افزایش ورود قطعات منفصله به كشور
افزایش ورود قطعات منفصله به كشور
واتساپ: 09018317558 02142326

افزایش ورود قطعات منفصله به كشور

افزایش ورود قطعات منفصله به كشور

عصر خودرو در حالی واردات قطعات منفصله برای تولید خودرو سواری در 9 ماه منتهی به آذرماه در رتبه سوم واردات كالا به كشور قرار دارد كه این موضوع نشان از رشد ورود قطعات خودرو به كشور دارد.

افزایش_ورود_قطعات_منفصله_به_كشور

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بنابر آمار تجارت خارجی ایران، قطعات منفصله برای تولید اتومبیل سواری در 9 ماهه سال‌جاری به ارزش 605 میلیون دلار بوده است كه كارشناسان رشد ورود قطعات و همزمان با آن افزایش تولید خودرو به كشور در دوره پساتحریم را مهم‌ترین عامل این موضوع عنوان می‌كنند.در شرایطی واردات قطعات منفصله خودرو به كشور توانسته رتبه سوم از مجموع واردات كالا به كشور را كسب كند كه این بخش در آمار هفت و هشت ماهه سال‌جاری نیز توانسته بود، رتبه سوم را از آن خود كند.

به طوری كه بنابر آمار هفت ماهه گمرك ارزش واردات قطعه به كشور 498میلیون دلار و در هشت ماهه نیز 531 میلیون دلار بوده همچنین ارزش قطعات وارد شده به كشور در 9 ماهه سال‌جاری به 605 میلیون دلار رسیده است.

افزایش ورود قطعات منفصله به كشور

رشد واردات قطعات منفصله به كشور بنا به گفته كارشناسان دلایل متفاوتی دارد كه مهم‌ترین آن اجرای برجام و به‌دنبال آن لغو تحریم‌های بین‌المللی است.

به‌دنبال تشدید تحریم‌ها در سال 1391 بسیاری از خودروسازان خارجی بازار ایران را ترك كردند و از آن پس واردات هر نوع قطعات خودرویی به كشور ممنوع شد.

حال در شرایطی كه برجام توانست موجب لغو تحریم‌های بین‌المللی شود، بار دیگر ورود قطعات خودرو به كشور به مسیر پیش از تحریم‌ها بازگشته است؛ بنابراین واردات قطعاتی كه در كشور به تولید نمی‌رسد بار دیگر از سر گرفته شد.

بیشتر بدانید :

لیست سیاه كالاهای خارجی

در حالی كارشناسان یكی از دلایل مهم در این زمینه را شرایط پساتحریم و امضای دوباره قراردادهای خودرویی میان خودروسازان ایرانی و شركای گذشته‌شان عنوان می‌كنند كه تاكنون خودرویی جدید كه ماحصل قراردادهای اخیر باشد هنوز به تولید نرسیده است.

تنها خودرویی كه از قراردادهای اخیر قرار است به بازار كشور عرضه شود خودروی 2008 محصول مشترك ایران خودرو و پژو است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

با وجود این، كارشناسان یكی دیگر از عوامل مهم در رشد ورود قطعات منفصله به كشور را افزایش ورود قطعات به‌منظور تولید خودروهای چینی در شركت‌های خودروساز دولتی و خصوصی عنوان می‌كنند؛ موضوعی كه به‌نظر می‌رسد منجر به رشد چینی‌ها در بازار ایران شده باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 922

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ