واردات بار از هند به ایران
واردات بار از هند به ایران
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات بار از هند به ایران

واردات بار از هند به ایران بر اساس چندین معیار مهم شامل نیاز بازار، نیازهای جامعه، شرایط بازار، قیمت‌ کالاهای مورد نظر و … انجام می‌شود. به طوری که پس از نیاز سنجی بازار داخلی در کنار بررسی دیگر موارد، کالاهای وارداتی از هند شامل چای، محصولات کشاورزی، پارچه، ادویه، برنج و … توسط بازرگانان خریداری شده و به کشور وارد می‌شوند. باتوجه به اینکه کشور هند از نظر موقعیت جغرافیایی، در موقعیتی نزدیک به کشور ما قرار دارد، در نهایت خرید و حمل بار از هند به ایران، با قیمتی مقرون به صرفه انجام می‌شود. به همین دلیل اغلب تاجران ایرانی، علاقه‌مند به خرید از کشور هند و واردات کالا از این کشور به ایران هستند. همین موضوع نیز زمینه بهبود و تقویت تجارت میان ایران و هند را فراهم کرده است.

واردات کالا از کشور هند، مشابه با واردات کالا از دیگر کشورها، با برخی قوانین و اصول داخلی و بین‌المللی همراه می‌باشد. بازرگانانی که قصد واردات بار از هند به ایران را دارند، پیش از اینکه در این مسیر قدم بگذارند، ابتدا باید با قوانین واردات کالا از هند به کشورمان آشنا شوند. اینگونه قادر خواهند بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف کم‌ترین هزینه، واردات بار از هند به ایران را انجام دهند. در صورتی که مایل هستید در این زمینه با اطلاعات بیشتری آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

 

واردات بار از هند به ایران

 

با وجود روابط تجاری میان کشورهای هند و ایران، تاجران و بازرگانان بسیاری علاقه‌مند به فعالیت در زمینه تجارت با کشور هند هستند. در حال حاضر، محصولات بسیاری مطابق با قوانین تعریف شده در کشورمان از هند به ایران وارد می‌شوند.

کشور هند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، غذایی و دارویی است. واردات بار از هند به ایران، به دلایل متعددی از جمله باکیفیت و مقرون به صرفه بودن محصولات هندی و همینطور نزدیک بودن این کشور به ایران، با سوددهی خوبی همراه است و بسیاری از بازرگانان علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستند.‌

اگر علاقه‌مند به فعالیت در زمینه واردات قهوه هستید، مقاله “راهنمای ترخیص و واردات قهوه” را مطالعه کنید.

 

مراحل واردات بار از هند به ایران

 

در نظر داشته باشید در صورتی که بازرگانان خود بخواهند در زمینه واردات بار از هند به ایران فعالیت داشته باشند، باید در قدم اول برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنند. درصورتی که بازرگانان برای واردات کالا از شرکت‌های فعال در این زمینه خدمات دریافت کنند، نیازی به دریافت کارت بازرگانی برای واردات بار از هند به ایران نخواهد بود.

با توجه به اینکه اطلاع از مراحل واردات بار از هند به ایران، برای طی یک رویه قانونی برای واردات کالا ضرورت دارد، در ادامه به مراحل واردات کالا از کشور هند به ایران پرداخته‌ایم.

  • در قدم اول باید نیاز بازار داخلی مورد بررسی قرار بگیرد و بازرگانان بهترین کالا برای واردات بار از هند به ایران را انتخاب کنند. درحقیقت انتخاب کالای مناسب برای رسیدن به سود و دریافت بازدهی از این روش، اهمیت بسیار زیادی را دارد.
  • در مرحله بعدی، افراد باید یک تامین کننده معتبر هندی را شناسایی کنند تا بتوانند کالاهای خود را به صورت عمده و یا خرده، خریداری نمایند.
  • پس از تعیین روش حمل و نقل و پرداخت هزینه پیش‌فاکتور و یا پروفرما، لیست کالاهای خریداری شده از فروشنده دریافت می‌شود.
  • برای واردات قانونی کالا از هند به کشور ایران، در صورت نیاز به مجوزهای لازم، باید برای دریافت آن‌ها اقدام کنید. برای دریافت کارت بازرگانی، ارائه اسناد و پروفرما نیز ضرورت دارد.
  • حال باید با یکی از شرکت‌های حمل و نقل پیرامون زمان ارسال کالا، نحوه حمل و نقل، بیمه کالا و … به توافق برسید.
  • در این مرحله از واردات بار از هند به ایران، کالا وارد گمرک ایران می‌شود و می‌توانید پس از پشت سر گذاشتن رویه گمرکی، کالای خود را وارد بازار ایران کنید.
عوامل موثر در هزینه حمل بار از هند به ایران

 

یکی از سوالات رایجی که برای بازرگانان وجود دارد، سوال پیرامون هزینه حمل بار از هند به ایران است. در تعیین هزینه حمل بار از هند به ایران، فاکتورهای مختلفی شامل نوع محموله یا کالا، وزن کالا، حجم کالا، شهر مبدا و مقصد، بیمه، گمرک، اینکوترمز و … تاثیرگذار هستند. در ادامه پیرامون مهم‌ترین این عوامل توضیحاتی را آورده‌ایم.

 

شیوه حمل

 

در فرآیند واردات بار از هند به ایران، می‌توان از شیوه حمل دریایی یا هوایی استفاده کرد. حمل و نقل دریایی، شیوه‌ای مقرون به صرفه‌تر است، اما فرآیند ارسال بار به صورت دریایی، در مقایسه با ارسال هوایی، در مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد.

بارهایی دریایی از طریق خطوط جمهوری اسلامی و هم خطوط دریای خارجی از کشور هند به ایران ارسال می‌شوند. برای حمل بار هوایی نیز لازم به ذکر است ایران ایر در مقایسه با دیگر خطوط هوایی از جمله قطر و امارات، هزینه مقرون‌ به صرفه‌تری را دارد.

 

حجم و وزن بار

 

بدیهی است در فرآیند حمل بار از هند به ایران، هرچه حجم و وزن بار بیشتر باشد، قطعا هزینه حمل آن نیز بیشتر خواهد بود. این موضوع برای هر دو روش حمل بار دریایی و یا هوایی صادق است.

 

هزینه سوئیچ و کراس استاف

 

از دیگر عوامل تاثیرگذار در هزینه واردات و حمل بار از هند به ایران در هر دو روش حمل دریایی و هوایی، هزینه سوئیچ و کراس استاف هستند. لازم به ذکر است که هزینه کراس استاف به دلیل تخلیه بار در دبی و بارگیری مجدد، باید در نظر گرفته شود.

 

خدمات واردات بار از هند به ایران در مجموعه پرشین تجارت دوان

 

مجموعه بازرگانی پرشین تجارت دوان، در زمینه واردات بار از هند به ایران، دارای سابقه طولانی است. به طوری که تمامی کارشناسان و ترخیص‌کاران فعال در این مجموعه، اشراف کاملی بر روی موضوع واردات کالا از کشور هند به ایران و ترخیص آن از گمرک جمهوری اسلامی ایران دارند و می‌توانند شما را راهنمایی کنند تا با خرید کالایی که در کشور ایران برای آن بیشترین تقاضا وجود دارد و طی فرآیند حمل بار و ترخیص از گمرک ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سوددهی بالایی را تجربه کنید.

برای دریافت مشاوره تخصصی پیرامون واردات بار از هند به ایران، می‌توانید طریق شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 با کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید و مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

بازرگانان باید برای ثبت سفارش جهت واردات بار از هند به ایران، به کدام سامانه مراجعه کنند؟

بازرگانان برای واردات کالا از کشور هند به ایران، باید به سامانه جامع تجارت به نشانی اینترنتی “ntsw.ir” مراجعه کنند.

پس از واردات کالا از هند به ایران، تا چه مدت می‌توان از آن در گمرک جمهوری اسلامی ایران نگهداری کرد؟

پس از واردات کالا از هند به ایران و ورود آن به گمرک، می‌توان تا سه ماه از آن در انبار گمرک نگهداری کرد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-9-5
0 191

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ