آغاز ترانزیت دریایی افغانستان از طریق ایران
آغاز ترانزیت دریایی افغانستان از طریق ایران
واتساپ: 09018317558 02142326

آغاز ترانزیت دریایی افغانستان از طریق ایران

آغاز ترانزیت دریایی افغانستان از طریق ایران ؛ به زودی ، استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت: ظرفیت بندر چابهار و دسترسی به آبهای آزاد مهمترین اولویت در گسترش روابط تجاری دو كشور ایران و افغانستان است.

 

ترانزیت_دریایی

 

آغاز ترانزیت دریایی افغانستان از طریق ایران

علی اوسط هاشمی در سفر به افغانستان در دیدار با “عبدالله عبدالله”رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های سیستان و بلوچستان در زمینه مراوده های تجاری و اقتصادی با افغانستان افزود: همزمان با فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال مردم دو كشور شاهد سرآغاز عصری جدید در ترانزیت دریایی در چابهار خواهند بود.

وی به اشتراكات گردشگری بین دو كشور اشاره كرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت‌های گردشگری و ایجاد تورهای مشترك گردشگری در تحكیم روابط دو كشور نقش اثرگذاری دارد.بنابر گزارش شبكه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، وی ایجاد بندر مشترك خشك بین دو كشور را خواستار شد و اظهار داشت: استفاده از فرصت دریای آزاد عمان موجب رونق بخشیدن به بندر خشك می‌شود كه مرز میلك سیستان و بلوچستان نقطه مناسبی برای ایجاد این بندر است.استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با تحقق بندر خشك می‌توانیم ولایت نیمروز را به بارانداز توسعه مبادلات تجاری افغانستان و ایران تبدیل كنیم.

برای دریافت اطلاعات پیرامون ترانزیت کالا ، واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

وی با اشاره به ارتباط خوب والیان ولایت‌های نیمروز، هرات، قندهار و فراه با مسئولان سیستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: با تسریع در مراودات و اجرای نشست های مشترك می‌توان فصل نوینی در روابط دو كشور رقم زد.

هاشمی تاكید كرد: احیای تالاب هامون كه با زندگی یك پنجم جمعیت استان گره خورده یكی از خواسته های مهم این سفر است زیرا احیای این تالاب جان تازه ای به مردمان دو سوی مرز می بخشد.

رئیس هیئت اعزامی به افغانستان تسریع در احداث پل دوم مرز میلك را خواستار شد و افزود: با توجه به اهمیت مراودات تجاری و حضور موثر در توسعه تجارت از طریق بندر چابهار، احداث این پل ضرورتی انكارناپذیر است.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد طرف ایرانی، اظهار داشت: از سفر به چابهار، خاطرات خوشی برایم ماند كه همواره مهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان را به خاطر دارم.

بیشتر بدانید :

حمل و نقل دریایی

“عبدالله عبدالله” تسریع در تحقق نگاه مشترك در جهت دستیابی به اهداف پیش بینی شده را مورد تاكید قرار داد و گفت: نشست مشترك والیان مرزی دو كشور و فرماندهان مرزبانی باعث برون رفت از مشكلات مرزی خواهد شد و به رونق بخشی معیشت مرزنشینان كمك می كند.رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان تصریح كرد: به مدت 15سال از نزدیك شاهد تلاش و همراهی ایران با افغانستان بوده ام و از زحمات مسئولان ایرانی سپاسگزاریم.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه سفر به افغانستان عصر دیروز با وزیر كشور افغانستان نیز دیدار كرد و ضمن تاكید بر اهمیت افزایش مراودات مرزی گفت: بالا بردن حجم مراودات مرزی بین دو كشور موجب تغییر در روند زندگی مرزنشینان خواهد شد.

“علی اوسط هاشمی” حذف ویزا برای مسافران دو كشور را آرزوی دیرینه مردم دانست و افزود: تسهیل در عبور و مرور مردم و تجار دو كشور تاثیر بسزایی در روند رشد و توسعه منطقه خواهد داشت.وی با اشاره به احداث پل دوم بر روی رودخانه مرزی در منطقه میلك سیستان و بلوچستان بیان كرد: نگاه مشترك دو كشور در توسعه مرز میلك نقطه عطفی در ایجاد بارانداز ملی خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اختلاف نظر مرزبانان دو كشور در مبادی ورودی مرز بعضا موجب نارضایتی تجار می شود كه با مدیریت صحیح باید مانع ایجاد نارضایتی شویم.رئیس هیات ایرانی اعزامی به افغانستان تصریح كرد: استان سیستان و بلوچستان آمادگی همكاری در زمینه های گوناگون بهداشت و درمان، آموزش و گردشگری با كشور افغانستان را دارد.

وزیر كشور افغانستان نیز در این دیدار از روابط حسنه و مراودات موثر در وضعیت زندگی مردم دو كشور اعلام پشتیبانی كرد و گفت: همواره مراتب تقدیر و تشكر خود را از مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام می داریم.

“تاج محمد جاهد” اظهار داشت: نقش بی بدیل سفارت ایران در افغانستان را نباید نادیده گرفت و دو كشور در مسیر توسعه اهداف مشتركی دارند.وی ادامه داد: تعلیم، خدمات رفاهی، سلامت و آموزش از مهم ترین كمكهای ایران به مردم افغانستان در طول سالیان متمادی بوده است كه سبب شده مردم افغانستان با ایران بیگانگی ندا شته باشند و آنرا خانه دوم خود می پندارند.

وزیر كشور افغانستان تامین معیشت مرزنشینان را از اهداف مشترك دو دولت برشمرد و تصریح كرد: باید به این مساله مهم توجه ویژه ای داشت و افغانستان در این زمینه آمادگی هرگونه همكاری را دارد و از آن حمایت می كند.

جاهد ادامه داد: با افزایش ظرفیت بندر چابهار فرصت مناسبی برای تجار دو كشور فراهم می شود كه باید به نحو احسن از آن استفاده كنیم.

وی بیان كرد: دولت افغانستان آمادگی دارد مرز میلك را به عنوان بارانداز بندر خشك مورد توجه قرار دهد و مسیر چابهار به میلك را برای تجار تسهیل كند.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در راس هیاتی روز دوشنبه به افغانستان سفر كرده و قرار است در كابل و قندهار با مسئولان این كشور دیدار و گفت وگو كند.

استان سیستان و بلوچستان ایران حدود 300 كیلومتر با ولایات نیمروز و فراه افغانستان هم مرز است.(خبرگزاری صدا و سیما)

مطالعه بیشتر

فورواردر و قراردادهای تجارت بین الملل

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1233

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ