واردات ماشین آلات خط تولید پرس
واردات ماشین آلات خط تولید پرس
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات ماشین آلات خط تولید پرس

امروزه شاهد واردات و ترخیص طیف گسترده‌ای از انواع ماشین آلات صنعتی به کشور هستیم. در این میان واردات ماشین الات خط تولید پرس بیش از هر ماشین دیگری مورد توجه سرمایه‌داران واقع شده است. چرا که در صنعت به روز و مدرن امروزه این دسته از دستگاه‌ها نقش قابل توجهی را ایفا می‌کنند. درست است که ماشین‌های پرس به صورت وارداتی تهیه می‌شوند اما به کمک آن‌ها می‌توان کالاها و محصولات بسیار زیادی را تولید کرده و در افزایش تولیدات داخلی تاثیر به سزایی را داشت. البته برای اینکه مراحل واردات و ترخیص ماشین الات خط تولید پرس با موفقیت و بدون مشکلات جانبی انجام شوند طی کردن اصولی پروسه‌های مورد نیاز در این مسیر الزامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص شما را به همراهی ما تا پایان این مقاله دعوت می‌کنیم.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان پاسخگوی سوالات شما در زمینه واردات و ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی می باشد.

 

پرس

 

منظور از ماشین الات خط تولید پرس چیست؟

قبل از اینکه به بحث واردات دستگاه‌های خط تولید پرس بپردازیم بهتر است تا با این دستگاه‌ها به طور دقیق آشنا شویم. همان طور که از نام این دستگاه‌ها می‌توان متوجه شد دستگاه‌های پرس با هدف متراکم کردن و شکل‌دهی مواد گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. کار با دستگاه‌های پرس بسیار آسان بوده و افراد می‌توانند با مجهز کردن کارگاه یا کارخانه خود به این دستگاه قدم بزرگی در افزایش تولیدات خود به ساده‌ترین شکل ممکن را با کمترین هزینه داشته باشند. امروزه شاهد وارد شدن انواع مختلفی از دستگاه‌های پرس به بازار هستیم. بنابراین واردکننده‌ها قبل از هر کاری باید با انواع این دستگاه‌ها آشنا شده و بعد از انتخاب مناسب‌ترین گزینه اقدام به واردات ماشین الات خط تولید پرس کنند. از جمله انواع ماشین‌های پرس که واردات آن‌ها به کشور از طریق دولت آزاد اعلام شده عبارتند از:

دستگاه پرس فلزات، دستگاه پرس پلاستیک، دستگاه پرس کارت، دستگاه پرس هیدرولیکی، دستگاه پرس میکانیکی، دستگاه پرس پنوماتیک، دستگاه پرس آهنگری، دستگاه پرس فرم، دستگاه پرس خمکاری، دستگاه پرس برش، دستگاه پرس ضربه لنگی، دستگاه پرس پیچی، دستگاه پرس C شکل، دستگاه پرس دروازه‌ای، دستگاه سرو پرس، دستگاه پرس ورق، دستگاه پرس غلتکی، دستگاه پرس سوراخ کن، دستگاه پرس ضربه‌ای، دستگاه پرس میوه.

 

واردات ماشین آلات خط تولید پرس

واردات ماشین الات خط تولید پرس از کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، چین، کره و کشورهای اروپایی انجام می‌شود. البته برای اینکه واردکننده‌ها بتوانند در این حوزه فعالیت کنند باید طبق قوانین و آیین‌نامه‌های وضع شده مجوزهای مورد نیاز در این حوزه را از نهادها و ارگان‌های دولتی مربوطه اخذ کنند. در غیر این صورت در مراحل واردات یا ترخیص با مشکلات جدی روبرو خواهید شد. یکی از شایع‌ترین این مشکلات عدم ترخیص دستگاه از گمرک است که با خسارت‌های مالی کلانی همراه می‌باشد. یکی از نکات ضروری که در مورد واردات دستگاه‌های پرس باید در نظر گرفت تغییر مداوم قوانین توسط دولت در خصوص آن است. در نتیجه واردکننده‌ها همواره باید در تلاش باشند تا اطلاعات خود را در مورد قوانین، تبصره‌ها و … به روز نگه دارند. از جمله مهم‌ترین قوانینی که در واردات ماشین الات خط تولید پرس باید توجه داشت عبارتند از:

  • عدم وجود تکنولوژی ساخت دستگاه پرس در کشور خودمان ایران
  • خرید دستگاه از کشورهای دوست و مورد قبول دولت
  • امکان واردات و یا تولید قطعات ماشین پرس در کشور
  • به صرفه بودن هزینه نگه‌داری و تعمیرات دستگاه

 

مراحل واردات ماشین آلات خط تولید پرس

طی کردن اصولی مراحل واردات ماشین الات خط تولید پرس سبب می‌گردد تا کارها با روال عادی خود در حداقل زمان ممکن طی شود. در نتیجه خریداران می‌توانند سریع به دستگاه وارد شده خود دست یافته و با فروش یا به کارگیری آن در مسیر رسیدن به سودهای کلان قدم بردارند. در زیر به صورت خلاصه‌وار مراحل اساسی مورد نیاز در این مسیر را معرفی و بررسی کرده‌ایم:

مرحله اول، دریافت مجوزهای لازمه

بعد از اینکه قوانین واردات ماشین‌های خط تولید پرس را بررسی کرده و کشور و شرکت مورد نظر خود را مشخص نمودید نوبت به دریافت مجوزهای لازم از نهادهای دولتی می‌رسد. برای این منظور باید نام و مشخصات دستگاه را در سامانه تجارت کشور ثبت کنید. بعد از انجام بررسی‌ها ارگان‌های مربوطه مجوز مورد نیاز شما را صادر خواهند کرد. البته این درصورتی صحت دارد که هیچ گونه مشکلی در خصوص درخواست شما وجود نداشته باشد.

مرحله دوم، اطلاع از کد تعرفه دستگاه پرس

کد تعرفه به نوعی شناسنامه کالا وارداتی به حساب می‌آید. بنابراین واردکننده‌ها قبل از هر کاری باید کد تعرفه مربوط به دستگاه خود را از سایت‌های مربوط پیدا کنند. بدون کد تعرفه واردات و ترخیص ماشین الات خط تولید پرس ممکن نخواهد بود.

مرحله سوم، خرید دستگاه پرس از کشور خارجی

بعد از اینکه مراحل اداری در کشور ایران بدون مشکل و طبق اصول و قوانین انجام شد نوبت به خرید دستگاه پرس از کشور خارجی می‌رسد. مثل هر معامله دیگری شما باید دستگاه دلخواه خود را به یک شرکت معتبر خارجی فعال در زمینه تولید انواع دستگاه‌های پرس سفارش داده و هزینه آن را به حساب طرف مقابل واریز کنید. توجه داشته باشید که در این زمینه باید هزینه مربوط به حمل و نقل دستگاه پرس تا گمرک ایران را نیز به حساب مربوطه واریز کنید.

مرحله چهارم، ترخیص دستگاه پرس از گمرک

بعد از یک بازه زمانی مشخص که بسته به فاصله کشور مبدا از ایران متغییر خواهد بود دستگاه پرس خریداری شده به گمرک می‌رسد. بنابراین واردکننده‌ها باید از یک ترخیص کار مجرب کمک بگیرند تا مراحل ترخیص ماشین الات خط تولید پرس انجام شود. هزینه ترخیص بسته به نوع دستگاه، مدت زمان قرار گرفتن آن در انبار گمرک و دیگر عوامل از این قبیل متفاوت خواهد بود.

 

تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات خط تولید پرس

برای اینکه اقدام به واردات ماشین الات خط تولید پرس کنید باید از تعرفه گمرکی آن اطلاع داشته باشید. تعرفه گمرکی عددی چند رقمی است که در اصل نوع دستگاه را مشخص می‌کند. در جدول زیر کد تعرفه گمرکی را برای چند مورد از مهم‌ترین دستگاه‌های پرس وارداتی گردآوری کرده‌ایم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید کد تعرفه مربوطه را از سایت‌های بازرگانی دریافت کنید:

نام دستگاه پرس تعرفه گمرکی ترخیص دستگاه پرس
دستگاه پرس و فشردن میوه ها ۸۴۳۵
دستگاه پرس فلزات ۸۴۶۲
دستگاه پرس هیدرولیکی ۸۴۶۲۹۱۰۰

 

واردات ماشین الات خط تولید پرس دست دوم

این روزها شاهد روی آوردن بسیاری از افراد به واردات ماشین الات خط تولید پرس دست دوم هستیم. علت این موضوع صرفه اقتصادی خرید ماشین‌های مستعمل در مقایسه با دستگاه‌های نو است. چرا که با پرداخت هزینه کمتر می‌توان دستگاه مناسبی را از کشور خارجی وارد کرد. البته به منظور جلوگیری از یک سری مشکلات دولت برای واردات ماشین‌های دست دوم یکسری قوانین محکمی را وضع کرده است. یکی از مهم‌ترین این موارد نگذشتن ۵ سال از تاریخ ساخت دستگاه‌های پرسی است که واردکننده‌ها قصد خرید آن را دارند.

کسانی که تصمیم قطعی خود را برای واردات ماشین الات خط تولید پرس مستعمل کرده‌اند نیز باید مجوزهای لازم را از نهادها و ارگان‌های دولتی دریافت کنند. در برآورد کردن ارزش گمرکی ماشین آلات پرس مستعمل باید جداول و لیست قوانین گمرکی به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. هر چه قدر که از تاریخ ساخت این دستگاه‌ها گذشته باشد به نسبت عوارض و مالیات کمتری را شامل می‌شوند.

 

ترخیص ماشین الات خط تولید پرس

بدون ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک مراحل واردات نیمه کاره خواهد بود. به این معنا که دستگاه‌های پرس یا هر وسیله دیگری اعم از برقی، خوراکی، مواد اولیه و غیره که از یک کشور خارجی خریداری می‌شوند قبل از هر کاری به گمرک منتقل می‌گردند. در گمرک بارها به انبار منتقل شده و بعد از انجام مراحل اداری مربوط به ترخیصکار اجازه خارج کردن آن از انبار داده می‌شود. در غیر این صورت کالای وارداتی شما ماه‌ها و حتی سال‌ها در گمرک نگه‌داری خواهد شد.

به منظور انجام کارهای ترخیص توصیه می‌شود از یک فرد ترخیص کار کمک گرفته شود. چرا که ترخیص‌کاران مدام در گمرکات مشغول ترخیص کالاهای وارداتی هستند. بنابراین به جدیدترین قانون‌های وضع شده آگاه بوده و می‌توانند با طی کردن اصولی پروسه‌های لازم کار در کمترین زمان کارهای ترخیص را انجام دهند. توجه داشته باشید که هر چه سرعت ترخیص از گمرک بالا باشد هزینه‌های مربوط به این مرحله نیز به نسبت کاهش خواهد یافت. چرا که نیازی به پرداخت هزینه اضافی بابت نگه‌داری دستگاه‌ها در انبار گمرک نخواهد بود.

امروزه شرکت‌های بازرگانی متعددی در حوزه واردات و ترخیص ماشین الات خط تولید پرس، قطعات و دیگر ماشین‌های صنعتی فعالیت دارند. اگر شما نیز جز دسته‌اید از افراد هستید که دوست دارید تمامی مراحل واردات بدون دردسر و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود هرگز کمک گرفتن از شرکت بازرگانی معتبر و شناخته شده در این مسیر را فراموش نکنید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-8-25
0 776

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ