صادرات دام زنده
صادرات دام زنده
واتساپ: 09018317558 02142326

صادرات دام زنده

ایران به لحاظ صادرات دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس موقعیت ممتازی دارد. بنابراین صادرات دام‌ زنده فرصت تجاری خوبی است که باید توسعه یابد. افزایش تولید بره با استفاده از روشهای اصلاح نژادی و جایگزین کردن نژادهای دوقلوزا از مهمترین اولویت های معاونت امور دام است که در حال پی گیری و اجراست. برای صادرات دام زنده، باید مجوز جهاد کشاورزی اخذ شود.

**در حال حاضر صادرات دام ممنوعیت دارد **

صادرات دام زنده

اما در فصل زایش و شیردهی دام سبک، بز و گوسفند کاهش عرضه دام‌ زنده به بازار وجود دارد و به منظور مدیریت عرضه و تقاضا و جلوگیری از روند افزایش قیمت گوشت قرمز بویژه گوشت گوسفندی صادرات دام‌ زنده بطور موقت تا زمان عبور از آن فصل ممنوع می شود.

در حال حاضر ، ممنوعیت صادرات دام زنده غیرگوشتی رفع شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای که به دفتر صادرات و گمرک ارسال کرده‌ است، صادرات دام‌ زنده مولد غیر گوشتی و همچنین صادرات پریفرم را بلامانع اعلام کرد.

واسطه ها و دلالان را عاملان اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز بویژه گوشت گوسفندی هستند. گوشت گوسفند از زمانی که از دامدار خریداری می شود حداقل بین سه واسطه دست به دست می شود و در نتیجه بازار و قیمت را بویژه در مواقعی که محدودیت تولید وجود دارد تحت تاثیر قرار می دهد.فعالیت واسطه ها و دلالان در چندماه اخیر که گوسفندان در فصل زایش قرار دارند در قیمت نهایی تاثیر گذاشته و سبب افزایش قیمت می شود.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

متاسفانه دامدار از بابت تولید سود چندانی بدست نمی آورد و در اصل دلالان و واسطه ها سود می برند. بنابراین توسعه زنجیره های تولید برای کاهش فعالیت دلالان و واسطه ها در بازار گوشت قرمز ضروری است. در زنجیره های تولید، تمام مراحل از پرورش و تولید تا کشتارگاه و عرضه به بازار در زنجیره کاملی مدیریت و عرضه می شود و واسطه ها در این زنجیره حذف می شوند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-10-2
0 2292

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ