آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریكا
آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریكا
واتساپ: 09018317558 02142326

آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریكا

آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریكا

نایب رئیس انجمن واردكنندگان خودرو از مذاكره با پلیس راهنمایی و رانندگی برای آغاز شماره‌ گذاری خودروهای وارد شده از آمریكا خبر داد.

كوروش مرشد سلوك اظهار كرد: همچنان شماره‌گذاری خودروهای تولید شده در آمریكا كه وارد ایران شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی متوقف است.

خودروی امریكایی وارداتی

 

وی با بیان اینكه مقام معظم رهبری در مقطعی صراحتا فرمودند كالاهای مصرفی تولیدی آمریكا وارد ایران نشود، خاطرنشان كرد: با این حال متاسفانه با تفسیرهای اشتباه، محدوده كالاهای مصرفی جا به جا شد و به خودروهای غیر آمریكایی تولیدی در این كشور هم رسید.نایب رئیس انجمن واردكنندگان خودرو ادامه داد: این در حالی است كه مقام معظم رهبری فرمودند خودروهای آمریكایی كه حتی خود آمریكایی‌ها به دلایلی همچون پر مصرف بودن از آن‌ها استفاده نمی‌كنند، وارد ایران نشود.

بیشتر بدانید :

وی افزود: بنابراین منظور از خودروی آمریكایی خودروهایی است كه با برند آمریكا در این كشور تولید شده و در بازار خود آمریكا نیز متقاضی چندانی برای آن‌ها وجود ندارد و برندهای غیر آمریكایی همچون هوندا، تویوتا و بی‌ام‌و مشمول این ممنوعیت نمی‌شوند.

مرشد سلوك با بیان اینكه متاسفانه در این رابطه تفسیرهای اشتباهی صورت گرفته كه به واسطه آن خودمان را از تكنولوژی روز محروم می‌كنیم، تصریح كرد: به عنوان مثال در حال حاضر كه درگیر آلودگی هوا هستیم، به دلیل توقف شماره‌گذاری، خودمان را از خودرویی مانند تویوتا كمری هیبرید محروم كرده‌ایم.وی ادامه داد: قرار بر این بود كه حجم بالایی از خودروهای هیبرید وارد چرخه حمل و نقل عمومی شود. خودروهای هیبریدی كه مجوز واردات دارند محدودند؛ با این حال شماره‌گذاری آن متوقف است.

نایب رییس انجمن واردكنندگان خودرو افزود: بنابراین در این شرایط در حالی رایزنی با پلیس برای آغاز شماره‌گذاری خودروهای غیر آمریكایی ساخته شده در آمریكا هستیم اما هنوز جواب مثبتی نداده‌اند. با این حال امیدواریم مسوولان وارد عمل شوند و تفسیر اشتباه صورت گرفته را اصلاح كنند و نگذارند جامعه از تكنولوژی خودروهایی همچون هیبرید محروم شود.وی خاطرنشان كرد: خودروهایی همچون هوندا و تویوتا ژاپنی و بی‌ام‌و آلمانی هستند و حتی اگر در آمریكا تولید شده باشند نمی‌توان این خودروها را آمریكایی دانست.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

حدود یك ماه پیش ایسنا براساس برخی اسناد به دست آمده اعلام كرد كه برخی خودروهای تولید شده در آمریكا با برندهای هوندا، تویوتا، ولوو و بی‌ام‌و وارد ایران شده است.به دنبال آن پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی شماره‌گذاری این خودروها را متوقف كرده و برخی كارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به خصومت آمریكا با ایران واردات خودرو از این كشور را به صلاح ندانسته و خواستار توضیح وزارت صنعت در این رابطه شدند.

در این رابطه منتقدان اظهار كردند كه واردات خودرو از آمریكا به معنای خروج ارز از ایران در جهت ایجاد اشتغال برای كارگران آمریكایی است كه با توجه به سیاست‌های خصمانه این كشور در قبال ایران در حدود نیم قرن گذشته، این كار برخلاف منطق و مصالح ملی است.

با این حال این وزارت صنعت، معدن و تجارت تاكنون از شفاف‌سازی در این رابطه خودداری كرده است. این وضعیت در حالی است كه شنیده می‌شود پلیس راهنمایی و رانندگی نیز شماره‌گذاری خودروهای واردات شده از آمریكا را به اعلام رسمی نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه موكول كرده است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1107

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ