ارتقای سیستمهای مدیریت كیفیت سلب اقبال به دارو های خارجی است
ارتقای سیستمهای مدیریت كیفیت سلب اقبال به دارو های خارجی است
واتساپ: 09018317558 02142326

ارتقای سیستمهای مدیریت كیفیت سلب اقبال به دارو های خارجی است

ارتقای سیستمهای مدیریت كیفیت سلب اقبال به دارو های خارجی است

مدیركل نظارت دارو و مواد مخدر در گردهمایی مدیران صنایع دارویی در هتل المپیك گفت: وضعیت خطاهای بحرانی در خطوط داروسازی خوب نیست اما ناگفته نماند كه شركت‌های بخش خصوصی داروسازی در زمینه اصلاح خطوط بهتر عمل كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو  ” ایفدانا “، دكتراكبر عبداللهی اصل، مدیر كل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدرسازمان غذا و دارو در گردهمایی مدیران عامل صنایع داروسازی كشور  كه امروز 19 دی در هتل المپیك تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر انتظار مردم و نظام سلامت از صنعت داروسازی كشور در حوزه كیفیت بسیار بالاتر از وضعیت موجود است. لازم است شركت های داروسازی با اصلاح و ارتقای سیستمهای مدیریت كیفیت خود، بهانه ی مصرف كنندگان برای اقبال به داروهای خارجی را سلب نمایند. این اداره كل خود را ملزم می داند برای صیانت از كیفیت داروهای مصرفی بیماران و همچنین آبروی صنعت داروسازی كشور، خطوط تولیدی دارای خطاهای بحرانی را متوقف نماید.

وی افزود: در حوزه قیمت گذاری اداره كل نظارت و ارزیابی دارو با همراهی كمیسیون قیمت گذاری دارو توانست علیرغم تمامی فشارهای وارده قیمت داروهای زیان ده را در حد مقدورات اصلاح نماید و همچنین با اخذ مجوز قیمت گذاری داروهای OTC (بدون نسخه) را به خود شركتها واگذار نماید. متاسفانه معدودی از شركتهای داروسازی با استفاده از این تسهیلات در حق مصرف كنندگان احجاف نموده و قیمت برخی داروهای خود را غیرمنطقی افزایش داده اند كه سازمان غذا و دارو از طریق ابزارهای قانونی با انها برخورد نموده است.

بیشتر بدانید :

دكتر عبدالهی اصل بیان داشت: اداره كل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر از سال 93 برای ارتقاء خدمات دارویی در داروخانه های سرپایی شركتهای داروسازی را موظف به اصلاح بسته بندی نموده است. در این مقررات داروها باید به نحوی و به تعدادی بسته بندی شوند كه داروخانه ها امكان باز كردن و خرده فروشی داروهای بسته بندی شده را نداشته باشند. این ضابطه با همكاری داروخانه ها و شركتهای تولیدی باعث ارتقاء كیفیت خدمات دارویی و كاهش خطاهای دارویی و عوارض ناشی از آن خواهد شد.

مدیر كل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدرسازمان غذا و دارو در ادامه اظهار داشت: نظام دارویی برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران در زمان مناسب نیازمند آمار و اطلاعات بازار دارویی كشور در سطوح تبادلات كالایی بین شركتهای پخش، تولید كنندگان، وارد كنندگان و داروخانه ها می باشد. این آمار كه ابزار برنامه ریزی دقیق تر و ممانعت از كمبود داروهای مورد نیاز مردم است همینك به علت كندی انطباق پخش ها به سختی جمع آوری و دارای دقت مناسب نمی باشد.

دكتر عبدالهی اصل ادامه داد: در حوزه مواد اولیه دارویی همینكه موانع تعرفه ای و كیفی برای واردات مواد اولیه مشابه وضع نموده و شركتهای داروسازی فقط با پرداخت تعرفه امكان واردات مواد اولیه از منابع معتبر را دارند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

وی در نهایت با توجه به محدودیت های دولت در تأمین منابع مالی و نیروی انسانی لازم برای اصلاح ساختار و تسهیل و تسریع فرآیندهای اجرایی از مردم و شاغلین حرف پزشكی تقاضا نمود كه به عنوان بازرسین فعال درسطح جامعه با ارسال مشاهدات، پیشنهادات و تخلفات خود به این اداره كل، برای ایجاد یك نظام و بازار دارویی سالم و منطقی تلاش نمایند. همچنین شركتهای داروسازی با استفاده بهینه و جدی از سامانه های طراحی شده و عدم مراجعه حضوری، این اداره كل را در تسریع امور یاری نمایند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1077

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ