تبدیل رودبار به محل صادرات و واردات در كریدور جهانی شمال – جنوب
تبدیل رودبار به محل صادرات و واردات در كریدور جهانی شمال – جنوب
واتساپ: 09018317558 02142326

تبدیل رودبار به محل صادرات و واردات در كریدور جهانی شمال – جنوب

تبدیل رودبار به محل صادرات و واردات در كریدور جهانی شمال – جنوب

رودبار به محل صادرات و واردات در كریدور جهانی شمال – جنوب تبدیل خواهد شد . رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: با راه افتادن راه آهن قزوین – رشت، شهرستان رودبار مدخل و مبدا ورود و خروج كالا و مسافر بسیاری از كشورها خواهد شد و تجارت ما رونق خواهد یافت.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، كیوان محمدی در كمیته برنامه ریزی شهرستان رودبار اظهار كرد: من هر زمان كه به رودبار سفر می كنم، بخاطر وجود فرماندار و نماینده مردم شریف شهرستان رودبار در مجلس احساس آرامش زیادی دارم چون هر دو بزرگوار انسان هایی نجیب، موقر، متین و كارآمد هستند و از این بابت باید به مردم این شهرستان تبریك بگویم.

تبدیل رودبار به محل صادرات و واردات در كریدور جهانی شمال – جنوب

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به نجابت، اصالت و ریشه دار بودن فرهنگ و تمدن مردم رودبار، افزود: مردم از ما انتظار دارند تا برای حل مشكلاتشان كاری انجام دهیم لذا بایستی با دید واقع بینانه مشكلات آنها را بررسی كنیم و در صدد حل آن نهایت تلاش خود را به كار ببندیم. ما می توانیم آرزوهای خود را بگوییم ولی یك مدیر نمی تواند صرفا به گفتن آرزوهای خود بسنده كند. ما نباید از حل مسائل و مشكلات شهر و استان شانه خال كنیم و این مشكلات را به یكدیگر حواله دهیم زیرا این چرخه برای مردم امتیازی فراهم نمی كند بلكه بر مشكلاتشان می افزاید.

وی با اشاره به مزایای راه آهن قزوین – رشت، تصریح كرد: راه آهن و آزاد راه برای استان، كشور و شهر امتیازات فراوانی خواهد داشت. رودبار فقط محل گذر هموطنان سایر استان ها نیست، بلكه با راه افتادن راه آهن، شهرستان رودبار مدخل و مبدا ورود و خروج كالا و مسافر بسیاری از كشورها خواهد شد و تجارت ما رونق خواهد یافت. در حقیقت از رودبار تا آستارا و انزلی كریدور شمال و جنوب خواهد بود كه محدود به كشور نخواهد شد بلكه تبدیل به كریدور شمال و جنوب جهان خواهد شد و كشورهای آسیای شرقی و آفریقا را به اروپا و روسیه وصل می كند و بیشتر تجارت و صادرات و واردات ما از این محل امكان پذیر می شود.

بیشتر بدانید :

این مقام مسئول به امكانات بی نهایتی كه به لحاظ رونق صنعت توریسم در شهرستان وجود دارد اشاره كرد و متذكر شد: در منطقه رودبار غارهای زیادی وجود دارد كه می تواند برای باستان شناسان محل مطالعه بسیار باشد. زیبایی های طبیعی، رودخانه ها و كوهستان های بی شمار كه می تواند برای پیست اسكی مورد استفاده قرار گیرد و مهمتر از همه اصالت و ریشه فرهنگ این منطقه است كه زیبایی ها را دوچندان می كند.محمدی اضافه كرد: برای من بسیار عجیب است كه چگونه در شهر یكی از قدیمی ترین مناطق زیست تمدن كهن جهان موزه وجود ندارد. در نامدارترین موزه های جهان آثار تمدن این منطقه وجود دارد ولی ما ماكت آن را هم نداریم. مانند همین جام مارلیك كه قدمتی چند هزار ساله دارد و در دنیا معروف است.

رئیس سازمان برنامه  و بودجه گیلان با بیان اینكه 30 درصد از بودجه كشور ما در اختیار دولت قرار می گیرد و 70 درصد آن در اختیار نهادها و شركت ها و سازمان های غیر دولتی است، تصریح كرد: دولت مكلف است كشور را با آن 30 درصد اداره كند و حدود 80 درصد از سهم دولت، بودجه هزینه ای است كه حقوق و مزایاست و حدود 20 درصد آن برای امور عمرانی صرف می شود.وی با اشاره به عدم تخصیص 100 درصدی اعتبارات بودجه حتی با وجود نفت 120 دلار، خاطرنشان كرد: شما مدیران جامعه هستید و باید بدانید وضعیت حال حاضر كشور چگونه است و شما باید بدانید در چنین شرایطی شهرستان خود را چگونه اداره كنید.

تبدیل رودبار به محل صادرات و واردات در كریدور جهانی شمال – جنوب

محمدی ادامه داد: از ما انتظار داشته باشید بودجه ای كه به استان تعلق می گیرد را عادلانه تقسیم كنیم؛ یعنی اگر 20 درصد برای ما تخصیص آمد ما همان 20 درصد را تخصیص داشته باشیم، اما نباید از مجموعه مدیریتی استان انتظار داشته باشید كه مثلا بودجه شهرستانی را صفر و به شهرستان دیگری اضافه كنیم.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینكه این سازمان عدالت را رعایت كرده و می كند، گفت: ما باید پاسخگوی همه شهرستان ها باشیم. تخصیص اعتبارات استانی امسال نزدیك به 30 درصد بوده است و ماده 180 امسال تا حد 30 تا 40 درصد به صورت اسناد خزانه اسلامی و یا نقدی واریز می شود. تخصیص اعتبارات جرایم رانندگی ماده 23 نیز از 15 درصد به 30 درصد افزایش یافته كه قدم بزرگی است و نشان دهنده این است كه حركت كلی دولت درست و رو به رشد است.

وی با اشاره به دستاوردهای برجام، متذكر شد: بعضی ها انتظار دارند برجام یكساله جواب دهد در صورتی كه شما وقتی یك كسب و كار كوچك هم باز می كنید زمان می برد تا به سودهی مدنظر برسد لذا توافق برجام باعث شد تحریم های ناجوانمردانه ای كه علیه كشور ما وضع شده بود برداشته و سایه جنگ از كشور ما رفع گردد و شرایطی ایجاد كند كه بتوانیم نفت خود را راحت بفروشیم و به مرور هم ظرفیت آن بالاتر رفته است.محمدی عنوان كرد: ما یك كشور انقلابی با رهبری بزرگ و فرزانه و انقلابی هستیم كه به آن افتخار می كنیم. در بعضی مواقع منافع ملی ما اقتضا می كند كه به یكسری مسائل دفاعی توجه داشته باشیم. ما اگر با داعش یا در عراق و سوریه نجنگیم باید در خیابان های كشور خودمان با آنها بجنگیم. با توجه به اینكه ما دشمن زیاد داریم، نیاز به امنیت داریم تا بتوانیم كارهای خود را پیش ببریم.وی رهبران ما را در زمره فلاسفه دنیا دانست و خاطرنشان كرد: برعكس بسیاری از كشورها كه هر شخصیتی می تواند رهبری آن كشور را به عهده گیرد، در كشور ما فقها كشور را اداره می كنند. بحثی كه رهبر معظم انقلاب به عنوان نرمش قهرمانانه مطرح كردند آمریكا و غرب را منفعل نمود زیرا تا قبل از آن دنیا به ما می گفت شما با ما سر ناسازگاری دارید ولی ما نشان دادیم كه اهل گفتگو و تعامل هستیم و آمریكا ثابت كرد كه دنبال تخاصم و ناسازگاری است نه ما. ما ملت گفتمان هستیم و این انقلاب با گفتمان، فلسفه، منطق و تكیه بر اسلام اصیل به پیروزی رسید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1074

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ