کشورهای هدف صادرات مبل ایرانی و راهکاریی برای بهبود صادرات
کشورهای هدف صادرات مبل ایرانی و راهکاریی برای بهبود صادرات
واتساپ: 09018317558 02142326

کشورهای هدف صادرات مبل ایرانی و راهکاریی برای بهبود صادرات

کشورهای هدف صادرات مبل ایرانی و راهکاریی برای بهبود صادرات : عراق، سوریه، افغانستان و امارات، اصلی‌ترین بازارهای مبلمان ایرانی هستند اما باید گفت که میزان صادرات مبل در پنج سال اخیر به حدود نصف کاهش یافته است. این در حالی است که هشت درصد از اشتغال کشورمان در این صنعت نهفته است.

کشورهای هدف صادرات مبل ایرانی و راهکاریی برای بهبود صادرات

طبق آمارهای ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت، در سال گذشته ۱۱ میلیون دلار مبلمان ایرانی به مقصد عراق صادر شده و مقصد ۵۵.۷ درصد از مبلمان صادراتی ایران عراق بوده است. پس از آن سوریه با وارداتی در حد دو میلیون دلار ۱۳ درصد از صادرات ایران در این بخش را به خود اختصاص داده و افغانستان با حدود دو میلیون دلار سهم ۱۰ درصدی از صادرات مبل ایران دارد.

همچنین امارات متحده عربی با واردات ۱.۶ میلیون دلار مبلمان ایرانی به عنوان چهارمین بازار هدف این بخش شناخته شده و هفت درصد از کل صادرات ایران را به خود اختصاص می‌دهد.به استناد آمارهای سازمان توسعه تجارت، صادرات مبلمان به این کشورها در سال گذشته نسبت به سال قبل افزایش نسبی داشته است. البته اگر صادرات به این بخش را در یک مقطع زمانی پنج ساله در نظر بگیریم، صنعت مبلمان از صادرات ۳۰ میلیون دلاری در سال ۱۳۹۱ به ۱۶ میلیون در سال ۱۳۹۵ رسیده است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

آمارهای جهانی نیز گویای آن است که چین، آلمان و ایتالیا بزرگترین صادرکنندگان مبلمان در جهان هستند و ۳۱ درصد از مجموع صادرات مبلمان دنیا به چین مربوط می‌شود. کشورهای هلند، آمریکا و مکزیک دیگر صادرکنندگان بزرگ مبلمان در سطح جهان به شمار می روند.

در حال حاضر حدود ۶۰ هزار واحد صنعتی و صنفی به تولید و عرضه انواع مبلمان در کشور مشغول هستند و در مجموع می‌توان گفت هشت درصد از اشتغال کشور به این بخش مربوط می‌شود. ارزش بازار ملی مبلمان بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار در سال اعلام شده و ظرفیت کنونی تولید این بخش بیش از ۱۵ میلیارد دلار در سال ارزیابی شده است.

بیشتر بدانید :

راهکارهایی برای بهبود صادرات

واردات مواد اولیه و ماشین آلات از جمله مواردی است که نیازمند حمایت‌های دولتی محسوب می‌شود و تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته و قیمت تمام شده کالا و بالا بودن این قیمت، آن در ایران از دیگر موضوعات دخیل در وضع صادرات است. بحث دیگر شناسایی کشورهای هدف و بازاریابی در آنهاست. برای انجام این مهم لازم است در نمایشگاه‌های مختلف بین المللی حضور داشته و به بازاریابی محصولات بپردازیم، اما با توجه به هزینه‌های بالایی که در این بخش وجود دارد امکان حضور موثر در این نمایشگاه‌ها فراهم نمی‌شود.

نکته دیگر آنکه برای صادرات کالایی مانند مبلمان نیازهای گمرکی خاص و بسته بندی مناسب لازم است که در این زمینه‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد.

تولید و صادرات در این صنعت می تواند ، به توسعه صادرات غیرنفتی کمک شایانی نماید. حمایت از صنایع مبلمان باعث افزایش ارز آوری و اشتغال زایی در کشورهای تولید کننده می شود. تولید و فعالیت در صنعت مبلمان علاوه بر دستیابی به ارزش افزوده مناسب در کوتاه مدت ، بازده بالایی در اشتغال زایی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد و این صنعت از سالیان گذشته سبب توسعه اقتصادی کشورها شده است

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-11-1
0 2792

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ