درب گمرک بوشهر هوشمند شد
درب گمرک بوشهر هوشمند شد
واتساپ: 09018317558 02142326

درب گمرک بوشهر هوشمند شد

درب گمرک بوشهر هوشمند شدمدیرکل گمرک بوشهر از هوشمندسازی خروج کالا از درب گمرک بوشهر خبر داد و گفت: برای نخستین بار در سطح گمرکات کشور فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در درب خروج گمرک بوشهر سیستمی و هوشمندسازی شد.

درب گمرک بوشهر هوشمند شد

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، منصور بازیار عصر امروز در افتتاح پروژه هوشمندسازی خارج سازی کالا از درب گمرک بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح جامع گمرکی در استان بوشهر اظهار داشت: با عملیاتی شدن این طرح ضمن تسریع در ترخیص کالا از تخلفات به ویژه قاچاق کالا جلوگیری می‌شود.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

وی با اشاره به سیستمی شدن فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در درب خروج گمرک بوشهر تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه گمرک الکترونیک و همچنین به روز رسانی سامانه جامع امور گمرکی برای نخستین بار در سطح گمرکات کشور فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در درب خروج گمرک بوشهر به صورت سیستمی در سامانه جامع امور گمرکی صورت می‌پذیرد.

سرپرست ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه در گذشته این فرآیند گمرکی به صورت سنتی و دستی توسط رئیس درب خروج گمرک انجام می‌شد افزود: این مهم با توجه به حجم بالای فعالیتها بعضا منجر به توقف کار و ایجاد صفهای طولانی در گمرک می‌شد اما با راهاندازی این قابلیت مهم در سامانه جامع امور گمرکی دیگر این مشکلات ایجاد نمی‌شود.

بیشتر بدانید :

بازیار بیان کرد: از این پس فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در درب خروج گمرک به صورت اتوماتیک و بدون مراجعه به مسئول درب خروج انجام میگیرد و صاحبان کالا و تجار و بازرگانان نیازی به حضور فیزیکی در گمرک ندارند.

مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: سیستمی شدن این فرآیند علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند خروج کالا، سبب افزایش دقت در بازرسیها و همچنین کنترل‌های سیتمی و از اعمال سلیقه جلوگیری نموده و سبب ارتقای مدیریت ریسک در گمرک می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش سرعت عملیات بارگیری و خروج کالا از گمرک و همچنین حذف گلوگاههای کاری از مهمترین اهداف گمرک در تکریم تجار و بازرگانان و صاحبان کالا است این فرآیند کمک شایانی برای رسیدن به این هدف می‌کند.

سرپرست ناظر گمرکات استان بوشهر بیان کرد: در مراحل بعدی ارتقاء سیستمی در درب خروج گمرک بوشهر انتخاب مسیر در سه سطح است که با اجرایی شدن این مرحله نیز شاهد کاهش چشمگیر زمان عملیات خروج کالا از گمرک بوشهر می‌شویم.

بازیار تاکید کرد: اجرای فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در درب خروج گمرک بوشهر با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک جمهوری اسلامی ایران و نیروهای توانمند بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک بوشهر محقق شده است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-2-25
0 2054

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ