گمرک چگونه به واحدهای تولیدی کمک می کند؟
گمرک چگونه به واحدهای تولیدی کمک می کند؟
واتساپ: 09018317558 02142326

گمرک چگونه به واحدهای تولیدی کمک می کند؟

کمک گمرک به واحدهای تولیدیگمرک چگونه به واحدهای تولیدی کمک می کند؟ در حال‌حاضر در گمرگ برای کمک به بخش ترخیص کالا، برای بسیاری از واحدهایی که دچار کمبود نقدینگی هستند، به خصوص برای واحدهای تولیدی، کالاهایشان به صورت ترخیص نسیه انجام می‌شود.

گمرک چگونه به واحدهای تولیدی کمک می کند؟

فرود عسگری گفت : برای این واحدها مهلت شش ماهه می دهیم و 50، 60 و گاهی 70 درصد کالا را ترخیص می کنیم که تقریبا معادل حقوق ورودی می شود. به این ترتیب این میزان از واردات آنها وارد چرخه و پروسه تولید می شود تا آنها بعدا بقیه کالا را ترخیص کنند. این یکی از کمک هایی است که برای راحتی کار بازرگانان انجام می دهیم.

بیشتر بدانید : داستان واگن های مترو در گمرک چیست؟

عسگری ادامه داد: کمک دیگر وصول ضمانت نامه برای کالاهایی است که تولید داخل ندارند. آنهایی که مشابه تولید داخل داریم مشمول ضمانت نامه نیستند. براساس آماری که روندی 4، 5 ساله را بررسی کردیم، تقریبا 60، 70 درصد کالاهای وارداتی به کشور را مشمول ضمانت نامه کرده ایم. این کالاها با سررسید تقریبا یکساله می توانند با ضمانت نامه بانکی ترخیص شوند.در اقدامی دیگر تصمیم گرفته‌ایم برای ورود موقت، واحدهای تولیدی خودمان بدون نیاز به پروسه ثبت سفارش بتوانند کالاهای خود را پیگیری کنند. این اقداماتی است که برای وضعیت فعلی مناسب است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

رییس کل گمرک ایران در خصوص مشکلات صف ثبت سفارش و ترافیک آن نیز گفت: وقتی ارز 4200 تومانی داشته باشید، طبیعی است در ثبت سفارش ها صف ایجاد شود. در صف ثبت سفارش آمار بالاست، اما در واقع تمام این ثبت سفارش ها باید مدیریت و اولویت بندی شود.مثلا ابتدا باید کالاهای اساسی، مواد اولیه، تجهیزات خط تولید، قطعات و … مدیریت شود و بعد باقی کالاها بررسی شود. باید توجه کرد که همه این موارد شاید منجر به واردات نشود.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-4-2
0 1146

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ