اعمال ضوابط دشوار برای واردات گوشت به كشور
اعمال ضوابط دشوار برای واردات گوشت به كشور
واتساپ: 09018317558 02142326

اعمال ضوابط دشوار برای واردات گوشت به كشور

اعمال ضوابط دشوار برای واردات گوشت به كشور

مدیر كل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشكی كشور گفت: ناظرین بهداشتی این سازمان بر تمامی مراحل تولید گوشت قرمز در كشور برزیل نظارت می‌كنند.

شرایط_واردات_گوشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان دامپزشكی، مسعود محمدیان در رابطه با موضوع نظارت بهداشتی بر واردات گوشت از كشور برزیل اعلام كرد: طبق قانون سازمان دامپزشكی و آیین نامه‌های اجرایی آن، در صدور مجوز بهداشتی واردات گوشت؛ مطالعه كتابخانه‌ای از كشور مبداء واردات به عمل آمده و در صورت تأیید موضوع، بررسی میدانی از آن كشور توسط كارشناسان سازمان دامپزشكی كشور صورت می‌گیرد.

وی اضافه كرد:نتیجه بازدید میدانی در كمسیون واردات بررسی می‌شود و در صورت مثبت بودن شرایط، الزامات بهداشتی واردات جهت تأیید به مرجع ذیصلاح دامپزشكی كشور مبداء واردات، ارسال می‌گردد.

محمدیان  افزود: پس از تأیید این الزامات، مجوز بهداشتی واردات ارائه می‌شود و شروع تولید منوط به حضور مستمر ناظربهداشتی دولتی وناظر ذبح شرعی در كشتارگاه‌های مورد تأیید است ضمن اینكه ناظر بهداشتی بر تمام مراحل تولید (اعم از بازرسی قبل از كشتار، حین كشتار، بعد از كشتار و  بارگیری) نظارت دارد.

بیشتر بدانید :

مدیر كل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشكی كشور با اشاره به كشورهایی كه به ایران صادرات گوشت قرمز دارند، عنوان كرد: در حال حاضر از 21 كشور مبداء واردات مطالعه كتابخانه‌ای به عمل آمده و این كشورها برای صادرات  گوشت قرمز (گوشت گوساله یا گوسفند) به ایران تأیید شده‌اند ضمن اینكه از بین این كشورها برای 11 كشور مجوز بهداشتی صادر شده است.

اعمال ضوابط دشوار برای واردات گوشت به كشور

این مقام مسئول ادامه داد: از محموله‌های وارده به كشور در مرزهای ورودی پس از كنترل مدارك، آزمایشات لازم به عمل آمده و در صورت انطباق با دستورالعمل‌های اعلامی این محموله‌ها ترخیص می‌شوند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

محمدیان اضافه كرد:در كشور برزیل نیز مثل سایر كشورها روند واردات با حضور ناظرین مستقر بهداشتی و شرعی صورت می‌گیرد و به تمام مراحل تولید مطابق دستوالعمل‌ها و ضوابط نظارت دارند؛ با توجه به اینكه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف سایر كشورها در كشتارگاه های خارج از كشور ناظرین بهداشتی مستقر دارد،  گوشت‌های وارداتی به كشور به جهت نظارت‌های بهداشتی لازم توسط ناظرین بهداشتی سازمان دامپزشكی كشور مورد تأیید است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1952

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ