افزایش تعرفه ورق‌های فولادی در سال 95
افزایش تعرفه ورق‌های فولادی در سال 95
واتساپ: 09018317558 02142326

افزایش تعرفه ورق‌های فولادی در سال 95

افزایش تعرفه ورق‌های فولادی در سال 95

افزایش تعرفه ورق‌های فولادی در سال 95؛ دبیر سندیكای تولیدكنندگان لوله و پروفیل از تصویب افزایش تعرفه ورق‌ فولادی در سال 95 خبرداد و گفت: وزیر صنعت دستور داده تا ورق‌های فولادی 5 درصد ارزان‌تر از فوب خلیج فارس به تولید داده شود.

امیر حسین كاوه در نشست خبری از تصویب افزایش تعرفه ورق‌های فولادی در دولت خبرداد و گفت: هم اكنون ورق‌های فولادی با ضخامت كمتر از 3 میلیمتر تنها از سوی سه شركتفولاد مباركه، نورد و لوله اهواز و فولاد گیلان تامین می‌شود كه این ورق‌ها، مواد اولیه كارخانجات لوله و پروفیل در كشور به شمار می‌رود، این در حالی است كه تولید داخلی كفاف نیاز تولیدكنندگان را نمی‌دهد ولی دولت مصوب كرده تا تعرفه ورود ورق‌های فولادی برای سال 95، افزایش یابد كه این امر قیمت تمام‌شده محصولات نهایی تولیدكنندگان داخلی در بازارهای خارجی را دچار مشكل می‌كند.

دبیر سندیكای تولیدكنندگان لوله و پروفیل فولادی افزود: هم اكنون تامین مواد اولیه مورد نیاز كارخانه‌های تولید لوله و پروفیل فولادی كشور به صورت انحصاری در دست چند واحد تولیدی است در حالی كه این واحدها ورق را به قیمت 277 دلار صادر كرده و وقتی قرار است محصول خود را به تولیدكننده داخلی بفروشند، آن را به قیمت 425 دلار عرضه می كنند، ضمن اینكه در بورس كالا نیز مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید، به صورت قطره‌چكانی عرضه می‌شود.

وی تصریح كرد: تولیدكنندگان محصولات فولادی نامه اعتراضی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شخص وزیر صنعت ارسال كردند كه بر این اساس، وزیر صنعت دستور داده تا 5 درصد ارزان‌تر از قیمت فوب خلیج فارس، مواد اولیه در اختیار تولیدكنندگان لوله و پروفیلفولادی قرار گیرد، در حالی كه این اتفاق رخ نداد، ضمن اینكه ما حاضریم به میزان 200 هزار تن از محصولات مورد نیاز خود را تا 10 درصد گرانتر از فوب خلیج فارس از تولیدكنندگان داخلی بخریم.

بیشتر بدانید : فهرست جدید كالاهای مشمول تخفیف تعرفه ای

به گفته كاوه، تعرفه واردات ورق‌های فولادی برای سال آینده، 20 درصد تعیین شده، این در حالی است كه با این تعرفه، ادامه وضعیت دشوار است، البته هم اكنون واحدهای تولیدی با 40 درصد ظرفیت خود كار می‌كنند، ضمن اینكه برخی كارخانجات نیز تعطیل هستند در حالی كه با این شرایط، متاسفانه تعرفه‌ها در اتاق‌های در بسته به تصویب رسیده است.

افزایش تعرفه ورق‌های فولادی در سال 95

وی اظهار داشت: با یكی از تولیدكنندگان بزرگ ورق در چین در حال مذاكره هستیم تا در صورت امكان در یكی از مناطق ویژه اقتصادی كشور انباری را با هزینه خود درست كرده و محصولات خود را در آن دپو كند تا از این طریق مواد اولیه موردنیاز كارخانه‌های لوله و پروفیل با قیمت روز و راحت‌تر قابل تامین و دسترسی باشد. در این میان، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران هم با افزایش تعرفه واردات ورق‌های فولادی با ضخامت كمتر از 3 میلیمتر مخالف است و در مجموع، به نظر می‌رسد در صورت اجرایی شدن افزایش تعرفه، در سال آینده افزایش قیمت حداقل 20 درصدی را در زمینه لوله و پروفیل شاهد باشیم كه در نتیجه قیمت صنایع پایین‌دستی با افزایش مواجه خواهد شد. طی یكی دو هفته اخیر كه مباحث مربوط به افزایش تعرفه واردات مطرح شده، قیمت‌ها 300 تومان افزایش یافته است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

همچنین ابویی مهریزی، عضو سندیكای تولیدكنندگان لوله و پروفیل فولادی نیز گفت: بهمن سال گذشته توافق نامه ای را با انجمن تولیدكنندگان فولاد به امضا رساندیم كه بر مبنای آن، درخواست افزایش تعرفه واردات برای ورق‌های زیر 3 میلی متر تعیین نشود در حالی كه در تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته، این تعرفه وضع شد و مشكلات زیادی را ایجاد كرد. هم اكنون نیز درخواست ما از دولت این بود كه برای این ورق ها تعرفه تعیین نشود در حالی كه امسال تعرفه با افزایش بیشتر نسبت به قبل، در دولت به تصویب رسیده است.

وی افزود: براساس آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، دو میلیون و 850 هزار تن ورق گرم در یازده ماهه امسال وارد كشور شده، ضمن اینكه یك میلیون و 750 هزار تن از این رقم، مربوط به ورق های زیر 3میلی‌متر است در حالی كه ما در ورق‌های كمتر از 2 میلی‌متر نیز توان تولید در داخل كشور نداریم، البته بخشی هم ورود موقت كالا برای صادرات صورت می گیرد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1402

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ