جزئیات افزایش تعرفه واردات تایر
جزئیات افزایش تعرفه واردات تایر
واتساپ: 09018317558 02142326

جزئیات افزایش تعرفه واردات تایر

جزئیات افزایش تعرفه واردات تایر

جزئیات افزایش تعرفه واردات تایر/تغییر حقوق ورودی از 32 به 55 درصد ، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیك تهران از تصمیم دولت برای افزایش تعرفه واردات لاستیك از 32 به 55 درصد خبر داد و گفت: 45 درصد نیاز داخلی، از واردات تامین می‌شود.

وی ادامه داد: این تقاضا در حالی مطرح شده‌است كه تولیدكنندگان داخلی در بهترین شرایط می‌توانند 55 تا 60 درصد نیاز بازار را تأمین كنند و 40 تا 45 درصد تایر مورد نیاز كشور از محل واردات تأمین می‌شود.رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیك، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران افزود: در شرایطی كه تولید داخل امكان تأمین نیاز كشور را ندارد، مطرح كردن چنین تقاضایی آن هم در شرایطی كه بازار در آرامش و ثبات است، درخواستی غیرمنطقی و نادرست است.

تعرفه_واردات_تایر

وی با بیان اینكه متاسفانه بخش قابل توجهی از تایرهای تولید داخل از نظر كیفی شرایط مطلوبی ندارد، تصریح‌كرد: رقابتی بودن بازار موجب شده تا قیمت‌ تایرهای داخلی و خارجی متعادل باشد و از سوی باید به این مهم نیز توجه داشت كه باید به سلیقه و خواست مصرف‌كننده احترام گذاشت و به ایشان حق انتخاب داد.

سعادتی‌نژاد بیان‌كرد: در حال حاضر قاچاق سهم اندكی در بازار دارد، اما با افزایش تعرفه، واردات غیرقانونی صرفه اقتصادی پیدا كرده و قطعا بخش قابل توجهی از واردات قانونی جای خود را به قاچاق خواهد داد.

وی با اشاره به اینكه، نبود نظارت بر واردات غیرقانونی موجب می‌شود تا هر نوع محصولی وارد بازار شود، توضیح‌داد: ورود تایرهای تاریخ مصرف‌ گذشته و استوك تهدیدی جدی برای مصرف‌كننده است و در صورت افزایش تعرفه و متعاقب آن افزایش قاچاق، رشد حوادث رانندگی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

این مقام مسئول صنفی ادامه‌ داد: مورد دیگری كه باید به آن توجه شود، عدم تولید انواع تایر در داخل كشور است، چنانكه تولید تایرهای مورد نیاز اتوبوس، ماشین‌های سنگین و ماشین‌های معدنی محدود بوده و برخی اصلا تولید داخلی ندارند كه در صورت افزایش تعرفه مصرف‌كنندگان این نوع تایرها با مشكلاتی جدی روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر فاصله قیمتی تایرهای داخلی و خارجی منطقی و مناسب است، گفت: درصورت افزایش تعرفه فاصله قیمت تایرهای خودروهای سواری خارجی و داخلی تا 400 هزار تومان افزایش خواهد یافت و در مورد تایر خودروهای سنگین هم افزایش دو برابر قیمت اجتناب ناپذیر است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

سعادتی‌نژاد افزود: در حال حاضر تولیدكنندگان داخلی سفارش خریداران را با فاصله زمانی 25 تا 30 روز تحویل می‌دهند و در صورت افزایش تعرفه و قیمت تایرهای وارداتی، تقاضا برای تولیدات داخلی افزایش یافته و به دلیل ناتوانی در تأمین بازار در این بخش هم شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها خواهیم بود.وی با اشاره به اینكه در حال حاضر تولیدكنندگان محصولات خود را در قالب سبد كالایی كه تركیبی از انواع تایر است در اختیار توزیع‌كنندگان قرار می‌دهند، اظهارداشت: این در شرایطی است كه برخی از تایرها در شهرها مورد مصرف ندارد و توزیع‌كنندگان مجبور هسستند آنها را با ضرر به واسطه‌ها بفروشند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیك، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت: آنچه مسلم است واردكنندگان تایرهای وارداتی را بر مبنای قیمت تمام شده در اختیار واحدهای صنفی قرار می‌دهند و اصناف نیز با در نظر گرفتن سود مجاز آنها را می‌فروشند و در این میان افزایش قیمت بر مصرف‌كنندگان تحمیل می‌شود.

وی با تأكید براینكه اصناف حامی تولیدكننده داخلی هستند مشروط براینكه ایشان هم به افزایش كمی و كیفی تولیداتشان توجه داشته‌باشند، تشریح‌كرد: متاسفانه بخش عمده‌ای از تایرهای تولید داخل نخی بوده و با تكنولوژی و ماشین‌آلات چند دهه پیش تولید می‌شود، در حالیكه تمامی تایرهای وارداتی سیمی بوده و با جدیدترین تكنولوژی تولید می‌شوند.

سعادتی‌نژاد در پایان گفت: تمامی تایرهای وارداتی از برندهای معتبر كشورهای اروپایی بوده و واردات تایرهای چینی به دلیل كیفیت پایین به حداقل رسیده‌است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1357

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ