واردات و ترخیص مینی لودر
واردات و ترخیص مینی لودر
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص مینی لودر

واردات لودر توسط واحدهای دارای پروانه و یا بازرگانان دارای قرارداد با واحد تولیدی منوط به تأیید استان مربوطه

 

واردات و ترخیص مینی لودر از گمرک

 

واردات و ترخیص مینی لودر  از گمرک با هدف خاکبرداری و صاف کردن سطوح در پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی به کار برده می‌شود. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از تجهیزاتی از قبیل بیل مکانیکی یا لودرهای بسیار بزرگ که امکان عبور آن‌ها از مکان‌های تنگ و کوچک وجود ندارد، نخواهد بود.

حوزه کاری مینی لودرها بسیار گسترده بوده و امروزه با هدف تسهیل اغلب پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین کسانی که وارد تجارت مینی لودر شوند می‌توانند به سودهای کلانی دست یابند.

از آنجایی که تولیدات داخلی برای تامین نیاز بازار کافی نیستند در برخی مواقع واردات و ترخیص مینی لودر می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای رونق دادن به پروژه‌ها و سودهای کلان ناشی از آن‌ها باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مینی لودرها و نکات ضروری در خصوص واردات و ترخیص آن‌ها آشنا کنیم.

 

 

واردات_مینی_لودر

مینی لودر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

مینی لودر نوعی از ماشین‌های سنگین هستند که وظیفه‌ای مشابه با لودرهای عظیم الجثه را دارند. با این تفاوت که از آن‌ها در مکان‌های تنگ و کوچک استفاده می‌شود. چرا که امکان ورود لودرهای بزرگ به آن مکان‌ها وجود ندارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های مینی لودر می‌توان به فشار پایین و سایز کوچک آن‌ها اشاره کرد.

مینی لودرها دارای کاربردهای بسیار گسترده‌ای بوده و کاربران می‌توانند سرعت کارهای عمرانی خود را به کمک آن چندین برابر کنند. معمولا مینی لودرها توانایی حمل بار تا وزن ۱۲۵ کیلوگرم را دارند. بنابراین علاوه بر خاک برداری و تسطیح سطوح با هدف حمل بار نیز می‌توان مورد استفاده قرار داد.

از دیگر ویژگی‌های مینی لودرها می‌توان به قابلیت حفاری آن‌ها اشاره کرد. به این صورت که افراد می‌توانند چاه‌هایی به قطر تقریبی ۶ متر و عمق ۱ الی ۲ متر را به کمک آن ایجاد کنند. از طرفی دیگر به دلیل ابعاد کوچکتر مینی لودر قیمت خرید آن‌ها در مقایسه با لودرهای بزرگ کمتر است. بنابراین در پروژه‌های کوچک نیازی به هزینه‌های کلان نبوده و افراد می‌توانند به کمک آن‌ها به صورت اقتصادی پروژه‌های خود را به اتمام برسانند. تمامی این موارد سبب شده‌اند تا افراد تمایل زیادی به تهیه آن از طریق واردات و ترخیص مینی لودر پیدا کنند.

 

واردات و ترخیص مینی لودر در چه حوزه‌هایی کاربرد دارد؟

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که حوزه کاری مینی لودرها فقط محدود به حفاری و خاک برداری در پروژه‌های عمرانی است. در حالی که با اقدام به واردات و ترخیص مینی لودرها می‌توان طیف گسترده‌ای از صنایع را در مسیر پیشرفت تحت تاثیر قرار داد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای مینی لودرها عبارتند از: صنایع غذایی و داروسازی (به منظور حمل بار)، ساختمان سازی، حفاری معادن، کشاورزی، دامپروری، راهسازی، پروژه های شهری و … .

استفاده از مینی لودر در حوزه‌های کاری فوق سبب می‌گردد تا نیاز به نیروهای انسانی در تعداد بالا کاهش یافته و پروژه با سرعت عمل بیشتری پیش برود. بنابراین در هزینه‌های زمانی و کارگری تا حد بسیار زیادی صرفه‌جویی خواهد شد.

 

نکات کلیدی جهت خرید در واردات و ترخیص مینی لودر

 

امروزه شاهد فعالیت شرکت‌های متعددی در ساخت و تولید مینی لودر هستیم. بنابراین تصمیم‌گیری برای خریداران در خصوص انتخاب یک مینی لودر مناسب دشوار شده است. لذا افراد باید قبل از تصمیم نهایی به یک سری نکات مهم توجه کنند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین این موارد پرداخته‌ایم:

 

قدرت موتور

مهم‌ترین ویژگی که در خرید و واردات مینی لودرها باید توجه داشت قدرت موتور آن است. مینی لودر با قدرت موتور پایین مانع از انجام برخی از پروژه‌ها می‌گردد. از طرفی دیگر میزان استهلاک موتور نیز در نتیجه قدرت پایین بودن آن بیشتر می‌شود. بنابراین هزینه نگه‌داری و تعمیر مینی لودر افزایش یافته و برای خریدار صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

قدرت بازو و دکل مینی لودر

از آنجایی که یکی از اصلی‌ترین کاربردهای مینی لودر حمل بارهای سنگین است بازو و دکل آن باید قدرت بالایی داشته باشند. در غیر این صورت تحمل بار با وزن بالا را نداشته و کاربران حین پروژه با مشکل روبرو می‌شوند.

سال ساخت لودر

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در واردات و ترخیص مینی لودرها وجود دارد، سال ساخت آن است. لودرهای کارکرده و لودرهایی که چند سال از تاریخ ساخت آن‌ها می‌گذرد جز لودرهای مستعمل محسوب می‌شوند. بنابراین ارگان‌های دولتی مربوطه (سازمان صنعت و معدن کشور) اجازه واردات مینی لودر مستعمل را نمی‌دهند. بنابراین حین خرید حتما به تاریخ تولید و تعداد ساعات کارکرد آن توجه فرمایید.

برند مینی لودر

از آنجایی که شرکت‌های متعددی در حال تولید مینی لودر در دنیا هستند انتخاب برای خریداران دشوار شده است. برای اینکه در کوتاه مدت شاهد خراب شدن قطعات مصرفی لودر نشوید توصیه می‌کنیم تا حتما از برندهای معتبر و شناخته شده برای این منظور استفاده کنید. از جمله برندهای معتبر مینی لودر می‌توان بابکت S250، بابکت S770، سانوارد SW3210 و توماس 255 را نام برد.

 

نحوه واردات مینی لودر

دولت با هدف پیشرفت پروژه‌های عمرانی، راهسازی و … اجازه واردات و ترخیص مینی لودر را تحت شرایط خاصی صادر کرده است. بنابراین افراد می‌توانند با در نظر گرفتن قوانین و شرایط کارهای مربوط به واردات مینی لودر را انجام داده و با به کار گیری یا فروش آن به سودهای کلانی دست یابند. در صورتی که شما نیز تصمیم قطعی خود را برای وارد شدن به حوزه وارداتی گرفته‌اید باید مراحل زیر را با دقت طی کنید:

  • مرحله اول انتخاب مینی شرکت معتبر خارجی به عنوان فروشنده جهت خرید لودر
  • تهیه پروفرما از مینی لودر
  • ارائه پروفرما به نهادها و ارگان‌های دولتی مربوطه و دریافت مجوزهای مورد نیاز برای واردات و ترخیص مینی لودر از گمرکات کشور
  • انجام معامله خرید مینی لودر از شرکت خارجی با ثبت سفارش و پرداخت هزینه
  • ترخیص مینی لودر وارداتی از گمرک

بعد از اینکه مینی لودر از شرکت خارجی خریداری شد از طریق یکی از راه‌های حمل و نقل (زمینی، هوایی، دریایی) به گمرکات کشور انتقال داده می‌شود. بنابراین وارد کننده‌ها باید هزینه‌ای را جهت حمل و نقل مینی لودر وارداتی خود نیز در نظر گرفته و پرداخت کنند. بسته به مسافت کشور مبدا تا ایران پروسه واردات کمی زمان بر خواهد بود. برای این منظور باید مدت زمانی در حدود ۲ الی ۳ هفته را در بهترین حالت ممکن در نظر گرفت.

گاهی اوقات به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها، واردات مینی لودر به ایران به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود. به این صورت که وارد کننده باید کشوری را که در لیست تحریم‌ها قرار ندارد به عنوان واسطه انتخاب کند. معمولا شرکت‌های بازرگانی ایرانی، کشور دبی را برای این کار انتخاب می‌کنند. به این شیوه وارداتی، واردات غیر مستقیم مینی لودر گفته می‌شود.

 

ترخیص مینی لودر از گمرک

آخرین مرحله‌ای که باید در پروسه واردات مینی لودر در نظر گرفت، ترخیص آن از گمرکات کشور است. چرا که بدون ترخیص شما اجازه دریافت مینی لودر وارداتی خود را نخواهید داشت. ترخیص مینی لودر توسط ترخیص کار انجام می‌شود. بنابراین واردکننده‌ها باید وکالت کتبی به ترخیص کار خود در خصوص این موضوع ارائه دهند. ترخیص مینی لودر از گمرک با پرداخت مالیات، حق ورود و تعرفه گمرکی به اتمام رسیده و واردکننده‌ها می‌توانند آن را از انبار گمرک تحویل بگیرند. علاوه بر مینی لودرها انواع دیگری از ماشین‌الات سنگین در این دسته وجود دارند که واردکننده‌ها می‌توانند برای خرید و واردات آن اقدام کنند.

از جمله انواع لودرهای وارداتی به کشور عبارتند از:

  • لودر تایری
  •  زنجیری
  • بیل دار
  • ترخیص لودرهای بزرگ و …

به عنوان نکته مهم توجه داشته باشید که هر چه پروسه ترخیص مینی لودر با سرعت بیشتری انجام شود هزینه‌ نهایی مربوط به واردات کمتر خواهد بود. شرکت‌های بازرگانی معتبر و ترخیص‌کاران باتجربه می‌توانند کمک بزرگی در این خصوص به شما بکنند. واردات و ترخیص مینی لودر روی هم رفته بین ۲ الی ۳ ماه زمان نیاز خواهد داشت.

 

تعرفه گمرکی ترخیص مینی لودر

برای اینکه نوع لودر وارداتی مشخص گردد تعیین کد تعرفه گمرکی مربوط به آن الزامی است. چرا که کد تعرفه نشان دهنده هویت کالای وارداتی شما خواهد بود. مینی لودر در دسته لودرها قرار می گیرد. کد تعرفه انواع لودرها با چهار رقم ۸۴۲۹ آغاز می‌شود.

واردکننده‌ها باید بعد از تصمیم‌گیری نهایی کد تعرفه را با دقت بالا از لیست ارائه شده توسط سازمان جهانی گمرک به دست آورند. کد تعرفه گمرکی لودرها با قدرت ۳۳۰ اسب بخار و بیشتر ۸۴۲۹۱۱۲۹ می‌باشد.

کد تعرفه گمرکی برای لودرهایی با قدرت ۳۷۰ اسب بخار و بیشتر ۸۴۲۹۵۱۲۹ می‌باشد. مالیات و حق ورودی انواع لودرها بر اساس قیمت، وزن، نوع و دیگر پارامترها از این قبیل تعیین می‌شوند. بنابراین واردکننده‌ها باید بعد از انتخاب لودر و نوع آن هزینه‌های نهایی کار را برآورده کنند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-9-30
0 755

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ