از روش‌های ویژه‌ای از جمله خشک کردن گل‌ها در شرایط خاص استفاده می‌گردد. بسیار مهم است که افرادی که در زمینه صادرات گل خشک فعالیت می‌کنند، از نحوه و شرایط ذخیره سازی و حمل و نقل این دسته از گیاهان اطلاعات کافی داشته باشند.

انتخاب روش مناسب جهت بسته بندی و صادرات گل خشک، باید مطابق با وسیله حمل و نقل مورد استفاده برای این زمینه، میزان مسافت، زمان و شرایط اقلیمی و … به درستی انتخاب گردد.

فعالیت کردن در زمینه صادرات گل خشک، با درآمد بالایی برای کشورمان همراه است و منجر به ایجاد اشتغال و ارتباط تجاری ایران با دیگر کشورها می‌گردد. البته این امر نیازمند تحلیل بازارهای هدف و همینطور برنامه‌ ریزی‌های لازم در این زمینه است.

اگر علاقه‌مند به فعالیت در زمینه صادرات مواد غذایی هستید، برای آشنایی با جزئیات این موضوع مقاله “صادرات مواد غذایی و مجوزهای لازم ” با کلیک مطالعه کنید.

سخن آخر

فعالیت کردن در بازار جهانی به عنوان صادرکننده گل خشک، نیازمند داشتن اطلاعاتی از کشورهای مقصد، میزان رقابت در این گروه کالایی، شناخت رایج‌ترین گل‌های خشک صادراتی، کشورهای صادر کننده گل خشک در جهان و … است.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات لازم و همینطور آشنایی با قوانین و مقررات صادرات گل خشک، از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان در ارتباط باشید و مشاوره دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه صادرات گل خشک، از طریق راه‌های ارتباطی (شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 ) با کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

برای فعالیت در زمینه صادرات گل خشک به چه مجوزهایی نیاز است؟

صادرکنندگان باید اقدام به دریافت مجوهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (معاونت غذا و دارو) و وزارت جهاد کشاورزی نمایند. ضمن اینکه ممکن است به برخی گواهی‌ها و تائیدنامه‌هایی از سازمان‌های محیط زیست و اداره استاندارد نیز نیاز باشد.

گل خشک گیاه بومادران به کدام کشورها صادر می‌شود؟

از اصلی‌ترین مقاصد ایران برای صادرات گل خشک بومادران، کشو‌های آمریکا و کانادا در قاره آمریکا، آلمان، انگلستان، ایتالیا فرانسه، مجارستان، سوئیش، سوئد در اروپا و پاکستان، هند، چین، ترکیه، بحرین، کویت، قطر، لبنان، و امارات در آسیا هستند.

آیا کشور ایران صادر کننده گل پنبه نیز می‌باشد؟

بله، گل پنبه از کشور ایران به کشورهای چین، بنگلادش، ویتنام، ترکیه، اندونزی، هنگ کنگ، کره جنوبی، پاکستان، ایتالیا، مکزیک، آلمان، آمریکا، مصر، تایلند و … صادر می‌شود.

واردات گل خشک به کشور چگونه است؟

به طور کلی کشور ایران در زمینه واردات گل و میوه و انواع سبزیجات خشک شده در زمینه صادرات حضور پررنگ‌تری را دارد. واردات اغلب این نوع محصولات به کشورمان با ممنوعیت همراه است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-10-1
0 128

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ