بسته جدید ارزی دولت برای صنعت گردشگری
بسته جدید ارزی دولت برای صنعت گردشگری
واتساپ: 09018317558 02142326

بسته جدید ارزی دولت برای صنعت گردشگری

بسته جدید ارزی دولت برای صنعت گردشگریرئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و ضمن اشاره به بسته جدید دولت در مورد ارز گردشگری گفت: بر اساس تصمیم مجلس مقرر شد نرخ ترجیحی ارزش افزوده از 9درصد به 3 درصد در بخش هتلی کاهش یابد.

بسته جدید ارزی دولت برای صنعت گردشگری

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شب گذشته در همایشی که با حضور برخی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی برگزار شد، گفت: گردشگری، از بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان امروز به‌شمار می‌رود و همه کشورها برای رشد بیشتر و اشتغال به این صنعت روی آورده‌اند و روزبه‌روز در حال گسترش هستند و خصوصاً برای کشورهای در حال رشد مانند کشور ما صنعت گردشگری اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور افزود: خوشبختانه ایران برای گردشگران کشوری جذاب، متنوع و بکر است و چنانچه مزیت‌ها و ظرفیت‌های آن به‌درستی شناسایی و شناسانده شود، همه اشکال گردشگری در آن به‌صورت متوازن و متناسب پا می‌گیرد و شکوفا می‌شود. شاید کمتر کشوری در جهان یافت شود که به‌واسطه جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی از موقعیت و مزیت‌های ایران برای گردشگری برخوردار باشد.مونسان با بیان این‌که عمده گردشگرانی که به کشور ما می‌آیند گردشگران فرهنگی و تاریخی هستند، گفت: این موضوع به‌نظر من ظرفیت بزرگی است که می‌تواند به ما کمک کند چراکه ما هم یک کشور بزرگ و فرهنگی هستیم.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

وی ادامه داد: در ایران بیش از 30هزار اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در فهرست‌های آثار ملی ثبت شده است، ضمن این‌که 22 اثر تاریخی فرهنگی و طبیعی و 13 اثر میراث ناملموس کشورمان در فهرست میراث جهانی ثبت شده و می‌تواند به‌عنوان سرمایه‌ای عظیم موجب رونق و توسعه گردشگری شود.

مونسان گفت: گردشگری علاوه بر کسب درآمدهای اقتصادی و ایجاد اشتغال، فرصتی مغتنم برای معرفی ارزش‌های فرهنگی و جایگاه سترگ ایران در تمدن و تفکر بشری است. فعالیت‌های شما مدیران صنعت گردشگری در بخش خصوصی باعث شده است تا شاهد درآمدزایی در بخش‌های مختلف باشیم و به‌عنوان‌مثال در همین تعطیلات نوروز حتی در برخی از استان‌های محروم بیشترین درآمدزایی از طریق گردشگری حاصل شد که ادامه این روند جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس را به‌دنبال دارد.

بیشتر بدانید :

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی افزود: این در حالی است که امنیت یکی دیگر از دستاوردهای گردشگری است و هرجا رونق گردشگری را شاهد هستیم شاهد امنیت نیز هستیم.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه با بیان این‌که گردشگری نباید با بیم و تردید دنبال شود، افزود: در صحبت‌هایی که با اعضای هیئت دولت داشتم آن‌ها نیز اعتقاد داشتند که گردشگری می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند و روزی کشور به جایگاهی خواهد رسید که به این حوزه توجه خواهد شد.

مونسان به حمایت‌های رئیس‌جمهوری و اعضای دولت از صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: در دولت تنها نیستم و خوشبختانه تمام اعضای دولت به این حوزه توجه دارند و اقداماتی که در دولت آقای روحانی انجام شده است بی‌نظیر است خصوصاً در حوزه زیرساخت‌ها در پنج سال اخیر اقدامات بسیار خوب و بی‌نظیری انجام شده است.

مونسان افزود: نگاه مثبت دولت به این صنعت انصافاً تغییرات شگرفی را به دنبال داشته است و در پنج سال گذشته این صنعت در حوزه زیرساخت جهش‌های بسیار خوبی را داشته است و اکنون صنعت گردشگری در سند چشم‌انداز نظام و برنامه ششم توسعه به‌عنوان پیشران اقتصاد دیده شده است.

او گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری نیز فرصتی طلایی برای این صنعت از طریق منابع صندوق توسعه ملی، منابع اشتغال پایدار روستایی، اشتغال فراگیر، تسهیلات رونق تولید (سامانه بهین‌یاب) و منابع تبصره 18 لایحه بودجه 97 به‌وجود آمده است.

وی افزود: در حال حاضر 1700 پروژه در دست ساخت داریم که عمدتاً غیردولتی است و امید داریم با همکاری بخش‌های مختلف 1250 پروژه که نیمی از آن‌ها هتل و تأسیسات اقامتی است به‌مرور به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بدانید :

مونسان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع ارز اشاره کرد و افزود: درباره موضوع ارز باید بگویم که مدل جدیدی بسته شده است که البته دولت نیز قبول دارد که این مدل که در شرایط خاص بسته شده نواقصی دارد و در همین خصوص با معاون اول رئیس‌جمهوری صحبت کردم و با دستور وی به رئیس‌کل بانک مرکزی مقرر شد که در جلسه‌ای با حضور معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و معاون بانک مرکزی این مسئله موردبررسی قرار گیرد.

وی افزود: این جلسه امروز برگزار شد و بر اساس تصمیمی که در این جلسه اتخاذ شده است مقرر شد تمام ارز مسافرتی را از طریق دفاتر مسافرتی تأمین شود.مونسان در ادامه به تعداد گردشگران خروجی اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارها حدود 9میلیون گردشگر خروجی داریم که نیمی از آن‌ها زائران عتبات عالیات هستند و ارزبر نیستند.

او گفت: موضوع مالیات یکی دیگر از موضوعات مهم مرتبط با صنعت گردشگری است که خوشبختانه بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مقرر شد نرخ ترجیحی ارزش افزوده از 9درصد به 3درصد در بخش هتلی کاهش یابد و امیدواریم بتوانیم با همکاری مجلس این موضوع را به دفاتر خدمات مسافرتی نیز تعمیم دهیم.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: همه باید کمک کنیم تا قیمت تمام‌شده را چه در تورهای ورودی و چه در گردشگری داخلی کاهش دهیم که اگر همه زنجیره صنعت گردشگری به هم کمک کنیم این موضوعات نیز قابل‌حل است.او خطاب به مدیران دفاتر خدمات مسافرتی افزود: با کمک شما که بازوان اجرایی ما هستید می‌توانیم کار کنیم و ایام خوبی را برای صنعت گردشگری رقم بزنیم و در پایان دولت دوازدهم شاهد ارتقای جایگاه صنعت گردشگری باشیم و اعتقاد دارم این مقطع زمانی مقطع مهم و فرصت تاریخی است تا صنعت گردشگری از این فرصت بهره ببرد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-2-9
0 1640

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ