اعمال محدودیت پنج ماهه برای واردات برنج در كشور
اعمال محدودیت پنج ماهه برای واردات برنج در كشور
واتساپ: 09018317558 02142326

اعمال محدودیت پنج ماهه برای واردات برنج در كشور

اعمال محدودیت پنج ماهه برای واردات برنج در كشور

اعمال محدودیت پنج ماهه برای واردات برنج در كشور ، وزیر جهاد كشاورزی از اعمال ممنوعیت پنج ماهه واردات برنج به كشور خبر داد. حجتی در سی و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها كه در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شد گفت: از سال جاری ممنوعیت پنج ماهه‌ای از تیرماه تا آخر آبان ماه برای واردات برنج در كشور اعمال شده است و مقرر شده این ممنوعیت هر ساله اعمال شود.

اعمال محدودیت پنج ماهه برای واردات برنج در كشور

 

تغییر كاربری‌های زمین‌های كشاورزی

وی در خصوص تغییر كاربری‌های زمین‌های كشاورزی در سطح كشور تاكید كرد باید به این نكته توجه داشت كه زمین‌های كشاورزی در اختیار تجدیدناپذیر هستند و قطعا این زمین‌ها متعلق به نسل‌های آینده است لذا باید به خوبی از آنها مراقبت كنیم و در مقابل تغییر كاربری آنها بایستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز به دلیل سودجویی برخی افراد مرغوب‌ترین اراضی ما دستخوش سوداگری قرار می‌گیرد در حالیكه جایگزینی برای زمین‌های كشاورزی وجود ندارد.

این در حالیست كه در سه سال گذشته میزان تغییر كاربری زمین‌های كشاورزی با همكاری و تعامل دستگاه قضایی و مجموع دستگاه‌های ذیربط كاهش پیدا كرده است اما متاسفانه به دلیل وسعت این مشكل این مسئله همچنان وجود دارد.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

مشكلات در طرح‌های جامع و برخی قوانین

وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به وجود برخی مشكلات در طرح‌های جامع و برخی قوانین تاكید كرد: باید در طرح‌های جامع تجدید نظر كنیم و در مقابل متخلفین تغییر كاربری‌ها برخوردی جدی و قاطع داشته باشیم تا در حفظ اراضی كشاورزی به عنوان سرمایه ملی توفیقات لازم را داشته باشیم.

وی در خصوص خودكفایی در تولید گندم و واردات برنج نیز گفت: برخی محصولات كشاورزی به ویژه محصولات باغی بیش از مصرف داخلی تولید می‌شود كه باید برای این محصولات از بازارهای صادراتی استفاده كنیم. منطقی نیست كه هر محصولی كه نیاز داریم به راحتی و با تعرفه‌های پایین وارد كشور شود و محصولات كشاورزی داخلی پشت مرزهای بین المللی باقی بماند و از بین برود. باید سیاست بازار در مقابل بازار را دنبال كنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ممنوعیت پنج ماهه واردات برنج از تیرماه تا پایان آبان ماه گفت: سالانه دو میلیون و 400 هزار تن برنج در كشور تولید می‌شود اما این پاسخگوی نیاز داخلی نیست. بر همین اساس نیازمند واردات هستیم اما با تنظیم تعرفه‌ها باید طوری مدیریت كنیم كه واردات محدود و بیش از نیاز نباشد. امروز قیمت برنج در مزرعه منطقی است اما با فاصله زیادی در بازارها برنج عرضه می‌شود كه باید مراجع ذیربط مدیریت دقیقی بر این عرضه در بازارها داشته باشند. تلاش كرده‌ایم كه تولید كنندگان بتوانند مستقیما محصولات خود را در بازار عرضه كنند تا از این طریق مدیریت دقیقی بر قیمت‌ها اعمال شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1115

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ