مجوز صادرات قیر از وزارت نفت برای ساماندهی این بازار
مجوز صادرات قیر از وزارت نفت برای ساماندهی این بازار
واتساپ: 09018317558 02142326

مجوز صادرات قیر از وزارت نفت برای ساماندهی این بازار

مجوز صادرات قیر از وزارت نفت

مجوز صادرات قیر از وزارت نفت برای ساماندهی بازار  ، صادرات هرنوع قیر از امروز فقط با مجوز وزارت نفت انجام شده و به گفته فعالان این حوزه با اجرای این مصوبه ، از رانت و سوداگری در بازار صادراتی قیر ایران جلوگیری می شود.

مجوز صادرات قیر از وزارت نفت برای ساماندهی این بازار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مجید اعظمی، مدیرعامل شرکت صادرکننده قیر کشور با اعلام این خبر افزود: ​پس از انتشار اخباری درباره صادرات قیرهای بی کیفیت بانام ونشان تجاری قیر ایرانی، با مصوبه هیئت دولت صادرات قیر از ۲۱ خرداد امسال صرفا با مجوز وزارت نفت انجام خواهد شد. بر این اساس صادرات هرگونه قیر (به جز قیرمعدنی و قیرصادراتی از محل ورود موقت) منوط به موافقت وزارت نفت است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

وی با بیان اینکه درحال حاضر دو نوع قیر برای صادرات وجود دارد گفت : یک نوع قیر، حاصل از وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر) خریداری شده در بورس کالاست که قیر تولیدی با مجوز بورس صادرخواهد شد. نوع دوم هم قیرهای حاصل از مواد اولیه رایگانی است که وزارت نفت در اختیار شهرداری ها، سازمان نوسازی مدارس ، وزارت راه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرارمی دهد که مازاد این نوع قیر نیز پس از تامین نیاز داخلی ، با مجوز وزارت نفت صادرخواهد شد.

بیشتر بدانید :

اعظمی با بیان اینکه این مصوبه اخیر هیئت دولت از قاچاق قیر و صادرات محصولات بی کیفیت به نام تجاری قیر ایرانی جلوگیری می کند گفت: تا پیش از این قیرحاصل از مواد اولیه بی کیفیت عراق وارد کشور می شد و پس از بسته بندی بانام قیر ایرانی به بازارهای هدف صادر می شد که این مسئله باعث لطمه زدن به برند قیر ایرانی شده بود اما حالا با اجرای این مصوبه جلو این نوع صادرات گرفته خواهدشد.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این مصوبه ، از رانت و سوداگری در بازار صادراتی قیر ایران جلوگیری شود.بر اساس برآوردها، ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر خاورمیانه ، سالانه حدود ۵ میلیون تن قیر تولیدمی کند که بیش از ۳ میلیون تن آن صادر می شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-3-21
0 2375

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ