اتصال تجارت ایران به جهان با شروع فعالیت گمرك فرودگاه امام
اتصال تجارت ایران به جهان با شروع فعالیت گمرك فرودگاه امام
واتساپ: 09018317558 02142326

اتصال تجارت ایران به جهان با شروع فعالیت گمرك فرودگاه امام

اتصال تجارت ایران به جهان با شروع فعالیت گمرك فرودگاه امام

اتصال تجارت ایران به جهان با شروع فعالیت گمرك فرودگاه امام

اتصال تجارت ایران به جهان با شروع فعالیت گمرك فرودگاه امام(ره) ، ترخیص كالا از فرودگاه امام با راه‌اندازی گمرك، منطقه آزاد و منطقه ویژه از شهریورماه  شروع می‌شود. با آغاز فعالیت گمرك فرودگاه و حذف تدریجی كشورهای واسطه‌ای مانند امارات كالاها 10 تا 15 درصد ارزانتر به دست مشتری می‌رسد و این منطقه نقطه وصل اقتصاد داخلی به اقتصاد بین‌المللی می‌شود.

 

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) یكی از بزرگترین طرح‌های ملی كشور است كه از نظر موقعیت جغرافیایی در مسیر ترانزیت پروازهای غرب، شرق، شمال و جنوب قرار دارد به همین دلیل ایجاد منطقه آزاد تجاری و گمرك در شهر فرودگاهی امام در توسعه ترانزیت كالا و مسافر در منطقه بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در حال حاضر حدود 8میلیون نفر در سال از فرودگاه امام جابه‌جا می‌شوند كه در یك برنامه 5ساله قرار است این عدد به 20 میلیون و سپس تا 60 میلیون نفر افزایش یابد. نزدیك بودن شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به نهادهای اقتصادی و مالی در تهران زمینه توسعه این شهر فرودگاهی را در صنعت هوانوردی منطقه فراهم كرده است.

 

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

 

 واردات و صادرات كالا در زمان كوتاه با كمترین هزینه

 

 محمود نویدی، مدیرعامل شركت شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت‌و‌گو با «ایران» درخصوص توسعه ترمینال‌ها و راه‌اندازی گمرك و منطقه آزاد و ویژه در شهر فرودگاهی خبر داد و گفت: مساحت شهر فرودگاهی 14 هزار هكتار است كه در آن 1500 هكتار به منطقه آزاد و 2500 هكتار به منطقه ویژه اختصاص داده شده است. همچنین با بهره‌برداری از گمرك فرودگاه و ترخیص كالا از هفته دولت در فرودگاه امام تسهیل بسیار بزرگی در صادرات و واردات كالا و تجارت ایران رخ می‌دهد.

به گفته نویدی بسیاری از كالاهایی كه وارد می‌شوند مدت زیادی در گمركات معطل می‌مانند و چون حدود 70درصد كالاها برای توزیع به تهران منتقل می‌شود با ترخیص كالا از فرودگاه امام،هم هزینه توزیع و هم زمان آن كم می‌شود و می‌توان گفت كالا 10 تا 15 درصد ارزانتر به دست مصرف‌كننده می‌رسد همچنین از این گمرك كالا با حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی امكان جابه‌جایی را دارد.

موضوع دیگری كه مدیرعامل فرودگاه امام به آن اشاره می‌كند استفاده از كشورهای واسطه‌ای مانند امارات است كه بسیاری از تجار مجبورند كالاهای خود را از این كشورها وارد ایران كنند اما با شروع ترخیص كالا از گمرك فرودگاه امام كالا بدون واسطه و مستقیم وارد می‌شود كه هزینه‌ها را كاهش می‌دهد. همچنین به خاطر قرار گرفتن تهران در نقطه مركزی تجار كشورهای دیگر برای انتقال كالا از غرب به شرق نیز از گمرك فرودگاه امام استفاده خواهند كرد چون هزینه‌های آنها بسیار كمتر خواهد شد.

 

اتصال تجارت ایران به جهان با شروع فعالیت گمرك فرودگاه امام – منطقه آزاد معاف از مالیات

 

مدیرعامل شهرفرودگاهی امام دو امتیاز ویژه منطقه آزاد را موجب جذابیت آن برای فعالیت اقتصادی نام برد و گفت: فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد فرودگاه تا 20 سال معاف از مالیات است كه این امتیاز برای تولید‌كنندگان و سرمایه‌گذاران خارجی بسیار جذاب است؛ همچنین فعالیت در این منطقه به ویزا نیازی ندارد كه این قابلیت نیز امتیاز بزرگی برای فعالان اقتصادی است.

نویدی همچنین با اشاره به منطقه ویژه شهر فرودگاهی گفت: این منطقه مانند بندر خشك عمل می‌كند و تجار بدون پرداخت عوارض می‌توانند كالای خود را در این منطقه نگه دارند كه این امتیاز نیز بسیاری از هزینه‌های جابه‌جایی و نگهداری كالا را كه در حال حاضر در كشورهای همسایه انجام می‌شود كاهش می‌دهد. بسیاری از این مناطق طراحی‌ شده‌اند تا اجازه دهند تولیدكنندگان، واردكنندگان و صادركنندگان بدون توجه به قوانین محلی و با كاهش یا از بین بردن مالیات‌ها به تجارت بپردازند.

 

 3 برنامه برای توسعه ترمینال‌ها

 

فراگیر شدن پروژه توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی شركت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را متقاعد می‌سازد كه تهران را به‌ عنوان قطب اقتصادی منطقه انتخاب كنند. علاوه بر مناطق آزاد و ویژه و گمرك، توسعه ترمینال‌ها و افزایش جابه‌جایی بار و مسافر از این ترمینال‌ها نقش مهمی در برنامه توسعه‌ای فرودگاه امام دارد.

به گفته مدیرعامل فرودگاه امام در حال حاضر برنامه اصلی توسعه فضای ترمینال‌ها و استفاده از دستگاه‌های جدید برای رفت و آمد مسافران در حال انجام است. برنامه دوم نیز توسعه ترمینال سلام است كه تازگی‌ها كارهای پیمانكاری آن به بنیاد مستضعفان سپرده شده است و بنیاد از اسفندماه در ترمینال سلام كار خود را شروع كرده است.  وی افزود: ظرفیت ترمینال سلام سالانه بین ? تا ? میلیون مسافر است و با بهره‌برداری از این ترمینال ظرفیت پذیرش و اعزام مسافر از طریق فرودگاه امام سالانه به بیش از ?? میلیون مسافر افزایش می‌یابد. در كنار این ترمینال نیز برنامه توسعه ترمینال اصلی یعنی ترمینال ایرانشهر برنامه مهم توسعه شهر فرودگاهی است.

اتصال تجارت ایران به جهان با شروع فعالیت گمرك فرودگاه امام

نویدی گفت: ترمینال ایرانشهر ظرفیت جابه‌جایی 60 میلیون مسافر را خواهد داشت كه فاز اول توسعه آن با ظرفیت 20 تا 25 میلیون مسافر خواهد بود. سرمایه مورد نیاز برای توسعه 1.3 میلیارد دلار است كه با این حجم سرمایه‌گذاری قطعاً بیشتر سرمایه از راه سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود كه برای این منظور حدود 25 شركت خارجی اعلام آمادگی كرده‌اند كه تا آخر امسال با بررسی پیشنهاد‌ها سرمایه گذار اصلی مشخص می‌شود و تا 5 سال آینده این ترمینال با ظرفیت جابه‌جایی 20 تا 25 میلیون نفر به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین قرارداد طراحی جامع شهر بار (لجستیك) شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با شركت ADI به‌عنوان مجری و شركت ناكو به‌عنوان مشاور مادر امضا شده است.

وی افزد: برای توسعه فاز یك فرودگاه كه شامل منطقه آزاد، ویژه و ترمینال‌ها می‌شود در یك برنامه 5 ساله حدود 4 میلیارد دلار هزینه نیاز است كه تا كنون 2500 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

نویدی گفت: به خاطر محدودیت‌ها نمی‌توانیم فرودگاه امام را به سطح برخی فرودگاه‌های بزرگ منطقه برسانیم اما به خاطر مزیت‌های ایران از نظر موقعیت جغرافیایی، منابع انسانی و… بسیاری از مسافران و تجار ترجیح می‌دهند از فرودگاه امام برای جابه‌جایی بار یا مسافرت استفاده كنند اما تلاش ما این است كه بخش زیادی از گمركات را به شهرفرودگاهی منتقل كنیم تا فرودگاه نقطه اتصال اقتصاد داخلی به اقتصاد بین‌المللی باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1212

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ