عراق و هند چه برنامه ای برای پرداخت پول واردات از ایران دارند؟
عراق و هند چه برنامه ای برای پرداخت پول واردات از ایران دارند؟
واتساپ: 09018317558 02142326

عراق و هند چه برنامه ای برای پرداخت پول واردات از ایران دارند؟

عراق و هند چه برنامه ای برای پرداخت پول واردات از ایران دارند؟ افتتاح حساب دولت عراق برای پرداخت پول واردات از ایران

یک مقام عراقی گفت وزارت دارایی این کشور حسابی در یک بانک دولتی باز کرده تا بغداد پول واردات از ایران را با دینار عراقی به این کشور پرداخت کند.

به گزارش افکارنیوز، سه مقام عراقی خبر دادند که آمریکا به عراق اجازه داده بعد از اجرایی شدن تحریم‌های واشنگتن علیه بخش نفت تهران، همچنان به واردات گاز، برق و مواد غذایی ادامه دهد.

این مقامات که عضو هیئت وزرای ناظر بر فعالیت های انرژی هستند گفتند که این معافیت به شرطی به عراق داده شده که برای پرداخت به ایران از دلار آمریکا استفاده نکند. تحریم‌های آمریکا علیه ایران در 4 نوامبر اجرایی می‌شوند.

یک مقام این هیئت وزرا گفت وزارت دارایی عراق حسابی در یک بانک دولتی باز کرده تا بغداد پول واردات از ایران را با دینار عراقی به این کشور پرداخت کند.مقامات بانک مرکزی در ماه اوت اعلام کردند که اقتصاد عراق از نزدیک وابسته به ایران است بنابراین بغداد از واشنگتن خواسته اجازه دهد برخی از تحریم‌ها را نادیده بگیرند.عراق محصولاتی حیاتی مثل گاز برای نیروگاههای برق، از کشور همسایه اش، ایران وارد می کند.

بیشتر بدانید :

جزئیات طرح هند برای پرداخت بهای نفت ایران به روپیه

دهلی‌نو به دنبال احیای ساز وکاری قدیمی برای پرداخت بهای نفت به ایران از طریق بانک «یوسی‌او» است. این بانک، شعبه بین‌المللی ندارد و بنابراین، در برابر تحریم‌ها آسیب‌پذیر نیست.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

در روال گذشته ۴۵ درصد از بهای نفت بر حسب روپیه در بانک یوسی‌او نگهداری می‌شد و ۵۵ درصد مابقی به یورو پرداخت می‌شد. این بار، ایران کل پول را بر حسب روپیه دریافت خواهد کرد.

انتظار می‌رود ایران از این پول برای وارد کردن برخی محصولات از هند استفاده کند. این به معنی آن است که اگر ارتباط بانک‌های ایرانی با نظام سوئیفت قطع شود، هند کماکان قادر خواهد بود بهای واردات نفت از ایران را پرداخت کند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-8-13
0 1388

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ