واردات و تولید محصولات تراریخته ممنوع می‌شود
واردات و تولید محصولات تراریخته ممنوع می‌شود
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و تولید محصولات تراریخته ممنوع می‌شود

واردات و تولید محصولات تراریخته ممنوع می‌شود

واردات و تولید محصولات تراریخته ممنوع می‌شود؛ سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس گفت: طرحی ارائه كرده‌ایم كه در برنامه ششم فقط اجازه تحقیقات علمی روی محصولات تراریخته داده شود، اما مجوزی برای واردات این گونه محصولات یا تولید آن در كشور داده نشود.

محصولات _تراریخته

علی وقف‌چی، در مورد تصمیم كمیسیون كشاورزی مجلس برای استفاده از محصولات تراریخته در بخش كشاورزی، اظهار داشت: در كمیسیون كشاورزی به این نتیجه رسیدیم كه در برنامه ششم توسعه تنها اجازه فعالیت در بخش علمی و تحقیقاتی محصولات تراریخته داده شود، اما مجوزی برای واردات این گونه محصولات یا تولید آن در كشور داده نشود.

وی در پاسخ به اینكه چگونه اكنون شاهد كشت ارقام جدیدی از محصولات تراریخته از جمله پنبه در كشور هستیم، اظهار داشت: تاكنون هر چه اتفاق افتاده مربوط به گذشته است، ولی ما در برنامه ششم توسعه این موضوع را مطرح كرده‌ایم كه در صورت رأی آوردن در صحن مجلس و نهایی شدن اجرا خواهد شد.

بیشتر بدانید :

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس همچنین در مورد سهم بخش كشاورزی در برنامه ششم توسعه نیز این گونه توضیح داد كه اعتقادمان بر این بوده و هست كه 20 درصد اشتغال كشور به طور متوسط بر عهده بخش كشاورزی است، ولی متأسفانه سهم آن در اعتبارات بودجه تنها 5 تا 7 درصد است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

به گفته نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد شده تا سهم بخش كشاورزی در اعتبارات در برنامه ششم حداقل به 15 درصد برسد، چرا كه این بخش ارزان‌ترین، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای ایجاد اشتغال پایدار است.

وی تأكید كرد: كمیسیون تلفیق و صحن مجلس را ترغیب می‌كنیم، تا به این طرح رأی مثبت دهند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 896

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ