پیشنهاد حذف ورود كالای مصرفی از مناطق آزاد
پیشنهاد حذف ورود كالای مصرفی از مناطق آزاد
واتساپ: 09018317558 02142326

پیشنهاد حذف ورود كالای مصرفی از مناطق آزاد

پیشنهاد حذف ورود كالای مصرفی از مناطق آزاد

پیشنهاد حذف ورود كالای مصرفی از مناطق آزاد

پیشنهاد حذف ورود كالای مصرفی از مناطق آزاد : رئیس كمیته اقتصادی كمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت:‌ پیشنهاد شده تا ورود كالاهای مصرفی از مناطق آزاد و ویژه حذف شود.

هادی قوامی با اشاره به اینكه كمیته اقتصادی كمیسیون تلفیق برنامه در حال حاضر مواد برنامه ششم توسعه را جمع‌بندی كرده است، اظهار داشت: مباحث و پیشنهادات با برگزاری حداقل 15 جلسه به كمیسیون تلفیق ارسال شده و اصلاحات مورد نظر صورت گرفته است.

رئیس كمیته اقتصادی كمیسیون تلفیق برنامه ششم با بیان اینكه ماده 12 مربوط به هدفمندی یارانه‌ها اصلاح شده است، گفت: ماده 4 مربوط به مالیات ارزش افزوده مواد سوختی است كه در پیشنهاد كمیته حذف شده تا دولت قانون مالیات ارزش افزوده را ارائه كند.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح كرد: الزاماتی برای دست‌یابی به رشد اقتصادی تهیه شده كه بخشی از آن مربوط به نحوه ورود، جذب درآمدهای نفتی و سهم آن در بودجه جاری دولت مدنظر قرار گرفت. وی ادامه داد: الزاماتی گذاشته شده تا درآمدهای نفتی به شكل سرمایه‌گذاری و تولیدی هزینه شود.

قوامی با اشاره به اینكه برای قاچاق كالا حكم الحاقی پیشنهاد شده است، تصریح كرد: ورود كالاهای مصرفی از مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ممنوع خواهد شد كه البته مناطق آزاد كیش، قشم و چابهار ار این قاعده مستثنی خواهد شد.

به گفته عضو كمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، شهرهای مرزی نیز در سطح محدود و به اندازه كالای همراه مسافر انجام شود و مابقی ممنوع خواهد شد، همچنین پیشنهاد شد تا كالای قاچاق مرجوع یا منهدم شود.

بیشتر بدانید :

این نماینده مجلس در مورد هدفمندی یارانه‌ها در برنامه ششم بیان داشت: الزام خواهد شد كه دولت بیش از 60 درصد درآمد‌ها را به یارانه نقدی نپردازد كه در ماده 12 آمده است.

وی ادامه داد: دولت می‌خواهد كج‌دار و مریز هدفمندی را اجرا كند اما با اصلاحاتی همراه است و 20 درصد به تولید و مابقی زیرساخت‌ها برود.

قوامی در مورد شاخص‌های كلان اقتصادی عنوان كرد: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی به 10 درصد افزایش خواهد یافت و درآمد نفت سرمایه‌گذاری شود و نیز شاخص‌های كمی قابل پایش باشد.

عضو كمیته اقتصادی كمیسیون برنامه ششم توسعه در مورد صادرات و واردات گفت: تراز تجاری همواره در اقتصاد منفی بوده و اكنون نیز منفی است بخشی از صادرات مربوط به میعانات گازی است كه در صادرات غیرنفتی آورده شده اما عملا ماهیت نفتی دارد بنابراین تراز تجاری مثبت نیست.

این نماینده مجلس در مورد تشكیل سرمایه ثابت ناخالص و اینكه در این سال‌ها رشد آن منفی بوده است در حالی كه رشد متوسط سالانه 15.4 درصد در طول برنامه پیش‌بینی شده است، عنوان كرد: دولت معتقد است گشایش‌هایی از طریق سرمایه‌گذاری خارجی انجام خواهد شد همچنین اكنون فروش نفت 2 برابر شده و فضای كسب و كار بهبود خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سوال كه شاخص‌های كلان اقتصادی برنامه منطبق با واقعیت‌ها است، گفت: به هر حال برنامه است كه اگر 5 برنامه قبلی را بررسی كنیم اهداف آن محقق نشده است.

قوامی در پاسخ به این سوال كه درمورد برنامه‌های قبل نیز با تسامح استدلال می‌شد كه برنامه توسعه‌، اهداف قابل پیش‌بینی است و اما هیچ‌كدام با واقعیت هم خوان نبود،بیان داشت: تلاش كردند كمی واقعی‌تر دیده شود بله همه برنامه واقعی نیست و برنامه جایی است كه باید به آن برسیم اگر مفروضات تحقق پیدا كند می‌توان امیدوار بود.

وی ادامه داد: برای برنامه ششم پیشنهادات زیادی وجود و سعی شده با هماهنگی دولت پیشنهاد ارائه شود. باید راجع به بررسی برنامه جلوتر رفت تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1088

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ