ناممکن شدن حمایت ترجیحی از صادرات
ناممکن شدن حمایت ترجیحی از صادرات
واتساپ: 09018317558 02142326

ناممکن شدن حمایت ترجیحی از صادرات

ناممکن شدن حمایت ترجیحی از صادرات به دلیل عدم عضویت ایران در پیمان منطقه ای

عدم عضویت ایران در پیمان‌های منطقه‌ای حمایت ترجیحی از صادرات را ناممکن کرده است.محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشورهای دنیا با عضویت در پیمان‌های تجاری منطقه‌ای، محصولات تولیدی خود را تحت حمایت تعرفه‌های ترجیحی قرار می دهند، گفت: متاسفانه ایران به دلیل مشکلات ساختاری از این ترجیحات محروم است.

به گزارش مقاومتی نیوز محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی چهارشنبه شب (۹ آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بحث و بررسی در رابطه با عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت جهاد کشاورزی پرداخت. در این برنامه مسائل مربوط به تولید، صادرات و واردات محصولات کشاورزی و سیاست‌های اجرائی در این زمینه نیز تجزیه و تحلیل شد.

مشکل ساختاری ایران در زمینه بهر‌ه مندی از تعرفه‌های ترجیحی

حجتی در رابطه با بحث تعرفه‌های ترجیحی و یارانه‌های غیر‌مستقیم صادراتی و وارداتی گفت: ایران در این زمینه با یکسری مشکلات ساختاری مواجه است که سبب شده تا در زمینه تجارت تحت تعرفه‌های ترجیحی، قابل قیاس با سایر کشورها نباشد.

وزیر کشاورزی با بیان اینکه تمام کشورهای جهان برای بهره‌مندی از تعرفه‌های ترجیحی عضو پیمان‌های منطقه‌ای تجاری (توافقنامه‌های تجاری) هستند، گفت: متاسفانه ایران در هیچ پیمان منطقه‌ای عضو نیست تا بدینوسیله محصولاتش را تحت حمایت‌های ترجیحی صادر کند.

بیشتر بدانید :

فرصت‌های مناسب عضویت در اتحادیه اوراسیا برای تجارت ایران – ناممکن شدن حمایت ترجیحی از صادرات

وی افزود: البته در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده توسط رئیس‌جمهور عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا در حال نهایی شدن است.حجتی گفت: این اتحادیه فرصت‌های خوبی را به لحاظ تجاری فراهم می آورد، چراکه کشورهایی از قبیل بلاروس، روسیه، قزاقستان، ارمنستان و آذربایجان عضو این اتحادیه هستند و بدین ترتیب قدرت مانور‌ ایران در بازارهای این کشورها افزایش می یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر کشورهای جهان با استفاده از این پیمان‌های منطقه‌ای صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی و خدمات خود را مورد حمایت قرار می دهند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

فرصت‌های مناسب توافقنامه‌های تجاری دوجانبه و منطقه‌ای

گفتنی است که توافقنامه‌های تجاری دوجانبه یا منطقه‌ای می تواند با لغو محدودیت‌های تجاری، ایجاد نظام هماهنگ تعرفه‌های ترجیحی و تخصیص بهینه منابع، فرصت‌های مناسبی در حوزه تولید، صادرات و واردات و بهره‌برداری بیشتر از منابع ایجاد کند.

همچنین این توافقنامه‌ها می توان زمینه گسترش فعالیت‌های مشترک اقتصادی (از قبیل تجارت، سرمایه‌گذاری، نقل و انتقال سرمایه، تولید بین‌المللی، دسترسی به بازارهای مصرف بزرگتر و دسترسی به پتانسیل تجاری بالا) بین دو کشور یا چند کشور عضو توافقنامه را فراهم بیاورد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-9-11
0 1533

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ